Naapurin koira kävi :(

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

juujuu

Re: Naapurin koira kävi :(

Viesti Kirjoittaja juujuu »

sannikki kirjoitti:rikosilmoitus vaan kehiin, yritit sopia joten poliisi hoitakoon, jos et saa korvauksia niin ainakin idiootti saa sakot. Minun mielestä, jos ottaa lemmikin on oltava varaa hoitaa se, korvata mahdolliset vahingot jne. Ja seuraavaksi ammut sen koiran jos tulee pihaan, sit vaan valitat että ei ole rahaa korvata :smt002 sakon uhalla saattaa innostua vielä maksamaan.

Tämähän ei ole tuon koiran syy Jos joku pitäisi "ampua" niin koiran omistaja :smt013 Irtokoirista samoin kuin niistä ns.leikkaamattomista
"villikissoista " yleensä aina jotain haittaa jollekkin mutta nämä kaikki on lähtösin ihmisestä joka ei huolehdi eläimistään ...
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Olen samaa mieltä, ei koiran vika.. Mutta miten " lempeästi saisi asian perille".. :smt012
Kun vähän pelottaa tänään lähteä töihin, kun kukaan ei ole vahtimassa.. :shock:
Peruakaan en tätä työmatkaa tahtoisi.. - Huoh-
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Ilkeä tapaus, kuten koiravahingot aina on :smt009 Ystävälliseltä naapurilta on vaikee korvauksia vaatia, kun samalla koittaa sitä naapurisopua pitää yllä! Kuitenkin, kanatkaan ei ole halpoja lemmikeitä, niistä on saatava korvaukset. Jos lupaakin uusia kanoja hankkia, varmista rotu. Silkkejä ja orpingtoneja ei korvata kuhanvaankanoilla...
Mulla olis sulle kyllä orppeja, mutta ei taida naapuri täältä asti niitä noutaa :smt002
rilla

Viesti Kirjoittaja rilla »

Samoin ajattelin, et tosi kurja minusta ainakin on kauhea vihanpito aloittaa naapurin kanssa jos aikoo naapurina jatkossakin olla.
Mut tietenkin jokainen tyylillään. Omistaja minustakin on vastuussa eläimensä tekemisistä.

Sehän ois ihan käypä korvaus jos samanarvoiset linnut tois tilalle.
Tietenkin noi on niin kurjia juttuja. Kuitenkin niitä aina tapahtuu. Vahinkoa ei saa tekemättömäksi, mut pitäis yrittää se jotenkin korvata.

Täytyyhän sen homman toimia, ettei se koira enää toista kertaa tule. Eka voi olla kurja vahinko, mut toinen kertä jo silkkaa välinpitämättömyyttä.
Puhu sen naapurin kanssa vielä. :smt023
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Ja jos tulee toisen kerran koita pyydystää ja vie se eläintaloon josta omistajan on pakko lunastaa se rahalla. Toinen kerta ei enää ole mikään vahinko kun näin ikävästi pääsi jo käymään.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
kite

Vari: taidan kysäistä... Oli niiden orppikanojen tilalle löytänyt tänään aamusti yhden kukon jostain alle 100km:n päästä... Tuli viesti.

Ja siis mä olen toimittanut koiran kerran koirahoitolaan ja parikymmentä kertaa takas kotiin. Viimeksi jopa sanoin, et jos saisivat sen pysymään, kun hätyyttää kanoja...
juujuu

Olisko sähköpaimenesta apua jos laittas kanalan ympärille :smt017 Laittas langan menemään sen verran matalalla että
koira varmasti sais tällin Paimenia saa aikas edullisesti näin syksyllä uusiakin ja käytettyjä on ainakin hevosnetissä ollut myynnissä
Kokemuksesta tiedän että kun koira saa tällin niin menee kaaauaaan ennekuin lähestyy ollenkaan mokomaa lankaa jos koskaan :smt003
kite

Juujuu:saattaisi ollakin, mut ku ihmisten tarvis päästä kulkemaan, niin menee hiukan hankalaksi jos on sähköt joka puolella..
Tai sit tarvis aidata koko tontti... Pitää varmaan lotota.. :O
haave

Viesti Kirjoittaja haave »

Mulla kans naapurin koira tappoi yhden kesän aikana 3 kanaa. Aluksi aattelin että no, minkäs se cockeri luonnolleen voi, mutta kun tappoi 14-vuotiaan mummukanan (jonka ajattelin pusuvän hengissä vielä kun itsekin työnnän koiranputkea!) olin vailla korvauksia. Ostin satojen kilometrien päästä puhtaita tyrniksiä ja maksatin niistä 3 naapurilla. Oltiin emännän kanssa kohtuullisen viileissä väleissä useampi vuosi, isännän kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Mutta koiransa oppivat pitämään omalla pihalla! Nykyään jo tervehditään ko emännän kanssa (jos ei pysty kohtaamista välttämään :smt002 )

Mutta tänään meni meidän pellonlaitaa upea punainen pörröhäntäinen kettu! n.100m pirtistä. Olen asunut tässä pian parikymmentä vuotta, enkä koskaan nähnyt kettua omilla mailla. Kunhan nyt ei tuu lähemmäksi kuin tuo pellonlaita, niin saa mun puolesta olla ihan rauhassa.
kite

Mites kompensoisitte hinnassa, kun munivien kanojen tilalle tarjotaan sukupuolitunnistamattomia tipuja?
juujuu

kite kirjoitti:Juujuu:saattaisi ollakin, mut ku ihmisten tarvis päästä kulkemaan, niin menee hiukan hankalaksi jos on sähköt joka puolella..
Tai sit tarvis aidata koko tontti... Pitää varmaan lotota.. :O

Jos langan pistäis vaan niin alas että pääsis ihminen hyvin astumaan yli Koira tuskin hyppää langan yli vaan saa kyllä tällin
Eri asia sitten jos teillä on kanoille niin iso alue että sitä ei sitten kannata lähteä langoilla ansoittamaan Lotota kannattas täälläkin :smt002 niin vois sulle vaikka ne kanaset ostaa uudet :smt003
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Sanoisin että kanan hinnan verran tipuja. Jos oletetaan et muniva orppikana maksaa sen 40-50e ja sukupuolitunnistamaton tipu 5-10 e, niin 4-5 tipua yhtä kanaa kohden. Jos kanoja tarttet ja saat tipuista pelkkiä kukkoja, on vahinko edelleen samassa tilanteessa, mutta naapuri maksanu ittensä ulos niillä kukkotipuilla.
Jos naapuri on mukava ja vastuunsa tunteva, vois tietysti tinkiä vaikka kolmeen tipuun kanaa kohden.

Mä vaan en ymmärrä kuinka on varaa lähtee hakemaan tipuja/kanoja, jos ei oo niitä varaa maksaa sulle :smt017
kite

Juujuu:no jopa tuo mein oma pölvästi pomppaa 140cm yli ihan kepeesti :( pitäisköhän sen kanssa mennä jonnekin agilityyn... (koira siis) :D
En mä ainakaan niin korkealta astu yli, siit vois jo mennä ali, mut niin menee sit koirakin.. :smt017

Vari: naapuri oli ihan kauhuissaan, kun laitoin viestiä että löysin 5 silkki tipua hintaan sejase... Meinas, et kai niillä nyt sitten korvaa jo ne orpitkin... Että selitä nyt tässä sitten... :smt012 Kävi mieles, jos ehdottaisin, et hän ottaa ne sit itelleen ja kun ovat kasvaneet niin mä saan sit niistä sen kanamäärän mitä tuhoutui.. :smt016 Vois mennä sormi Suukkuun :-"

Ja tossa sun lauseessa (..naapuri on mukava ja vastuuntunteva) oli erittäin tarpeellinen se JOS, joka on osoittautunut pätemättömäksi tässä tapauksessa
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Mitä olen muniksessa nähnyt kasvattajien ilmoituksia munivista orppikanoista, niin hinta on ollut 70 euroa (joskus 60). Ja myynnissäkin tosi harvoin. Orpin untuvikot on useimmiten 20 euroa, jopa ylikin. Silti ei munivaa kanaa voi kyllä korvata kolme sukupuolitunnistamatonta tipua mun mielestä. :smt009 (Perusteena se että munivaltahan saa niitä tipuja niin paljon kuin haluaa hautoa ja kasvatus aikuiseksi ei ole ilmaista. Ja kun osa on kukkoja.)
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mä en käsitä, mun mielestä koiran omistajat ovat velvollisia korvaamaan kanat ja mahdollisesti rikki menneen tarhan. Piste. Ei mitään untuvikkohommia tilalle, jos et itse innostu tästä. Mistä sä tiedät edes saatko sä puhtaita orppeja tilalle jos et itse hanki? Sitäpaitsi, kyllähän naapurikin varmasti haluaa naapurisovun säilyttää, ja siihen ainoa kunnon keino on korvata vahinko rahassa, vaikka osamaksulla jos ei muuten. Jos haluavat antaa kanat tilalle, niin sitten niitten pitää olla sun itsensä valitsemat kanat. Rikosilmoitusta vain kehiin jos homma ei muuten luonnistu!
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Vastaa Viestiin