Kanalatarvikkeita

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Volmari

Kanalatarvikkeita

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Kun ei ole muka muutakaan tekemistä, niin äsken mietin, että mikähän on kanalassamme tärkein tarvike, vastaus:

PASKALASTA

Nimi kuulostaa kirjoitettuna hieman roisilta, mutta siksi sitä meillä kutsutaan. Pieni, metalliteräinen, puuvartinen tasoituslasta(rakennustarvike), jonka käytön hoksasin vasta kyyhkyspuolelta.
Sillä irtoaa sitkeinkin plörö kakkalaudoilta ja jopa pesäkoppien päällä olevalta kattohuovalta.
Ilman sitä en enää tulisi toimeen!

Kuinkas muilla, mikä on tärkein kanatyöväline? :smt005

Ihmeekseni myös huomasin etten omista yhtään minkäänmoista lämpölamppua!! Kummasti on tultu toimeen ilmankin. Pitäisiköhän kuitenkin varoiksi hommata....
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Tärkein päivittäisissä puuhissa on kyllä tiskiharja. Olen vähän siivousintoinen (tallissa, en sisällä!) ja tiskaan kaikki ruoka- ja vesikipot tämän tästä.. Tiskiharjalla puhdistuu myös tipujen karsinassa olevan vesiastian kivet.. Että silleen!

brushteeth

(Mitenhän tuo hymiö liittyi juttuun? En mä nyt sillä tiskiharjalla hampaita pese!!!) :smt005
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mimmi kirjoitti: En mä nyt sillä tiskiharjalla hampaita pese!!!
Voi ei, apua! Kikatin tätä niin, että on nyt ihan pakko kuitata Mimmille, että hyvä, että et sillä, vaan sulla on joku toinen tiskiharja varattuna hampipesuun... :smt082

Ja sitten asiaan: mulla on kanssa tuo samanlainen paskalasta kuin Volmarilla ja sen kaverina pikkulapio (lasten leikkilapio). Niillä hyvä kerätä kakat ämpäriin. Ja tiskiharja-tottakai-kovassa käytössä myös.

Mutta se tällä hetkellä tärkein työväline on harava! Ja lavan pitää olla se Fiskarssin oranssi...vain se soveltuu Siposen kunnioittamaksi kuljetusvälineeksi. Joo...haravan lapaa käytän sen kuskaamiseen, mutta olen keksinyt myös toisen käyttötavan: varren päällä maahan naputtelemalla on tosi helppo ohjailla muutkin tyypit oikeaan osoitteeseen.
Lapikas

Viesti Kirjoittaja Lapikas »

Täällä on ahkerimmassa käytössä pieni punainen lasten harava (jonka itse sain mukulana jonkinlaiseksi lahjaksi) Siinä on haravapiikit niin tiuhaan, että on oivallinen kakkojen keruuseen, yhtä hyvää en oo keksinyt, lapiollakin on niin vaikea saada kakat 'kiinni'. :smt005

Ja hyvänä kakkosena täällä kans tuo tiskiharja. :smt002
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

:smt003 Tiskiharjat; punainen kakkojen siivoukseen ja keltainen kuppien ja kippojen pesuun :smt003 Pitääpäs kokeilla tuota Volmarin tapaa ja ottaa kakkojen kaavintaan tasoituslasta kokeiluun sillä ei varmaankaan tirsku kakkendaalit niin pahasti silmille :smt005
Mimmi

HiltaHelikopteri kirjoitti:
Mimmi kirjoitti: En mä nyt sillä tiskiharjalla hampaita pese!!!
Voi ei, apua! Kikatin tätä niin, että on nyt ihan pakko kuitata Mimmille, että hyvä, että et sillä, vaan sulla on joku toinen tiskiharja varattuna hampipesuun... :smt082
No niin! Tässähän on yksi viestinnällinen asia, mikä vaikuttaa väärinkäsityksiin ja riitoihin joissain toisissa foorumeissa. (Ei tietysti meillä täällä muniksessa..) Nimittäin sanojen painotus! Minähän sanoin, että "En mä nyt sillä TISKIHARJALLA hampaita pese." Ja Hilta luki, että "En mä nyt SILLÄ tiskiharjalla hampaita pese."

Siitähän sais vielä senkin version, että "En MÄ sillä tiskiharjalla...", jolloin viittaisin mieheni kyllä pesevän sillä.. Tai: "En mä NYT sillä..", eli muulloin kyllä, mutta nyt on muuta.. Tai painottamalla "HAMPAITA", viitataan, että hiukset kyllä, muttei sentään hampaita..

Sellaista se viestintä on. Mutta tärkeintä on, että Hilta sai hyvät naurut!! :smt005

Ja vielä tiskiharjoista: meillä on keittiössä eri tiskiharja ihmisten astioille ja toinen kissojen ja koirien kupeille. Eka kerran, ku meni harjat sekaisin, niin oli kauhea "yäk, ei hyi"-kohtaus. Toisella kerralla "oho" ja kolmannella, "Näkikö kukaan? No, hyvä!" :smt005

Että tervetuloa vaan meille kahaville! (Ja hampaanpesulle! Vierasharjakin löytyy.. :smt002 )
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

:smt082 Aivan mainio tuo! Siitä saa vielä versiot "En mä nyt sillä tiskiharjalla HAMPAITA pese!!!" ...Vaikka kaikkea muuta pesenkin. Ja "En mä nyt sillä tiskiharjalla hampaita PESE!!!" ...Vaikka jotain muuta teenkin tiskiharjalla hampaille. :smt005 :smt005

...Vai että kylään hampaittenpesulle...Se vierasharja on varmaan siinä pöntön vieressä lattialla pystyssä. :smt005
Mimmi

Pootsi kirjoitti:..Vai että kylään hampaittenpesulle...Se vierasharja on varmaan siinä pöntön vieressä lattialla pystyssä. :smt005
:smt005 :smt082
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

:smt005 :smt005 :smt005
Lapikas

Viesti Kirjoittaja Lapikas »

Voi että teidän kanssanne, täällä munanetissä ei kyllä keskusteluissa huumoria puutu. :smt082 :smt005
Basu

Viesti Kirjoittaja Basu »

Tän takia mä tykkään niin suomen kielestä...ja muniksesta :smt005 :smt005 :smt005
Viimeksi muokannut Basu, 29 Syys 2007, 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Heh heh, ihania painotuksia!
pekkis-68

Viesti Kirjoittaja pekkis-68 »

niin on! yleensä seon lukijan ja kuulijan korvassa miten asiat ymmärtää! :smt005 :smt005 :smt005
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

:smt005
Itse asiassa, mä melkein kuittasin (ennen Hiltaa) että peseekö mimmi kanojen "hampaita" (nokkia) sillä vaikkei omiaan :smt003
Eli taas saatiin uus näkökohta viestinnän vaikeuksiin :smt002

Mä koitin miettiä mikä olis joku the väline minkä voisin nostaa esiin tässä keskustelussa toisten iloksi :smt017 mutten keksinyt oikein mitään. Paitsi maapähkinät. Onko pähkinä väline? No on se kiinniottoväline :smt002 Aikani juoksentelin aina kanojen perässä pitkin pihaa kun ne kesken vapaanaulkoilun piti saada turvaan telkien taakse kun itse poistuin tontilta. No vihdoin keksin että miks kummassa juoksisin kanojen perässä jahdaten niitä kun voidaan tehdä niinpäin että kanat juoksee mun perässä kanalaan, jahdaten mun kädessä olevia maapähkinöitä (joita houkuttelevasti pudotan aina muutaman metrin välein yhden, ettei totuus pääse unohtumaan) :smt002 Pähkinät kun meidän sakille on ollut niin hyvää herkkua että niiden rinnalla unohtuu aurinkokylvyt ja nurmikonkuopsutukset sun muut kanojen pihatyöt.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mimmi kirjoitti: Ja vielä tiskiharjoista: meillä on keittiössä eri tiskiharja ihmisten astioille ja toinen kissojen ja koirien kupeille. Eka kerran, ku meni harjat sekaisin, niin oli kauhea "yäk, ei hyi"-kohtaus. Toisella kerralla "oho" ja kolmannella, "Näkikö kukaan? No, hyvä!" :smt005
Meillä aivan sama juttu...paitsi ei ole koiria ja on vaan yksi kissa. Ja tottapuhuen taitaa olla siitä kissan astioiden harjasta jo tekstit haalistuneet. *hipsii etsimään tussia*
Pootsi kirjoitti::
...Vai että kylään hampaittenpesulle...Se vierasharja on varmaan siinä pöntön vieressä lattialla pystyssä. :smt005
Tuotas noin---pidettäiskö Mimmillä joskus se Munistapaaminen? Ois helppoa, kun ei tartteis völjätä hammasharjoja ympäri Suomen!

Aatelkaas mitä aineksia tässä viestiketjussa olis äidinkielen, kieliopin, viestinnän ja jopa filosofian opettajille/opiskelijoille... :smt002
Vastaa Viestiin