HiltaHelikopteri kirjoitti:Mimmi kirjoitti: En mä nyt sillä tiskiharjalla hampaita pese!!!
Voi ei, apua! Kikatin tätä niin, että on nyt ihan pakko kuitata Mimmille, että hyvä, että et
sillä, vaan sulla on
joku toinen tiskiharja varattuna hampipesuun...
No niin! Tässähän on yksi viestinnällinen asia, mikä vaikuttaa väärinkäsityksiin ja riitoihin joissain toisissa foorumeissa. (Ei tietysti meillä täällä muniksessa..) Nimittäin sanojen painotus! Minähän sanoin, että "En mä nyt sillä TISKIHARJALLA hampaita pese." Ja Hilta luki, että "En mä nyt SILLÄ tiskiharjalla hampaita pese."
Siitähän sais vielä senkin version, että "En MÄ sillä tiskiharjalla...", jolloin viittaisin mieheni kyllä pesevän sillä.. Tai: "En mä NYT sillä..", eli muulloin kyllä, mutta nyt on muuta.. Tai painottamalla "HAMPAITA", viitataan, että hiukset kyllä, muttei sentään hampaita..
Sellaista se viestintä on. Mutta tärkeintä on, että Hilta sai hyvät naurut!!
Ja vielä tiskiharjoista: meillä on keittiössä eri tiskiharja ihmisten astioille ja toinen kissojen ja koirien kupeille. Eka kerran, ku meni harjat sekaisin, niin oli kauhea "yäk, ei hyi"-kohtaus. Toisella kerralla "oho" ja kolmannella, "Näkikö kukaan? No, hyvä!"
Että tervetuloa vaan meille kahaville! (Ja hampaanpesulle! Vierasharjakin löytyy..

)