Hellanlettas hautoo ja hautoo

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo,tivut kuoriutuneet

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Ja nyhhä mulla on ulkona siis vaan pesuvatit joissa on suikale kanaverkkoa päällä ,sillai reunat käännettynä,ettei tivut putoo ja huku sinne ja kanalan lattialla on vanha emalipotta ja verkko päällä tipuja varte. Pöydällä se automaatti liruttelemas....
Laara

Viesti Kirjoittaja Laara »

Oukei!Kiitos vinkistä. :smt023
Tuleeko tosta nipasta vettä sitten samaan tyyliin vähä niiku jyrsijäpullosta?Vai? Nii sillee et niien pitä nokkia nippaan jotta sieltä tulee tippa vettä. :smt002

Joo tuo oli kyl huono ostos tuo maatti minkä viimeks ostin...iha mahoton..hermoja vievä! :smt013 Se mikä on nyt isommilla tipuilla toimii hyvin. :smt023 sen tilasin netistä,sen enempää mainostamatta,mutta semmonen paikka mistä täällä moni moni on tilannut. :smt002 Mutta ei tuo sama minkä vinkkasit.
Noi rehuautomaatit on kans kyl nii käteviä ja kivan näkösiäkin.Suunnittelin tekeväni ite muovikanistereista...mut noi automaatit on vaan nii jotenki. :smt023
Hellan lettas

Olettaisin,että se on sellainen, että nokan kosketuksesta se heruttaa tippoja vettä.Eihän niiden nokkaan ny paljo kerralla menekkää,mut saa taas kesällä olla noi vadit ja verkot ,jos tuntuu huonolle.toi vesiastia on tossa muodossa iisi kantaa ja käydä pasasees,kun oon miettiny miten pääsis helpolla,kun tää on eka talvi mikä tulee,niin ei oo käytännön kokemusta,VIELÄ :smt001

Kuva

Ämpärin kylkeen kierrettävä juomanippa,Jos jollain lukijalla on kokemusta,vois kertoa onko ihan joutava keksintö?
Hellan lettas

Juupa juu.eilen iltakanalassa bomgasin 2 kanaa lattialta hääräämästä tipujen kanssa. :smt017 Annoin ruuat,että jaksavat nukkua ,,tipuset ja nämä 2 kanaa söivät ja kurnuttelivat ,lasagne taisi maistua hyvältä :smt001 _Sitten tuli nuorikko kukko apajille ja sai äkki lähdön kanarouvilta takasi orrelle.Jotenki ny tuntuu,että tiput on herättäny tytöissä jonkin sortin hoivavietin,vaikkei ole itse hautonukkaa tipuja. :smt017 Halu jäädä tarhaan ennemmin,kuin lähteä vapauteen on suuri.Laitoin kuitenki ny kaikki ulos kun munatki oli jo munittu.Saa tiput kanalan hetkellisesti omman käyttöön.Harjat kaikilla oli ny jo kirkkaan punaiset,enkä muuta outoa huomannu,kun just sen lattialla tipujen kanssa olemisen.Kai se vietti voi tulla,,en ihmettele ,kyllä tiput vie sydämen , :smt049 vaikka kenen :smt049
Hellan lettas

Ja siis tuo lattiatasossa oleva juomanippa systeemi on tipusille ihan ehdoton,jos se vaan toimii.Ei kastele sitä pehkua kipon ympäriltä.eikä veteen pääse likaa. :smt023 Ja eilen tilasin ja tänään jo postissa :smt023
Hellan lettas

No ni,,nyssielä koneessa heiltuaan ja piipataan,,ja hp 18 menos :smt040 voi jeee-e. Toka lamppu ostettu onneksi,,huomenna häkin pesuun nopsaan.Tänään oltu sisällä koko päivä,,aamukanalalla amppari yritti tunkee suuhun,,huiskin nii pisti sormien väliin,,,kun kanalasta pois,ni äkkiä kyy pakkausta ja antihistaa naamaan,ku on tota taipumusta kaikkeen turboiluun :smt003 ,,sitä päiväl sama juttu ja juoksuksi piti laittaa ku muutama amppari kimpassa jahtas peräs... :smt017 hullujaha ne on.
Viimeksi muokannut Hellan lettas, 05 Syys 2012, 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hellan lettas

munat meni koneeseen 18.8 ja kello oli 13.30,,laskisko ekan päivän jo tuosta 18 vai seuraavasta..mietin vaan ku ne jo piiipittelee siellä...mä oon nimittäin laskenu sen seuraavasta vasta.
ninanni

Viesti Kirjoittaja ninanni »

mä oon välillä laskenu jos aamusti oon laittanut! :) käyn tääl lukemas mut aikaa ei paljon ole kirjoitella! :( hengessä mukana Ollaan! Toivottavasti kuoriutuu moni! :) ja tuo juomanippa on ihan ykkös homma! Täytynee tilata! Pistäks mulle yvnä kaupan nimen? Kun tuntuu että ees googlettamaan ei löydy aikaa :( ihan huippuja kyllä ei kastele kanalaa ;)
Hellan lettas

Nyt ei ainakaa vielä ollu säröjä ja hiljasta koneessa muutenkin,,jospa ne nokat jo iltaan mennessä tulis näkyviin.... :smt040
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo,TOINEN ERÄ KUORIUTUU

kahdessa munassa särö. :smt040
ninanni

Viesti Kirjoittaja ninanni »

sieltä ne nyt sitten tulee! (vai onko tullut jo?) varaudu rakastumaan :smt050
Hellan lettas

Ei vielä ole ulos kukaan tullut ihmettelemään,,vaan kahdessa särö edelleen ,toisessa hiukan särö suurentunut ,ei muuta.Isäntä oli aamulla hiukan raottanu kupua,(kun käskin kattoa,kun nousee 5tä,eli mua aikaisemmin)kosteus noussu sen verran ,77*% oli ollu.Nyt näyttää 71% :smt023 Mulla vanha vileda pohjalla leikattuna muotoon ja siinä pari pisaraa vettä,kipot on tyhjät.Hiljaisia ovat nämä hemmot,edellisiin verrattuna :smt017 ,,mitä kuvun läpi sain lamputettua ainakin kolmessa ollaan ihan varmasti elossa.Muihin ei näkynyt,,kupu haittasi,muttei sitä nyt avatakaan voi. :smt001
Hellan lettas

hämärä kuva,mutta salaman kanssa tuli vaan kirkas valkoinen pallo... :smt001

Kuva

Ja muoks,,saitko ninnanni,sen maatalouskaupan nimen yv:nä? Mulla näkyy se viesti olevan vielä lähtevien kansiossa? :smt002
Hellan lettas

VOI taas tämä kärsivällisyys tässä koitoksella.4:ssä munassa särö.Kyllä se siitä :smt001
Hellan lettas

On se niin hidasta tämä syntymä taas :smt003 TUntuu siltä kun vierestä käy kurkkimassa.Muuten kaikki ok,paitsi eiliset särömunat ei oo edenny yhtään,,uudet säröt on nyt paljon isompia ja eilisiä edellä.Niinhän siinä viimeeksiki kävi ,että lopulta myöhimmin säröntehny alkoi nakertaa itteään ulos ensimmäisenä.Voi ku jännittävää nyt ,kun ehkä osaan jo untuvikon väristä päätellä sukupuolen,heti kun syntyy,
Meillä noilla vanhimmilla tipuilla,sillä kukkotipulla on alannu pienet helttapisaratkin näkyä nokan alla. :smt005
JA tänään on kolea sade päivä.
Vastaa Viestiin