Onko muut ostaneet "huijarilta" siitosmunia?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
raumir-1

Re: Onko muut ostaneet "huijarilta" siitosmunia?

Viesti Kirjoittaja raumir-1 »

itsellänikin jäi hieman "outo" sivumaku kun tilasin munia netin kautta, ja vain yksi kuoriutui...munia tilasin 20 kappaletta. Samaan koneeseen laitoin itse haettuja munia kahdesta eri paikasta ja niiden poikaset kuoriutuivat melkein kaikki.

Tottahan se on ettei munille voi antaa takuuta, ja aina on niitäkin joukossa jotka huijaa, sille me kukaan ei voida mitään, riskin ottaa kun jotain näkemättä/tuntematta tilaa.

Oppirahat maksaneena en ikinä enää tilaa yhtään munaa, vaan haen suoraan ,samalla näen millaisesta paikasta ja olosuhteista munat tulee jne.

Kerran hain Alhon munia suoraan kasvattajalta ja hän oli niin reilu että sanoi jos munista ei tule poikasia saa tulla hakemaan uudet munat eikä maksa mitään :smt023 siinä oli reilu kasvattaja, ja hänen kanssaan yhteistyö jatkuu ihan taatuisti.
Nettimyyjä ei myöskään alkanut kanssani millekään vaikka ilmoitin ettei olleet hedelmöittyneet :smt019

Onneksi omat kanat ovat niin isoja ettei munia tarvi enää tilailla kun tulee ihan omasta eestään :smt038
Hellan lettas

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

raumir-1 kirjoitti:
Onneksi omat kanat ovat niin isoja ettei munia tarvi enää tilailla kun tulee ihan omasta eestään :smt038
Tuo onkin paras ratkaisu ongelmaan :smt023 Jos asiat ei mee niinku pitää ,voi katsastaa ongelmatilanteen syyn peilistä.... :smt004 :smt005
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minä läpivalaisin omat 15 munaa ja kaikissa oli itu.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että miksi sen kasvattajan tulis olla aina se Reilu!!???
Olkaa itte reiluja ja maksakaa ;)

Mun kanat ainakin maksaa. Syön takuulla paljon kalliimpia munia kuin mikään kaupan muna. Miksi ihmeessä jakelisin ilmaiseksi ja en oleta kenenkään muunkaan jakelevan ilmaiseksi. Jos minä ostan 15kpl siitosmunia ja niistä ei kuoriudu yhtään, niin kyllä siinä on vaan nieltävä kiltisti tappiot. Kukaan ei voi tietää miten pakettia on kohdeltu postissa. Niitä paketteja ajaa alihankkijat ja mieheni on ollut yksi niistä. He nakkelevat paketteja. mitä vittumaisempi päivä sen kauempaa niitä heitellään rullakkoon. Rullakoita myös kasataan päällekkäin. Niitä kaadetaan ja nostetaan toiset päälle...
En todellakaan alkais myyjää syyttään... Varsinkaan jos munat on hyvin pakattu..
Ja mieheni mukaan ei ole mitään merkitystä lukeeko särkyva vai ei, ne kulkee samoissa rullakoissa muitten kanssa...
Hellan lettas

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Ei kuulu mitenkää tähän,mut heti tuli mielee,kun 17 vuotiaana olin Siivoomassa yhtä Isoa metallialan konsernin toimosto tiloja. Mä kannoin H***vetin painavat keräyspaperi säkit *tietty muutki roskat,sille varattuun jätelaatikkoon,,paino varmaan 2 kertaa enemmän ,ku mä ite sillon (sillon oli sillon ,nyt on nyt) Ja sit näin ku roska auto tuli ja otti joka ikisen roskiksen ,sekä keräyspapruloodan sinne nieluunsa ja lähti :shock:
Pitääkö siitä "särkyvän lähettämisestä maksaa enemmän? Ei tiä ku ei oo tarvinnu ikänä lähetellä? Siis JOS,niin mihinkä tämmönen sitte perustuu,että keksitää hienoja rahastusmuotoja(myydään asikkaalle keräyspaperilaatikot,laskutetaan sen keräämisestä erikseen?) Ja just esim. särkyvien tavaroiden paiskintaa,ja kuskausta samoin periaattein ku muidenki? :shock: :shock: mä en tajua.... :-"* ja sössön sössön..kirjoitusviHreet muokattu uusisks...*
Helepotus

Viesti Kirjoittaja Helepotus »

Mä oon kyllä tarjonnut uusia munia tilalle jos ei munat idä edes kohtuullisesti. Sen sijaan sen en katso olevan kyllä mun syytä, jos munat itää muttei kuoriudu, tai jos kuoriutuu pelkkiä kukkoja. Toisaalta en lähettele munia postissa vaan se joka niitä haluaa, tulee varmasti ne täältä myös hakemaan :smt002 Kolmansia munia ei sentään samaan rahaan saa vaikkei onnistuisikaan yhtään tipua hautomaan, koska haudon itse jatkuvasti omien kanojen munia ja tiedän kyllä millainen itävyys niissä pitäisi olla milloinkin.
mokomaki

Viesti Kirjoittaja mokomaki »

Kaikilla vaan ei oo mahollisuutta lähteä hakemaan munia kaukaa. Itte oon kyllä ollu tyytyväinen tuohon siitosmuna systeehmiin, ylheensä on tosi hyvin kuoriutunu yms...Tuohon on silleen paha mennä sanohmaan, kyllähän niitä munia varhmaan myy ja lähettää semmosekki joilla on sukusiitosta tai ei ole rotupuhtautta yms vaikka luppaa tai on ollu huono siitosprosentti mutta en silti ajattelis vaikka huonomminki kuoriutus niin että huijari lähettäny, sattuuhan sitä paremmissaki kanaloissa että ei aina niin hyvin ookhaan siittyny munat, sattuu mulle itellekki! Silloin jos muna lähetyksen jälkheen menisin kanalakäynnille sinne kanahlaan ja kattosin ettei tääl oo kukkoakhaan :smt042 nii silloin voisin syytellä mutta kun ei nämä munahommat ole 100% varmoja ikinä, jollei oo varraa ostaa tuhkamunia nii ei kantsi tilata siitosmuniakhaan :smt047
Eikhän se just tämä epäluottaminen ole jotenki liityksissä siihenki että kaikki elintarvikheetki pittää niin tarkhaan syynätä, joku mulle väitti että jos mulle tullee viehraja kylhän ja mie teen niille ruokaa, niin että mie en sais nykyaikana oman maan vihanneksia ja muuta käyttää siihen ruokhaan jos ei oo jotenki sertifioitu, ja pihlajanmarjat, minähän syötän :smt036 Ku kaikki pittää muka jotenki tarkastaa, kalhiksi tullee siitosmunakki jos palkkaama joku pyörihmän siitosmunien myyjien tykönä että onko olot otolliset ja hautohmaan koe haudontoja, ei sitä muuten VOI olla varma mitä siitä munasta tullee :-"
Suvianne

Säilyttäjät ainakin on ihan julkisessa listassa ja heiltä pitää saada rotupuhtaita kanoja ja sisäsiitostakaan ei pitäisi olla, koska ohjelma ohjeistaa kukon vaihtoja jne.
Joten olettaisin olevan aika turvallista tilata säilyttäjältä munia.

Muut myyjät on tieten oman harkinnan varassa. Itse luotan ainakin näihin tyyppeihin, jokka täällä on vuosia kirjoitelleet tai ihmisiin jotka olen silmästä silmään nähny.
Helepotus

Viesti Kirjoittaja Helepotus »

Suvianne puhuu kyllä asiaa. Muilta säilyttäjiltä itsekin olen munani hankkinut ja ollut tyytyväinen :smt001 Nekin olen kyllä hakenut paikan päältä enkä ottanut postitse jos se vaan jollain tapaa on mahdollista. Seuraava säilyttäjä tosin taitaa ollakin sen verran kaukana että jos uutta verta haluan omaan parveeni, joudun munat ottamaan postin kautta. Sattuneista syistä mun luotto postin toimintaan on tasan nollassa :smt009
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Helepotus kirjoitti:Mä oon kyllä tarjonnut uusia munia tilalle jos ei munat idä edes kohtuullisesti. Sen sijaan sen en katso olevan kyllä mun syytä, jos munat itää muttei kuoriudu, tai jos kuoriutuu pelkkiä kukkoja. Toisaalta en lähettele munia postissa vaan se joka niitä haluaa, tulee varmasti ne täältä myös hakemaan :smt002 Kolmansia munia ei sentään samaan rahaan saa vaikkei onnistuisikaan yhtään tipua hautomaan, koska haudon itse jatkuvasti omien kanojen munia ja tiedän kyllä millainen itävyys niissä pitäisi olla milloinkin.
NÄIN ON! ...ja jos lähtisin kaikkia ´eldoradoja` valittelemaan niin mitä tästä elämästä tulisi... :smt043
-ostaja ottaa riskin ja ostaa sieltä missä luotettavat lähteet! -vanha juttu, kun ostan biltemasta työkalun, käytän sitä kerran niin joudun ostamaan heti uuden koska se alkuperäinen ei enää toimi.
sasu

Viesti Kirjoittaja sasu »

Eihän se haudonta aina mene, kuin strömsöössä, vai miten se sanotaan... Omia ja ostettuja munia olen haudottanut, ja melko tasapuolisesti välillä kuoriutumisprosentti on 100, välillä jopa 0. Niin omissa kuin ostetuissa. Itselleni on selvää, että ihan omalla riskillä siitosmunia ostan ja olen tietoinen, että tulos voi olla 0.
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Yhdet munat on mennyt kokonaan hunningolle vaikka hain ne itse paikanpäältä ja toisista luvattiin varmasti uudet tilalle.Mutta tän syksyn kiintiö on jo täyteen en voi haudottaa enempää niin jääköön ens kevääseen ps huijarista ei kummassakaan tapauksessa ole kyse
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Ne siitosmunat voi läpivalaista heti kun ne on ostanut :smt002
Ewejoy

Viesti Kirjoittaja Ewejoy »

Pakko saada kertoa pikku tarina. Naapurilla on vanha, mutta toimiva haudontakone ja hän osti parikymmentä munaa siihen haudottavaksi muutama vuosi sitten. Pari kääpiörotuista kuoriutui ja vähän harmitti. Seuraavana keväänä käytiin taas muna-ostoksilla. 50 jättikanan munaa koneeseen. Tällä kertaa 2 ei kuoriutunut ja tipuja oli 48, taas harmitti....
Suvianne

:smt005
48 tipua... Meidän oloissa se olisi kamalaa....
Minun munat yhä elossa. odotan vain milloin se jokin tapahtuu... Vauva kiipeää pöydälle ja heittelee ne lattialle tai sähkökatkos tai tai tai
Olen kantanut kaikki jakkaratkin varalta ulos, mutta se murphyn laki....
kuutamofoxi

Viesti Kirjoittaja kuutamofoxi »

Hui kauhistus... Mä onneton menin lupaamaan ostajalle uudet munat ens keväänä, kun yksikään ei itänyt :smt012 ja viime vuonna saman porukan itämisprosentti oli liki 100... Pääteltiin sitten, että kukolla on eturauhasvaivoja tai jotain muuta, kun tytöt ei ole kiinnostaneet. Tosin aiemmista vuosista poiketen ei kanatkaan ole hautoneet :smt017 Jokin syy-yhteys tai sitten ei. (Tosin nyt syksyllä sitten yks innostui ja laitoin 5 munaa alle (toiselta parvelta) ja niistä neljässä näyttöis olevan elämää).
Vastaa Viestiin