Hellanlettas hautoo ja hautoo

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ninanni

Re: Hellanlettas hautoo,tivut kuoriutuneet,j-junamunan odotu

Viesti Kirjoittaja ninanni »

täällä valaistu nopeaa tuo yksi myöh päivän laitettu. Siis päivän myöh tuota jossa nyt särö! Ja siellä oleillaan oikein touhuna ilmatilassa ! :smt023 eli ei toivottavasti huku nyt tuonne yksiöönSä . Katsotaan. Omat munat kyllä kestänyt aina paremmin kun nuo luomut mitä viimeks haudoin. Toivotaan näin ainakin. Aamulla näkee sit onko edistystä ! Nyt voi kyllä hyvin mielin men unten maille kun tipuilla kaikki kunnossa ja ruuat naaman ees ja koneessa aletaan kuoriutua pian ja kaikki tähän mennessä ok. Jännää! Huomenna päivittelen kun ehdin :) en välttämättä heti ehdi vaikka pieni olisikin kuorinut itsensä yön aikana :) ilmoittele miten siellä edistytään :)
Hellan lettas

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Must tuntuu,että tuo muna kuoli siinä keinumis vaiheessa.yritti tehdä säröä eikä onnistunut? nyt vaale osa reunaa tuntuu kasvaneen javerisuonistio siitä kanonnut,menny tavallaan mössöksi hajonnut.Kuuntelen vielä myöhemmin ja mietin tilannetta,voisin laittaa uusia munia muutaman sitten jos kone vapautuu.
Mulla kanat kylpee ulkonakukkapenkin reunassaja pallopajun alla olevassa kuivassa multa/lehti pehkussa.Laatikon tosiaan vois laitaa talveksi sitten,ja hiekkaa ja vaikka tuhkaa sekasi,,tuhkaa joskus nakkaan tuonne uloskin paikkoihin missä kylpevät,ei tosin olie oikeen tajunneet vielä sen päälle.Tivut kylpee muovidynossa,voi taivas minkä näköstä touhua se on :smt005 :smt005 öljypääkin oli saanu itteään melkein tivun näköiseksi taas hyvä niin. :smt004
Hellan lettas

mä oon toisella läpppärillä ja virheitä näköjään reilusti kirjotukses,,täs ei toimi kunnolla välilyönti enkä muista aina että sitä pitää hakata :smt005 lasten pelaamisee tässäon täynnä murusia näppäimistö,niin kirjainyhdistelmät mitä sattuu. :smt005 :smt005 niin ja onnea kuoriutumiseen! :smt050 :smt050 :smt060
ninanni

olisko se mennyt sit se jälkijunamuna sen kosteuden takia? Siis et on liikaa? Ja oot ollut sen kas liian tarkkana sen kosteuden kas? Tääl kauhea konsertti konees ja häkissä. Vanhemmat kannustaa pientä kuoriutuu mut pieni yrittää kovasti ja ON äänekäs. Verrattu niihin luomuihi kun sanoin et kovin hiljaista.
Hellan lettas

jos toi mittari ei valehtele lämmöt on ollu liki 38 ja kosteus pyöriny sen 20 alimmillaan ja 43-45 ylimmillään,hetkittäistä kosteuden nousua tietty ollu ku oon laittanu vettä ja poistanu sitte taas.En mä osaa sanoo mikä olis ja sitäkää en osaa sanoo ihan varmaksi,että onko kuollu,mut viittais kyllä siihen pahasti,koska vaalea alue olevinaan vaan kasvaa ja menee kasaan se tumma.Mitään liikettä ei oo eikä kuulukkaa kyllä :smt017 ei rapinaa ei piipitystä,,ilmatilassa oli eilen ja nyt varjoa ,muttei nokkaa taaskaan. :smt017 Se heilu niin pirusti sillon ku kirjotin,että viittais siihe että yritti säröä,muttei onnistunu :smt009 Huomenna mulla tulis puoli 3 mais iltapäivällä se 21 vrk vasta täyteen ku laskin oikee,että antaa sen ny olla tuolla VAIKKA tod näk siitä ei mitää tuu,mut en nakkaa poiskaa viä ku ei oo ees päivät täys.Lisäsin 6 kaveria sille sinne,rohkenin laittaa kun ei varmaan tuu koneen siivousta välillä,on toi ny niin hiljanen muna toi jälkijuna :smt009 :smt012 7 yhteensä ja se mittari,,vaihan j-junan tilalle huomenna sitte tuoreen munan.En vaan malttanu lopettaa :-" :-"
Viimeksi muokannut Hellan lettas, 18 Elo 2012, 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninanni

äskeisen viestin jälkeen on jo sahattu muna auki. Enään jäljellä ponnistusvaihe :) eli pian yksi tipu lisää :)
Hellan lettas

VOI RAKKAUS PAKKAUS!!!! :smt041 :smt049
ninanni

juu siis sulla vasta huomenna jälkijunan la. Mä luulin et tänään. Ei sulla sit hätää. Se voi levätä. Toivottavasti. Katsoin kalenteria tarkemmi niin toi mikä nyt kuoriutuu oon laittanutkin 28päivä. Mut huomenna on ton seuraavan laskettu. Joo. Näin mä taas sekoilin. Seuraavan oon laittanut 1.8 koneesee ja seuraavat 7.8 ja seur. 8.8. Että että. Katsotaan tumma tipu ponnistaa ulos :) tai siis ruskea.
Hellan lettas

ou-nou! kuoriutuuko sulla siellä kultamuna vai oma? mä en ny pysy enää laskuissa mukana :smt005 voi ku mäki saisin värillisiä vauvoja( en oo rasisti)(ja mitähän mies sanois?)vaikka tykkään noista valkoisistaki sottapytyistä ihan kybällä!! :smt041 :smt041
ninanni

nää kaikki konees olevat munat on omia :) siis vertailin sitä kultamunaa siks kun laihaks jäi niiden kuoriutuminen 1/12.

Nyt on toisessakin särö (minkä la huomenna) se varmaan innostui kun toinen vieres ponnistaa kuoresta pois ;)
Hellan lettas

huhhuh,on sielä jännät paikat :smt040 Täällä tapellaan ihan saa**nasti omat mukulat siis.Ollaan oltu sisällä koko päivä ja sen huomaa..Isäntä ja 2 muuta kerää rapoja pellolta aumalle minkä ehtii,,toivottavasti sain ny kaikki poi,ennekö sada kausi taas alkaa.mä oon siis taas hellan ääres koko päivän ja ny omenapiirakka päiväkähville menos uuniin.Mukulat tappelee niinkui erikoisesta ,ku taikinakipon nuolemisesta :smt013 :smt013 Miten jumalista ne VOI HUUUUUUTAAA JA TAPELLA NOI KOVAAAAAAA!!!!! :smt020 :smt020 :smt020
ninanni

me oltiin aumaamas to ja pe ennenkuin alkoi perjantai iltapäiväl sataa :smt019 ja vettä tuli muutenki jo märälle nevalle aika raakasti.

Tiput viety tipulaan navettaan ja hyvin sinne jäivät. Sillä välin täällä konees kuoresta ulos tullut tipu joka tumma/keltainen jolla ihanat kajalit silmien ympärillä on tummat :smt049 pian siirto lampun alle kun nyt vaan lämpeis tuo lamppu nopeasti ja tarpeeksi :)
ninanni

ja lapset. Se kipon nuoleminen on ihan huippu juttu :smt040 kyllä siitä kannattaa riidellä ja huutaa siksi :smt041
ninanni

toinenkin alkaa vissii kuoriutua kun hieman jo hakkaa kuorta rikki. :) ja toinen täällä häkissä kannustaa toimimaan nopeammin ;)
Hellan lettas

Huh..6 alottivat ja ilta 9 pötköt aumattuna :smt023 JAESSSS!! antaa ny sataa sitte vaan vaikka saavista :smt019

Joo lapset on lapsia,,itellä ei oo sisaruksia nii omien lasten kautta oon saanu nähä ton sisarus rakkauden läheltä :smt005 Se ei oo kaukana vihasta :smt005 :smt005
Mulla on kyllä paaaha aavistus tosta j-junamunasta,tiedän että se kuoli siinä sillon,mut annan olla,annan olla.Jospa se yllättää. :smt001
Vastaa Viestiin