Hellanlettas hautoo ja hautoo

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo,tivut kuoriutuneet,8+1 luomua ny kon

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

ja ninannii ota ny seloa niiden aku ankkojen hautomisesta,kohta me sun kaa haudotaan niitä taas samaan aikaan :smt005 vai? :smt047
ninanni

Viesti Kirjoittaja ninanni »

taitaa ensi keväälle men se ankka touhu. EHKÄ :smt040 katsotaan :) mut joo se on vähän niin ja näin se ankka haudonta et hui.

Minä en sano mitään tuohon kukko kana juttuun. Tai no 4kukkoa ja kana. Mulla ei ole muistia kuinka nuo pyrstöt tuli mut sit kun harja alkaa kasvaa niin sit osaan sanoa :) ja sit kyllä kuka vain erottaa jo :)
Hellan lettas

"Joidenkin rotujen, tai pitäisikö puhua tässä yhteydessä hybrideistä, kukot ja kanat ovat aina eri värisiä, jo untuvikkoina. Kokonaan eri väristen (esim. kukko valkoinen, kana ruskea) " :smt017

Tämän kirjoitelman mukaan tossa olis sitte 2 kanaa ja 3 kukkoa :smt003
ninanni

hyvä tietää ja alkaa tiiraileen. Vaikka kaikki on erisävyisiä :smt040
Hellan lettas

Joo nimen omaan! Mä näin siinä ihan selvästi jo 3 kanaa! :smt005 :smt005 ts,noista ei osaa vielä sanoa mitää,,näkee mitä ite haluaa... :smt005 :smt005 Ehkä joku sellane,joka puuhastelee noiden hybridien kans päivät pitkät vois tietää,mut mun on pakko ootella vaan muita tuntomerkkiä tai jopa kiekasua :smt005 :smt005
Hellan lettas

onko muiden tivut sottapyttyjä? Musta tuntuu,että meillä ainakin on,,ei sais mitää hienoja pääsiäiskortteja noista tivuista,kun niiden untuvat ovat ihan ruuassa ja ne"kana" tivut ,tummat siis varsinkin.Vaihdan alusia usein ja ruuan annan pikku erissä pilttipurkin kanteen,jos on sottaista ruokaa,,vähemmän sottaiset isolta lautaselta,mut silti :smt017 lapset taitaa olla lapsia kanoissakin :smt005

Oon tässä miettiny miten voisin viedä niitä tämmösenä päivinä ulos?saako ne kylmää vaikka on näin lämmin? lamppu varmaan mukaan häkin päälle kuitenkin?Pelottaa että menevät pilalle vai ootanko ,että ikää tulis lisää vähän? :smt017 nyt ovat 9vrk.

Tänään taitaa olla jälkijunamunan viimeinen kääntöpäivä ?-ja huomenna on se 2 tunnin sähkökatkos aamulla :smt009
Laara

Viesti Kirjoittaja Laara »

Hellan lettas...meillä noi viirut o ollu hirveitä sottapyttyjä verrattuna kanatipuihin.Kanatiput on siistejä ku mitkä,mut viiruilla saattaa olla ihan sitä ihteään pyllyssä kiinni ja muutenki ovat likasen olosia. :smt017 Kanatiput taas siistin pörrösiä...en oo tarjonnu mitää märkää noille.Viiruille kokeilin liottaa tipurehun,mut se sottas viel enempi joten päätin vain kuivaa ruokaa meijän tipuille!! :smt002

HUH HUH!Kanala maalattu!!!! :smt041 :smt041 :smt041 Äskön jurlaitoin pensselit naulaan. :smt003 Ihana fiilis! :smt048 Maalailut kyl levis navetan ulkopuolellekki,malasin ikkunen puitteet ja oven pielet ja muut valkoset osat.Tosin vaan kanalan kohilta. :smt036

Minkäs värisiä kanaloita teillä on?? meille tuli nyt seinät valkosiks ja katto.Lattia on sementtiä...ja ku tuos o ollu meil hevonen...ni se karsinan väliseinä joka yltää vaan puoleen väliin tilaa jää puun väriseks(lukuunottamatta pojan 2.5v suttaamia pensselin jälkiä...)Puun väriseks jää viel ne puu osat mihin lyön verkon kiinni.Vähän ilmettä. :smt003 Tuossa tilassa on kahella seinällä ikkuna ja toisella niistä on myös ovi...pariovi...Aika iso...joka täytyy viel eristää.Styroksilla se käy näppärästi. :smt001 Ja kynnys siihe o tehtävä ku siin ei oo mitää,oven alta muuten käy huju.Täytyy siihen sit kehitellä kinninäinen palikkaviiste,jotta kottareilla pääsen ajelee sisälle. ja ulos kätevästi. :smt023 Oi joi...kyl se vaan edistyy!Jippa jei! :smt041 :smt040
Hellan lettas

Voi Laara laara laara,miten upeeta! :smt041 Se on mahtavaan kun on uutta ja siistiä,,tuoksuu hyvälle,eikä ruikkua seinillä.Mä varmaan unohan se laajennuksen kanalaan,tältä kesältä,mut eihän sitä koskaan tiedä.Tuo vanhan puolenkin remppaa varten oli vaikeeta saada hoitaja,niin kui ny lisäsiiven tekoon sitte? :smt002 Riippuu ihan siitä jos innokkaita löytyy,mut tuskin on.Mulla on 100 vuotta vanha ,vanhan emännän sottaama kanala (ei kanojen sottaama :smt005 ),jonka poika eka maalasi valkoiseksi,,maalattiin seinille taidetta myös.Nyt villotin, ku kopisteltii ukon kans siellä ja laitettii vesivanerit ja keltane puoli ylöspäin oli mun simmuun kivee ku se tumma/musta.Taka seinältä tosin puuttuu yläosa seinältä levyä ja katosta,mut ne laitetaan syksymmällä ja lämpö periaattees pysyy noinki,mut mun mielestä olis kiva,ku olis yhtenäinen jokapaikka. :smt023 Mulla on taas pään särky,,sitä ny riittää vielä sitte huomiseen,ku eilen alkoi.Tympeetä tämmönen jumpsutus :smt013 ,mulla on kans viissii jännitysniska ja siitä mikreenityyppisiä pääkipuja. :smt012 Hiuka on toisen asialla näinä aikoina.No ny tiskin kimppuun,ku iltruoka saatii osapuillee kaikille nassuun. Kanoil ja tivuil myös,,ny ne saa keitetyt riisit heinäsilpulla(tivut siis)
Hellan lettas

Ja minusta on tullu "silkki" :smt041 Eiks ne oo jotenki hidas älysiä? sopii hyvi :smt043 :smt043 :-"
Laara

Eikö vesivaneri ollu kauhee kallista? Mä ällöön sitä keltasta mut onhan se parempi ku musta ku oikee aattelee. :smt047
Mä halusin valkosen(vaikkakin kanat sen sontii nopsaan...) Ihan vaan valosuuden takia. :smt002 niin ja kyl mä valkosesta tykkään ku jotenkin avartaa tiloja.Pieniä tiloja.Valkoseks mä huseerasin tänne muuttessa kaik huoneet.Paitsi puoli paneeli tuvassa on beige tai semmonen ihan tosi haalee beige.Meijän huoneen tosin tapetoin.Enkä ollu koskaan ennen suunnillee tapettiin koskenu. :smt005 Mut siit tuli tosi hyvä.Pari saumaa ei ihan kohillaan,mut vajaa millin heitolla. :smt023 Ei nävy jos ei tiiä. :smt002

Se o lähettävä laittaa sauna lämpiee...jotta huomenna kehtaa mennä ihmisten läheisyyteen.Tai no paras ystävähän se on...mut...silti...tatskaa pitäs tikata. :smt003
ninanni

onnea silkkiytymisestä ;)

hei meillä sotketaan kyllä ja vesikupin vettä sais vaihtaa koko ajan! Siksi meillä myös kanin juoma pullo lisänä et on puhdasta vettä aina tarjolla :) ja kaikki ruuat on pitkin häkkiä. Ihana tuoksu kun illalla kotiin tulee kun lämpölamppu lämmittänyt kaikki ruuat ! Ja ja ja. Mut tänään annoin ensi kertaa perunaa ja NAM! Rakastuivat kertaheitolla! Mut kyllä ne siitä sitten. Puuroa EN KEITÄ KOSKA se tosiaan on keitettynä liisteriä! Niin sit kun ne vain liottaa niin ei ole sellaista suttua heti. Ja kaikki leipä ym kannattaa liottaa niin tipujen on helpompi syödä (en tiedä oletteko murustanut vai liottanu) täällä ei oikein MIKÄÄN vihreä viel maistu kun on muka niin hankalaa syödä. Mut eiköhän se siitä. Joka ilta nyt kun viel on tuota ruohoa niin käyn nyppimäs isommille kunnon tupot vihreää niin ai että kun on herkkua! Kaikki hyökkää melkein tapellen kimppuun! Mut tiput on keltuaisen(jonka yleensä syötän kädestä jotta oppivat syömään kädestä) ja sit puuron ja perunan perään. Eilen me myös herkuteltiin uudella ruokalajilla : paahtoleipä liotettuna ja minun murskaamana kädestä :)

pienestä nuo pienen pienet KANAN ALUT sekoaa :smt050
ninanni

minullakin on kauhea tatuointikuume! Voi! Onneksi tuttu joka hakkaa mustetta muutti kauemmas niin ei tule niin helposti hakattua ja usein kaiken maailman älynväläyksiä :smt044 mut kyllä sitä vielä muutaman "koukeron" vois tuohon reiteen ja sääreen ottaa ;) ja toinen puoli niskan takaa uupuu ihan täysin mitään ilman :( no jos sit joskus. :) onhan tässä vielä aikaa "ihoa tuhria, vaikka kauniita ne kyllä on" <- sanoo meiän mummo jolla ikää riittävästi alkaa olemaan ;) olihan pappakin komea tatuoitu mies ;)

ja niin hellan lettas KYLLÄ pian taas alkaa jälkijuna(t) kuoriutua! Sit taas jännitetään olan takaa miten käy. Kun nyt tulis niitä kavereita lisää vain jo! En itse malta odottaa vaikka hyvin nuo 5 näyttää pärjäävän! Mut mitä enemmän seuraa sen turvallisempaa varmasti ;) tääl silti kone ei viel huilaa tämän vkon lopun jälkeen, vasta muutaman viikon päästä se pääsee ansaitulle lomalle :) se jää nähtäväksi kuinka kauaksi aikaa.

Ai niin laara millä maalasit? Kun eihän normi maalia (vai voiko) voi kanalaa laittaa? Mä oon vetänyt vaan omaviritys kalkki syysteemillä just siksi että se on edullista ja lopulta vielä nopeaa ja VALKOISTA :)
ninanni

tipula siivottu ja sapuska annettu. Nyt nukkumaan ja taas aikaisin ylös :) kyllä se tästä! Perjantai viel töissä (jos nyt ei vkoloppukin sit) ja sit voi vähän ottaa univelkaa pois ja nukkua. Plus että jos vko loppuma sää vielä sallii niin navetan maalausta ulkoa luvassa :) se on mukavaa hommaa kun saa ite itselle tehdä ;)
Laara

Ou jee!kohta ois lähettävä tatskan tekoon.Mulla asuu tatskaaja 5km päässä,eli :smt040

Pikanen vastaus! Vaan siis...

Mä maalasin jollai kestävällä tavan maalilla.MUTTA miks ei sais maalata tavan maalilla??? :smt017 :smt017 :smt017
Kerroppas ninanni mullekki tuo omavirtys kalkki maali tms... :smt002

Se käytävä pikaseen ruokkimassa kanat...ja sit lähettävä liikenteeseen. :smt023
Hellan lettas

no,niin.valtakunnassa kaikki hyvin toivottavasti.Ei kai se sähkökatkos mitään ehtiny vahinkoa tekemään,tivutkin häärää vanhaan malliin vaik oli pari tuntia ilman lämpölampppua. Joo sottaa niillä sielä onki mut hajuja ei oo vielä ehtiny tulla,johtuen siitä kun mä oon paljon tässä kotona,niin ehin vaihtaa usein ne aluset.Mulla ei oo mitää kuiviketta siellä vaan ainoostaa sanomalehet.Jos töissä kävis,niin varmaan asia oliski eri :smt023 Mä oon antanu jo noille vaikka ja mitä,perunanki laitoin yöksi siis keitetyn,,yöksi oon valinnu vähemmän sotkevaa tai kastelevaa sapuskaa.Kokonainen keitetty peruna kuorineen sinne ja aamulla oli hävinny.Heinäsilppua ja varsinki muroheinäsilppua oon antanu kerran päivässä ihan vähän ruuan seassa,esim hienojakoisen porkkanaraasteen kanssa ja eilen meni keitetyn riisin kanssa.Annan sovellettuna tivuille sitä mitä ite syödään milloinkin erona että maustan ruokaa sen jälkeen ku oon tipusille ottanu sivuun osan.lohta ovat saaneet maistaa lihaa ja kalkkunaa.keitetty raketti spaketti hävis alta aika yksikön! mitään niin pahaa en oo vielä osannu laittaa etteikö olis hävinny ja aika paljon noi itteasias kyl syö vuorokaudessa :smt017 ,, :smt005 Mut mun mielestä se on terveen merkki ja oon hyvillään vaan :smt023
on se vesivaneri aika tyyristä,mut käytännöllistä ja vois sanoa sen olevan ikuista.Se valkoinen seinä on nyt nähty ja koettu,ihan hyvä ja hieno sekin,mutta valittin nyt käytännöllisyyden visuaalisuuden sijasta.Mä sitä maalattua seinää pesin vanhalla tiskiharjalla orsien takaa ja tulin siihen tulokees että ny muuten materiaali vaihtuu. :smt005 Ei se sinapin keltainen ny niin kauhee oo,ja ihan lämpöinen vaikutelmahan siitä tuli,vaikka pari levyn palaa vielä uupuu :smt005 .Ja silmä tottuu ja se että saan putsattua paskat pois aina sillon ku se into iskee,,mä en oikeen saa orsia toisin ja se ruikeli sit lentää seinällekki saakka.tai saisin toki,mut sit se vie lattialta tilaa ja siitä taas en tykkää.
Ja mitä tatskoihin tulee,oon aatellu kans otta,jonku pienen,kun täytän 40 parin vuoden päästä :smt005 Ainoo hidaste on asialle ollu toi mun allergia ja se että miten allergisoivia noi ihoon naputettavat aineet on?,,Hiusväreissä aina varotellaan tatskojen ja värien ristiallergiasta ja se vähän pelottaa kun oon varmaan 24vuotta värjänny päätä jos jonku väriseksi,että miten ne keskenään mallaa.Varmaan sillo kantsis olla joku liike,eikä harrastelia naputtamas väriä,että on adrenaliini piikki saada persiiseen alta aika yksikön. :smt005 :smt005
JA varmaan sit se olis joku hieno KANA tohon olkavarteen :smt005 :smt005 :smt005
Vastaa Viestiin