Hellanlettas hautoo ja hautoo
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Hellan lettas
Re: Hellanlettas hautoo,tivut kuoriutuneet,8+1 luomua ny kon
nyt on VANHA kanalan puoli lisäeristetty ja seinille ruuvattu vesivanerit
Tulkoon talvi eipä haittaa
Ihan oon tyytyväinen nyt vaikkei laajennusta sais tehtyäkään,,kun isukki niitä rappusia ja kuisteja rupes suunnittelemaan! Im so HAPPY!!!!!

-
Hellan lettas
Ja mitä noihin luomuihin tulee,niin,nois valkoisis kultamunis ei kyl näyttäs olevan mitään potentiaalia
Omista nekeejo kolmantena päivänä,mut nää on ollu ny 5-6 päivää,ja ei muutaku tummunu keltuainen. Jos vielä pimeässa tsekkaan kunnollas ,sit heitän pois,,sitte sinne jääse 1 oma jälkijunamuna.Jossiitä sitte vielä kuoriutuis 1 tirppana.
KAveri kyllä kysyi hautoisinko sille ankan poikasia ,jos hän hommaa siitosmunat kuinkahan on onnistuisko?
-
Laara
Ou jeee!Teillä hommat plakkarissa.Meillä on nyt ihan kaikki villat laitettuna ja katosta puuttuu enään yks levy joka pitää leikata puoliks ja oven pielus levytykset.
Niin ja reuna"listotukset" kaikkiin nurkkiin ja niihin levyjen väleihin jääviin rakoihin.
Toisaalta kun aattelee,ne laudat käy tosi hyvin niihin levyjen saumoihin.
tuo jotenki särmää seiniin kivasti.
Ei hemmetti.Pitääkö mun metästää niit ruskeita kultamunia ja jos eldoraadoja(niistähän joku muistaakseni oli saanu kanasia aikaseks) jostain.Onkohan eldoradoja kans kahta väriä??
Ja lykätä ne koneeseen noijen luomujen tilalle jos ne ei lähe.Kuoriutuvat kyllä sit eri aikaan...mut...mut...HAITTAAKS se?
Hm..ku oisin tienny tuon aikasemmin...
No ei voi mitn...
Meillä tiput voi hyvin ja ovat oppineet syömäänkin.Juominen on viel vähän...et en oo varma juoko jokainen...joten oon varmistanut et juovat etes vähän...kun sylittelen...juotan tipan niille vettä.
On ne niiiiiin ihania.Tahtoo lisää!
Voi itku et tää on nii mukavaa a mielenkiintosta touhua että...vie mennessään kyllä.Ja aina voi oppia jotain uutta.
Mieletöntä!
Ankkahaudontaa...hmm...en tiiä.Toisaalta ois kiva ku pihass pyllertäs ankkapariskunta...ja vaikka yks ukko ankka(mikskä sitä nyt sit kutsutaankaan
) ja pari kolme tyttö ankkaa.
Mistäs sitä tietää...jos ens kesäks!!
HA HA HA...Miten nii tää lähtee käsistä?! Talvi säilytys tilaa...en kyl tiiä pystynkö järjestämään...ku en kyl tiiä niist oikee mitää.
Heitin isännälle et otettasko ens kesäks kesä ankkoja.
Isännän reaktio oli kyl niiiin hyvä että...Hetkeen ei sanonu mitään,mut sit mihi sä ne meinasit laittaa.Johon mä sit et vapaaks pihalle tietenki.
Johon isäntä...ei ne pysy pihassa,ei varmana!!Et ampuu jokaisen ankan joka karkaa pihasta! 
Miten on..eikös ankat tai hanhet pysy pihassa ihan yhtälailla ku kanatki?? Ihan hulluja visioita taas vähä väsyneenä.
Yks mikä ois hieno ois riikinkukko!
Mut...se tarvii tlvitiloiks kummiski aika isot tilat...KAI!
Ei se o lähettävä saunaan...kuhan laset hiljenis sänkyihinsä...
Ei hemmetti.Pitääkö mun metästää niit ruskeita kultamunia ja jos eldoraadoja(niistähän joku muistaakseni oli saanu kanasia aikaseks) jostain.Onkohan eldoradoja kans kahta väriä??
Hm..ku oisin tienny tuon aikasemmin...
Meillä tiput voi hyvin ja ovat oppineet syömäänkin.Juominen on viel vähän...et en oo varma juoko jokainen...joten oon varmistanut et juovat etes vähän...kun sylittelen...juotan tipan niille vettä.
Voi itku et tää on nii mukavaa a mielenkiintosta touhua että...vie mennessään kyllä.Ja aina voi oppia jotain uutta.
Ankkahaudontaa...hmm...en tiiä.Toisaalta ois kiva ku pihass pyllertäs ankkapariskunta...ja vaikka yks ukko ankka(mikskä sitä nyt sit kutsutaankaan
Heitin isännälle et otettasko ens kesäks kesä ankkoja.
Miten on..eikös ankat tai hanhet pysy pihassa ihan yhtälailla ku kanatki?? Ihan hulluja visioita taas vähä väsyneenä.
Ei se o lähettävä saunaan...kuhan laset hiljenis sänkyihinsä...
-
ninanni
no täällä ukon kas vähän siivottiin taas lisätilaa kanalas. Ihan muuten vain et saadaan säilytys tilaa ja vähän sit silmällä pitäen ensi kesää. Jos vähän remonttia tekis
ja tehtiin melkein jo diili
mies ei itsekkää aluks tajunnut mitä mä heti tajusin kun se päästi toteamuksen suustaan. Eli meillä on pitkä navetta. Siinä on edestä päin katsottuna pieni paja sit autotalli jotka myöhemmin ilmeisesti on rakennettu jatkeeks siihen navettaan. Sit autovallin läpi ja navetan ovesta pääsee ns kesähuoneeseen mikä on roinaa täynnä. Sit vanha kesäsauna on seuraava huone(jonne oon ajatellut joskus ankkoja). Sitten muutama pieni huone (sais hyvin 4-5 kanalle molempiin tilan. Eli kymmenen menis lisää meillä hyvinkin) sit tulee pieni eteinen ja sit toinen ovi josta myös kulku ulos ja sit kanalaan. Siellä lämmin koppi (3x4m) ja kanoilla omat tilat. Eripuolella huonetta. Mut siihen kun laittais verkon niin ne yhdistyis ja tulis heti 10neliötä lisää. No kuitenkin mies tokaisi sit et kun autotallista on kulku siihen kesähuoneeseen jos isontais hieman sitä autotallia viel ja pistäis sinne työkalu huoneen. Sit olin hiljaa vain ja hymyilin. No siinä ne sit katseltiin ja sit hetken kuluttua samoin et "niin no mut sehän olis ihan loisto idea niin työkalut ei veis tilaa tallin puolella" kattoi mua pitkään ja sanoi et no mikäs nyt kun niin hyvällä tuulella oot. Sanoin vaan et eikö niin että se on sit reilua molempia kohtaan? sit sillä vasta yhdisti piuhat tuol pääs ja se sano heti että joo joo katsotaan ja mietitään sitä sit tarkemmin tässä näin. (siis ankkoja olen haaveillut ja jo hieman selvää ottanut niistä! Ja monesti ilmoittanut että ajattele nyt miten hyvin me saatais tila niille tuohon vanhaan saunaan.)
laitoin siinä sitten kanoille ilta puurot ja ruuat ja ihmettelin mihin mies meni. No eikö se ollut mittailees sit kesä huonees et paljonko tarvitsee kipsilevyä sinne varastoon! Sit vaan ilmoitin et niin ankat ovat tervetulleita pian kotiin ilmeisesti. Sanoi että katsotaan. Kyllä nä sanon jos se nyt sit huomenna tulee kotiin kipsilevyt autossa että ankat saapuu vielä tänä syksynä
kun oon niitä nyt haaveillut joko kesän jo ihan omalle tontille! Saa siis nähdä. Ja keskustelua on käyty että niin eihän0tarvitse odottaa kauaa. Ilmoitin siis kauniisti että ihanaa varasto ei sit valmistu yhtään aiemmin kuin ankkala. Sain vain naurua vastaukseksi. Innolla odotan :D tyttö ja poika vain. Enmä siis yhtään enempää halua. En en en. Siis eikä mulla ole aikomustakaa hautoa 
laitoin siinä sitten kanoille ilta puurot ja ruuat ja ihmettelin mihin mies meni. No eikö se ollut mittailees sit kesä huonees et paljonko tarvitsee kipsilevyä sinne varastoon! Sit vaan ilmoitin et niin ankat ovat tervetulleita pian kotiin ilmeisesti. Sanoi että katsotaan. Kyllä nä sanon jos se nyt sit huomenna tulee kotiin kipsilevyt autossa että ankat saapuu vielä tänä syksynä
-
Hellan lettas
Ny on kultamunat koiran kupissa ja uusi kallis kosteus/lämpömittari koneessa .kuiva kone näytti kosteuden 24% ja pisaralla nousi 45%,eli ihan kuivalla ei ny kannata hautoa sitte.
TIvut syö ja kasvaa .sukupuoliarvuuttelu on käynnissä,kirjoitin sulkautumisesta tuonne"kukko vai kanan" kohtaankin,että siipisulat on aika samalla viivalla kaikilla,mut 4:llä on jo pikkuinen pyrston alku yhdellä ei.Miten noi tehotivut sitte sulkautuu verraten muihin rotuihin? Mietin sitä,että,onko tossa ny 4kukkoa ja 1 kana vai toisin päin?
-
Laara
MIEHET!
Ei voi muuta sanoa! 
ON ne niin ihanan hömelöitä välistä et...ei voi ku nauraa.
Mun mies on aika taitava vasaran käyttäjä tuol kanalassa yhessä touhutessa ensin.V*T****I mulle kun manasin yrittäessäni hakata naulaa katton joka ei multa onnistu ei sit millään.Peukaloon mätin vaa nii et meni hermo.
Ukko naljaili vaan...No ei mene kauaa ku ukkeli lyö koolauksen pätkää oven yläpuolelle...nooh..vaikka löi metrisellä naulalla...ei meinannu jäähä kiinni(vanha hirsiseinä kun ei oo tasanen) lopulta 30-40senttisessä kakkosnelosen pätkässä tökötti jokunen niitä metrisä nauloja...mä kuittailin takasi sille et siiliäkö rupesit rakentaa!
Oli nii kiva päästä kuittaa takasi.
Jo loppu ukkelin naljailut.
Toinen jos ukkeli sattuu olemaan lähettyvillä ja huomaa et menee monta kertaa ohi saman naulan aikana...kuuluu...Tuuleeko nii paljo et ei meinaa osua vaikka sisällä ollaanki.
Joo tuulee tosiaa nii et tukka ei meinaa pysyy päässä.
Tää on nii tätä.
Voih...sä taidat saada ankkoja ninanni!
Meillä tiput voi hyvin!
Kasvaa...kasvaa ja ksvaa,sulka peitekkin viiruilla lisääntyy.Tipuilla vasta ihan alullaan.
Mutta HUOMENNA mä pääsen maaaaaalaaaamaaaan!
Vaikka oven pielestä puuttuu muutama levyn palanen,jotka pitää tosiaan palasista väsätä,ei ukkeli enää jaksanu rueta niit väsää,mut jos huomenna.Mut mä voin muulta osin maalata seinät ja katon!Se on mukavaa puuhaa.
Mä sain korvikkees väärän kokosista levyistä maali pöntön millä voin kanalan nyt sit maalata!!
JEI! KIWWAA!
Huomenna siis alkaa maalin läträys!!Jippii tätä on odotettu! Vaikkakin kyl vähän viel kaihertaa ajatus niistä muutamasta pienemmästä levyn palasesta.
Niin ja sitten on ovien eristys ja kynnyksen teko edessä viel kumminkin...Se on kyl ihan isännän heiniä se.Sitä mä en osaa,mut onneks isäntä osaa!
Ja suostuu sen tekemään.
Kyl on nyt onnellinen vaimo kun kanala hommissa on ukkelikin ollut osallisena.
Just oli pakko vilasta munia lampulla vaikka kui yritin et en kato niitä ennen ku vasta tyyliin keskiviikkona.Oli elämää,monessa munassa oli elämäää!
Kaupan munissa ei missään!!
Tänää kyl lisäsin viel eldoraadoja ja ruskeita kultamunia.
Pakko oli,en voinu vastustaa kiusausta.
Ne nyt tulee sit kolme päivää jälessä,mut haittaaks se??
Viirumunilla täytä koneen kun totean ja otan pois ne mitä ei viikon päästä oo lähteny.tai ei näy elämää...varmaan noi kaupan munat kaikki.
Jokunen noista hankituista sitosmunista näytti viel tyhjiltä,mut vielä en tuomitse.Ei niitä montaa ollu,mut oisko ollu max 5 mitä noita nyt yhteesä onkaa 18sta.
Kyl taas väsyttää...päivällä tuli rallattua asioilla.Ilta kanalassa...johan täst joutas pehkuihin.
Koirille jos laittas ruokaa ja tipuille ilta siivoukset ja sillee...ni sit oisin valmis...
ON ne niin ihanan hömelöitä välistä et...ei voi ku nauraa.
Tää on nii tätä.
Voih...sä taidat saada ankkoja ninanni!
Meillä tiput voi hyvin!
Mutta HUOMENNA mä pääsen maaaaaalaaaamaaaan!
Just oli pakko vilasta munia lampulla vaikka kui yritin et en kato niitä ennen ku vasta tyyliin keskiviikkona.Oli elämää,monessa munassa oli elämäää!
Ne nyt tulee sit kolme päivää jälessä,mut haittaaks se??
Kyl taas väsyttää...päivällä tuli rallattua asioilla.Ilta kanalassa...johan täst joutas pehkuihin.
-
ninanni
juu välillä tuntuu että miehillä kolahtaa aina nuo omat jutut omaan nilkkaan
se sopii mulle
eikä ne aina ole oikeassa , silloin onki mukava vähän antaa samalla mitalla takaisin
täällä on käynnis navetan ehostus vielä huomisen illan jos ehtii. Ulkoa maalataan ainakin kaikki oven karmit pielet ja ovet. Ja ikkunan reunat ja ja ja autotallin karmit ja pielet. Hommaa on mut vanhat maalit on raaputeltu joten tervetuloa uusi maali!
on tässä kotona jotain ehtiny tekemään vaikka aina mieli tekis sänkyyn kaatua kun kotiin tulee. Mut ei auta. Pian on jo talvi ja pimeä! Nyt saa viel nauttia ulkona olosta ja valosta kun sitä riittää. Toisin on talvella. Aamulla kotoa lähtiessä on pimeää ja kotiin tullessa on myös pimeää. Ei paljon kiinnosta mitään tehdä
ankkalaa suunnitellaan tässä syksyllä ja keväällä sit ne pienet. MITEN JAKSAN ODOTTAA! Hui! Pitkä aika malttamattomalle!
Täällä myös tiput kasvaa kovaa vauhtia! Luomukaveri yrittää pysyä 5päivää vanhempien tyrnisten perässä. Hah. Mikä näky! Ensiviikon loppuna tuossa häkissä temmeltää toivottavasti 3lisää
valaisen ne tänään vielä ja sit nukkumaan. Huomenna puoli 6 herätys
ei jaksa! Mut pakko.
täällä on käynnis navetan ehostus vielä huomisen illan jos ehtii. Ulkoa maalataan ainakin kaikki oven karmit pielet ja ovet. Ja ikkunan reunat ja ja ja autotallin karmit ja pielet. Hommaa on mut vanhat maalit on raaputeltu joten tervetuloa uusi maali!
ankkalaa suunnitellaan tässä syksyllä ja keväällä sit ne pienet. MITEN JAKSAN ODOTTAA! Hui! Pitkä aika malttamattomalle!
Täällä myös tiput kasvaa kovaa vauhtia! Luomukaveri yrittää pysyä 5päivää vanhempien tyrnisten perässä. Hah. Mikä näky! Ensiviikon loppuna tuossa häkissä temmeltää toivottavasti 3lisää
-
ninanni
voi apua. Tajusin nyt vasta kun valaisin munat ja ajatuksella luin "hautomispäiväkirjaa" että huomenna käännän viimeisen kerran 28 päivä lisätyn munan! Ja ylihuomenna käännän viimeisen kerran 29päivä lisätyn munan! Ja jos nyt oikein laskin niin perjantai olis ekan kuoriutumis päivä! ! Tai lauantaille varmaan menee kun on lisätty illalla koneeseen. Huhh. Sitä siis saa pian alkaa jännittämään toden teolla!
Ja se nyt piti viel mainita et ei se mitään meinaa vaikka munia eri aikaan laittaa.
ainakaan omilla munilla en ole huomannut mitään kuollettavaa. Vaik onhan siin omat riskit et hukkuu toisten kuoriutues tai on liian kosteaa niin kuoriutuu vääräst päästä. Mut kyllä ne väärästäkin päästä pihalle tulee! Kylläkin vain hitaammin kun kuori on kovempaa. Mut jossei yritä ei koskaan voi tietää
eikö niin hellan lettas et sullaki on siel just nyt myöh laitettu muna ja hyvin se selvis kuoriutumisen ajan?
mulla ainakin
vaikka kosteus muutenkin oli koko haudonnan ajan kosteudet miten sattui tuon ilmankosteuden takia.
Nyt kun luin et sulla konees kuivana mittarin mukaan vähän kosteutta vain ja et tippa niin heti nousi. Niin sit laitoin Tipan tässä kun valaisin ja käänsin. Mut en aio muuten laittaa. Kun sit taas nuo kuoriutuu tuolta niin kosteus nousee taas hetkellisesti tähtitieteellisiin lukuihin..... Mut sit meinaan laittaa Tipan joka käännöllä kun ei ole enään eriaikaa kuoriutuvia
tai sit en. Mieli muuttu hetkittäin. Etten vaan hukuta näitä
vähän kyllä sormet kutkuttais hautoa lisää
nyt kun vielä on lämmintä keliä ettei tartte sit keskellä suurimpia pakkasia saada päähän pistoa alkaa hautoa... Mut kone saa huilata kuitenkin kun viimeiset tosta kuoriutuu tuosta koneellisesta! Mut se on eriasia kuinka kauan
katsotaan. Vaikutan teidän mielestä varmaan hullulta
mut kone on pieni niin sais melkein pyöriä ympäri vuoden mun puolesta 
Ja se nyt piti viel mainita et ei se mitään meinaa vaikka munia eri aikaan laittaa.
eikö niin hellan lettas et sullaki on siel just nyt myöh laitettu muna ja hyvin se selvis kuoriutumisen ajan?
Nyt kun luin et sulla konees kuivana mittarin mukaan vähän kosteutta vain ja et tippa niin heti nousi. Niin sit laitoin Tipan tässä kun valaisin ja käänsin. Mut en aio muuten laittaa. Kun sit taas nuo kuoriutuu tuolta niin kosteus nousee taas hetkellisesti tähtitieteellisiin lukuihin..... Mut sit meinaan laittaa Tipan joka käännöllä kun ei ole enään eriaikaa kuoriutuvia
vähän kyllä sormet kutkuttais hautoa lisää
-
Laara
Hienoa et teilläkin hommat edistyy!
Jospa meillä päästäs lopummasta vkosta tekemään häkki systeemejä.Isännän täytyy hakee viel verkkorulla ja paketti styroksia(oven eristykseen).Sit taitas kaikki tarpeet olla ostettu!Aaaa--eipäs ku mun pitää ostaa viel turpeet ja purut.
Nii ja toinen lämpölamppu varalle.Et on sit tipuille ja viiruille talvella laittaa.
Mietin et laitan kaikki tiput yhteen häkkiosastoon ja annan olla niin kauan ku tulevat toimeen ja näkee kumpia siellä kasvaa.Sit ennen muninnan alkua ja ku tila rupee loppumaan,laitan ne omiin häkkeihinsä.
Tarpeen tullen eristän jos hankaluuksia tulee.Mut mietin...laitanko toiseen purut turpeet valmiiks...ku meinasin laittaa kestopehkua...ihan vaan kiusallani meinasin kokeilla saanko onnitumaan.
Tosin siihen häkkiin ei tuu kanojen kakkoja..mut voinhan mä viirujen laatikkoa siivotessa kumota niien kaketsut sinne.
Ninanni...Mulla tuo kone ei onneks oo oma.
Se on nyt lainassa nää pari haudontaa...sit kai palautan omistajalleen.Mutta kyllä on suunnitelmissa ostaa oma.
Mul tuo kone o covatutto54 ja vaikuttaa hyvältä koneelta! Ihan pientä konetta en aijo ostaakkaan.
minimissään sen 20ppisen.Mut haaveissa kyl on saaha tuo sama kone.On käynyt jo tutuks.Mä voisin hautoo kans...jatkuvasti,tuntus siltä.
Mut onneks tuo kone häviää meiltä viel täs.
Kosteuksista en tiedä...mulla on tippa tuolla kupissa ollu koko ajan...ja kupissa kelluu pari styroksin palaa.Kuulemman on hyvä jos tuo kone ei vedä yhtään huuruun,ni sillon on parhaimmillaan.Mittaria...siis kosteus ei ole.
Toivotaan nyt et sieltä tipuja viel tulee.Tänään mä lisään viel koneeseen yhen jätti kotsin munan jos vaan munii.EIlen prhana lapset munien haussa rikkoivat sen,mut jos tänään tulee vielä,ni pakko laittaa!!Vaikka en oo varma polkeeko tuo kukko nuorisoa kuinka.
Yks jättikotsin muna on jo koneessa.
Mut tää taitaa ruet valmistautuu maalaus hommiin...
Aurinkoinen ihana keli ois tälle päivää varmaa luvassa,siltä näyttäs.Hyvä keli maalata. Mukavaa päivää!!
Jospa meillä päästäs lopummasta vkosta tekemään häkki systeemejä.Isännän täytyy hakee viel verkkorulla ja paketti styroksia(oven eristykseen).Sit taitas kaikki tarpeet olla ostettu!Aaaa--eipäs ku mun pitää ostaa viel turpeet ja purut.
Mietin et laitan kaikki tiput yhteen häkkiosastoon ja annan olla niin kauan ku tulevat toimeen ja näkee kumpia siellä kasvaa.Sit ennen muninnan alkua ja ku tila rupee loppumaan,laitan ne omiin häkkeihinsä.
Ninanni...Mulla tuo kone ei onneks oo oma.
Toivotaan nyt et sieltä tipuja viel tulee.Tänään mä lisään viel koneeseen yhen jätti kotsin munan jos vaan munii.EIlen prhana lapset munien haussa rikkoivat sen,mut jos tänään tulee vielä,ni pakko laittaa!!Vaikka en oo varma polkeeko tuo kukko nuorisoa kuinka.
Mut tää taitaa ruet valmistautuu maalaus hommiin...
Aurinkoinen ihana keli ois tälle päivää varmaa luvassa,siltä näyttäs.Hyvä keli maalata. Mukavaa päivää!!
-
Hellan lettas
Jos mulle nyt tulee se "toimeksianto " ankan munien haudonnasta.Päiviä kuluu se 28 mutta mites lämmöt ? kosteus,?,ymmärsin,että viilennystä ja tuuletusta tarviivat välillä? käännöt ym,,miten miten miten?
-
ninanni
täytyy ihan aluksi myöntää että oon käsittänyt ankan munien haudonnan näin :taitolaji jonka oppii hautomalla, kosteus suurempi ja päiviä enemmän. Tässä siis minun suurinta suurin tietous
oi että oon sit hyvä
vielä ei saa itse ottaa hirveästi tietoa tai alkaa sormet syhytä liiaksi tuolle vaakku puolelle
mite enemmän tiedän sitä kamalampaa omien odottaminen on
kyllä samas tilassa voi pitää
meillä oli 16vko asti sulassa sovussa kaikki keskenää ilman mitään kukko pomo riitoja. Siis nuoriso oli omas porukas. Sit ruvettii muutenki jo harkitsee et ketkä pois ja kuka jää kotiin. Sit tuli yks "tutun tuttu" hakemaan ylläen kanoja ja kukon. Ja niin kotiin jäi sit sen jälkeen olikohan se nyt niin et 5kukkoa ja 1kana
sit tartti kyllä alkaa jo pakosta harventaan. Ihan vaan kanan kannaltakin jo. Ja niin sit kävi et nyt yks ja yks. Mut tästä kun haudottu niin nää pienet menee sit noiden kanssa kun tarkenevat vain vähänkin:) hui meillä kanalas +19astetta
aamust oli viel 17astetta! Kyllä pitää lämmön näköjään!
kyllä samas tilassa voi pitää
-
ninanni
ja piti vielä mainita että lisää koneesee munia kun kerran on laina kone
meillä isäntä tokas et konetta ei sit turhaa pidetä munan takia huutamassa. Sit sanoin et niin vaikka mikä kone olis (ei tajunnut että niitä on ihan himo isojakin koneita olemassa) ? Niin sanoi et niin niin. Tokaisin sit et selvä ostetaa sellane jumalattoman Kokonen kaappi joka hautoo "muutaman munan kerralla" sanoi vaan et onneks rahatilanne pistää siinä jarrut jo lukkoon
ja sit naurettiin
mua harmittaa kun olisin voinut isompaan koneesee panostaa keväällä. Mut ajattelin että on tuokin jo jotain. Jälkeenpäin ajatellen hyvä toisaalta näin(vaikka aina valitan koneen kokoa) me varmaan hukuttais Tipuihin eikä yhtäkää munaa jäis syötäväks asti
meillä isäntä tokas et konetta ei sit turhaa pidetä munan takia huutamassa. Sit sanoin et niin vaikka mikä kone olis (ei tajunnut että niitä on ihan himo isojakin koneita olemassa) ? Niin sanoi et niin niin. Tokaisin sit et selvä ostetaa sellane jumalattoman Kokonen kaappi joka hautoo "muutaman munan kerralla" sanoi vaan et onneks rahatilanne pistää siinä jarrut jo lukkoon
mua harmittaa kun olisin voinut isompaan koneesee panostaa keväällä. Mut ajattelin että on tuokin jo jotain. Jälkeenpäin ajatellen hyvä toisaalta näin(vaikka aina valitan koneen kokoa) me varmaan hukuttais Tipuihin eikä yhtäkää munaa jäis syötäväks asti
-
Laara
Ninnanni..Meillä isäntä tuumas samaa.Tyhjänä konetta pörisytettä.Kone täyteen vaan!Olin vähän huuli pyöreenä tuon kuullessani,MUTTA TOTTELIN!!
Tottelevainen vaimo!
Mulla on kone nyt niin täynnä munia ku menee.Mut otan niit ei lähteneitä pois täs...pitäs jo ekoina laitetuissa näkyä elämää.Meijän laina jätti kotsi on ruennu munimaan ja mä kyl viel laitan parina päivänä sen munat koneeseen jos niitä tulee! Se on vissi.Vaikka jäävät yksinään oottamaan kuoriutumistaan!Yksitellen. Ei välii...pörryytän sit muutaman päivän konetta niien takia viel jos ne lähtee itämään.
Ou jee.Kanala maalattu ekaan kertaan melkein kokonaan! 10litran pönikkä menee ekaalle kerralle!!
Mut saan lisää tänään ku ukkeli tuo tullessaan jospa huomen illalla ois maalattukki!
Niskat tykkää..katon maalaaminen...on VÄHÄN ilkeetä jännitysniskoille.
Mut minkäs teet...kanalan haluan ja maalamis hommat kuuluu kyl mulle.
Sit ku saahaan maalattua.Vois rueta suunnittelee häkkien systeemejä.
OU jeee!!
Niin mä meinasin pitää siihen asti ku vaan onnistuu samassa koko porukan...ellen nyt sit innostu jakamaan porukkaa kakkimaan häkkeihin.Et saan pehkuun...saa nähä.
Laina kone joo on.Ja huippu kone kyllä!
En tiiä millä hyvitän lainan...vaikka kyl niien kanat on ollu meillä kesän hoidossa...
Nyt o pakko mennä laittaa ruokaa isäntä tulee maalipurkkeineen kotia kohta ja potun lisäkkeet o paistamatta!! Palataan taas...Kiva höpöttää kanatyyppejen kans...Kiitos teille!
Tottelevainen vaimo!
Ou jee.Kanala maalattu ekaan kertaan melkein kokonaan! 10litran pönikkä menee ekaalle kerralle!!
Niin mä meinasin pitää siihen asti ku vaan onnistuu samassa koko porukan...ellen nyt sit innostu jakamaan porukkaa kakkimaan häkkeihin.Et saan pehkuun...saa nähä.
Laina kone joo on.Ja huippu kone kyllä!
Nyt o pakko mennä laittaa ruokaa isäntä tulee maalipurkkeineen kotia kohta ja potun lisäkkeet o paistamatta!! Palataan taas...Kiva höpöttää kanatyyppejen kans...Kiitos teille!
-
Hellan lettas
"kanatyypit"
Mullaki on perunan lisukkeet nuijimatta ja paistamatta,,palaan turinoimaan tuonnempana kanatyyppien kans,,käykää teki arvioimas meidän tipsojen sukupuolia,tuol kukko vai kanan osios. Eip haittaa jos väärin menee