Kovillehan noi ottaa itse kullekin. Helpottaa juurikin hankalaluonteisilla alotella... Kalkkunoista kahdelta sai mennä henki kun toinen kävi mun päälle ja toinen repi kanoja harjoista. Kanoja RAISKAAVA mun päälle käyny kukko maistuu varmasti talvipakkasella hyvältä keitossa.
MUTTA otti niin hirvittävän koville lopettaa jalkavaivoista kärsiny komee ja kiltti kukko, saati erinomasesti hautonu ja tipunsa hoivannu kana, jolla oli jalka sijoiltaan

Toi kana oli mun eka lopetus ikinä ilman jotakuta muuta kirveen varressa.
Jalkavaivasella kukolla oli iso ja haavanen paise jalan pohjassa, joka varmistu suureks syyläks. Se nimittäin irtos, parani hoidolla, mutta uusi heti. Ell suositteli lopettaan, koska uusis kuitenkin aina parannuttua. Koska se astu jalkans väärään asentoon sen syylän takia, sen kipeen jalan kantapään nivel oli tulehtunu.
Vasta tänä kesänä olen omia kasvatteja lopettanu ja kyllä se aina vaatii sen henkisen ponnistuksen. Kuitenki tunnen pääseväni yli aika nopeesti teurastuksen jälkeen. Sit se ei enää vaan tunnu olevan se mun pieni kukkoseni tms, vaan kuollu lihakimpale.
En siis kärsi enää tunnontuskia syödessäni kotikasvatettua vaikka sit paistaisin heti teurastuksesta.