Hellanlettas hautoo ja hautoo
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Hellan lettas
Re: Hellanlettas hautoo,tivut kuoriutuneet,10 luomua nyt kon
Joo 1 muna oli ihan eloton,,seki kyllä eli kun nukkumaan menin,mut
,,ihan hyvä nyt näin ettei kukaan yksin jäänyt

-
ninanni
ok. Hienoa juu ettei yksin jää. 
-
ninanni
kävin laittamassa puuron kanalaan. Sama kana kyköttää pesässä kuin aamulla! Luulin et se vain munimassa
TOIVOTTAVASTI SE MEINAA HAUTOA! Siis tää ei nyt ole se mistä eilen puhuin
mut kun noi TOIVOTTAVASTI kuoriutuu niin laitan nuo munat koneesee ja sit jos on tosissaan hautomas niin kanan alle! Tai sit nuo mitkä kuoriutuu vähän vajaa 2vkon päästä. Katsotaan katsotaan
oon niin onnellinen vaikka nuo luomut ei taida kuoriutua hengissä 
-
Hellan lettas
aawwwww..Mikä' mikä mikä ihme niillä luomuilla nyt?
Uskoppa niin se on tää kosteus
.Mä saan sen mittarin niin 1 ressi vähempi..30€ se maksoki siellä maataloudes,mut toivottavasti on sen väärti sitte.Taas satanu koko pv ja< kaatamalla!!
Pakko mennä kumminki vielä ulos noiden pikku petojeni kans,,ne hyppii muutoin seinille..
Tyttö sanoi aamulla,kun näki tipuja: Voi äiti! sä oot niin ihana,sä osaat tehdä niin hienoja munia ja tipuja....
Ja niin aivan mahtavaan saumaan tulis se hautominen teillä sielä kanalas...
ja vielä lisää ,että mikähän unen näky mulla, kun sanoin ,että konees 10 munaa,,9 niitä siellä oli kun kävin laskemas,,,hyyyyyyvä minä.. 
-
ninanni
Re: Hellanlettas hautoo,tivut kuoriutuneet,8+1 luomua ny kon
toivotaan että siellä aletaa sit kehittyy! Mitä munia sulla? Siis mitä luomuja?
täällä EHKÄ kuoriudutaa pian. Muna herännyt ja vähän ehkä jotain yrittääkin
kovasti kaksi munaa nyt keskustelee toisilleen että joko joko:)
ja siellä jo pirteinä kaikki menee eteenpäin?
ihanaa voi sitä pienten melskettä

ja siellä jo pirteinä kaikki menee eteenpäin?
-
ninanni
ai niin ja tuo sinun jälkikasvun kommentti on I-H-A-N-A 
-
Hellan lettas
JEEEE! Taitaa olla yhtä uneliaat munat sulla,ku mullaki
antaa vaan odottaa,mutta odotus palkitaan,,toivottavasti ny pian..Ja mä laitoin kyllä vettä toisen kupposen täyteen,,se kuori oli tosi kova ja sielä se nahka niin sitkee(munan nahka
)Että katoin parhaimmaksi,kaikenki uhalla laittaa sitä vettä! En yllytä sua,teet niinku sun munat sun mielestä vaatii
Siinei sitte nokka kauaa tuhissu ,ku sahaus alkoi,tuli tosi vinhaa,mutta nukutti vaa melki vrk,ennekö ymmärsivä alkaa kuoriutua..
Mulla on muumeja ja kultamunia ny ja sitte se number one oma tuote...jätin päiväkäännön väliin,kun noi tivut käänsi sen mun puolesta satoja ja satoja ja satoja kertoja eile ja tänää...
noi alkaa juoksee jo niinku maantiekiitäjät

Isäntä kuulostaa olevan tipuhuonees noiden 2 pikku riiviön kans...
Mulla on muumeja ja kultamunia ny ja sitte se number one oma tuote...jätin päiväkäännön väliin,kun noi tivut käänsi sen mun puolesta satoja ja satoja ja satoja kertoja eile ja tänää...
noi alkaa juoksee jo niinku maantiekiitäjät

Isäntä kuulostaa olevan tipuhuonees noiden 2 pikku riiviön kans...
-
ninanni
hah
ihania pieniä ! ENSIMMÄINEN TOIVOTTAVASTI EI AINOA ON ULKONA! Just kuoriutui saa hetken kuivaa ja sit lampun alle! Päällisin puolin koivet ja varpaat suorat. Huh! JEE!
-
ninanni
voi tuolla pienelle on yksinäistä. Muut taitaa olla pelistä pois
yksin siis toivottavasti pärjää seuraa saa mut paljon myöhemmin 
-
Hellan lettas
ooooi! onnea tivusta hurraa hip hip hurraa! Eikö särössä näy elon merkkejä,vao tuliko säröjä vielä? odota ny jos se kuitenkin,,, 
-
ninanni
kyllä odotankin nopeasti kun siirsin tuo pienen häkkiin huutamaan niin putsasin konetta vähän ja valaisin kaikki munat. Kummaskaa mitkä olis pitänyt kuoriutua ei Säröä. Piippas se toinen aiemmin ei enään siinä myös nokka ilmatilas selvästi. Toinen näytti jo aiemmin menneen kesken. Eli voi kettujen sanonko mikä! No laitoin muutaman munan lisää koneesee
ja annoin kuoriutuvien olla jos yllättäis?
-
Hellan lettas
Mä ite jo melkein luovuin toivosta eilen,mut aamu toi uudet tuulet ja 4 tipua tullessaan..toivotaan parasta pelätään pahinta. Keltainen vintiökö se luomu on?

-
ninanni
keltainen kyllä
pääsiäispirpana vaikka pääsiäinen meni jo
ja äänekäs kun yksinäinen 
-
ninanni
huoh. Olin hätäinen. Nyt valaisin viel uudelleen nuo kaks mitä tonne koneesee jätin. Toinen on ihan mössöä ja muka kehittynyt vähän jäljessä (kuoren alareunassa vielä hieman vaaleaa) ja et tie kuin melkei pomppasin tuolista ylös kun tajusin et se pötkii siel kauheeta vauhtia! Ja hieman naputin kynnellä kuorta ja liikkui aina vain enemmän. Sit rauhoittui ja taas naputin muutaman kerran ja taas liikahti, toistin tän muutaman kerran että voin olla melko varma et en itse vahingossa kädessä liikuta sitä ja sit kuulu pieni piip. Apua ja äkkiä takas muna koneesee! ! ! Sit otin käteen toisen mikä oli jo eilen valaisun aikaan nokka ilmatilassa. No se oli niin kuollu kun voi olla mun mielestä. Ei liikkunut vaikka pyörittelin kädessä eikä enään piipittänyt(tämä muna kun Piippas tänään ahkerasti ja olen varma että tämä keskusteli tuo kuoriutuneen kanssa ) ajattelin siis että hukkui kun tuo yks kuivi koneessa. Mut älä mitää, naputtelin taas kynnellä hennosti kuorta ja taas uudelleen ja uudelleen. EI MITÄÄN. Ajattelin et kerran vielä ja sit saat armon aikaa päivän ja katson uudelleen huomenna liikkuuko. Niin kuule se siel rupes nokkaa liikuttelee! Siis ei hitsi vieköön! ! ! Nyt peukkuja pystyyn ettei tartte tuolle yhdelle huutajalle etsiä kaveria mistään. Kun nyt jaksais odottaa muita!
Et usko kuinka helpottunut ja onnellinen olin kun ajattelin hukuttaneeni nuo! Mut miten voi toinen voi olla muka päivän pari myöhäs kehityksest kun kuores viel tilaa vaik muis ei ollut? Ja ei ole myöhemmin laitettu. Hassua. Toivottavasti on terveitä ja kuoriutuu pian
taitaa ehkä olla loppu hyvin kaikki hyvin! Ei koskaan ole näin viel käynyt että olis näin epäselvää ollut tää valaisu. Kerta ensimmäinen ja taas on otettu oppia

Et usko kuinka helpottunut ja onnellinen olin kun ajattelin hukuttaneeni nuo! Mut miten voi toinen voi olla muka päivän pari myöhäs kehityksest kun kuores viel tilaa vaik muis ei ollut? Ja ei ole myöhemmin laitettu. Hassua. Toivottavasti on terveitä ja kuoriutuu pian