Hellanlettas hautoo ja hautoo

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Hellan lettas

Re: Hellan lettas"eka kerta"kone haudontaa,,luomumunilla men

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

No ok,mä laitan hillitysti vettä toiseen kippoon ja tilaan sieltä liikkeestä kyllä mittarin, jos innostun uutta erää laittaan(mulla jää sinne 1 muna kehittymään nyt vielä)Varmaan ihan liikaa ollu tuoki nokko mitä mulla on ollu vettä konees,,toivottavasti ny en hukuta niitä loppu metreillä...

Ja mun hautomakone :smt041 :smt041 :smt040 PIIPITTÄÄ
Tiia12

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Kohta siis tipusia sielläkin :smt035
ninanni

Viesti Kirjoittaja ninanni »

vettä minullakaa nyt ei pariin päivään edes tippaaa ole tainnut olla. Turhaa hukuttaa pieniä. Ja kun tulee särö jos tulee niin pistän korkeintaa pienen Tipan kynnellä ;) täällä yks muna heilui kun hullu muutama tunti sit mut ei piippaa sit millään vieläkää. Kun nyt vaan kuoriutuis loppuun saakka.
Petkutan täällä teidän odotukselle! Toivottavasti tulee tulosta pian :)
ninanni

ollaankos siellä nenä kii hautomakoneessa ? :)

hei mä EN KUVITELLUT että muna heiluu. Yks kolmesta luomusta vetää kauheaa rallia siel munas kun Kolisee toisia munia vasten konees :smt023 toivottavasti se nyt tsemppaa kahta muuta yhtymään tulevaan kuoriutumis koitokseen :) pian valaisen munat nopeasti jos siel jo oltais ilmatilassa ja sitten vain odotellaan :-" hyvä että mies malttoi nukkumaan mennä kun ei ole vieläkään ollut kertaakaa paikalla näkemässä kuoriutumista. Eka kertana nukku ja toisena oli just töissä. Mutta sanoin että menee nyt vain nukkumaa kun ei se sieltä viel hetkeen tuu :) ja et kyllä niitä kuoriutujia tässä syksyllä toivottavasti on enemmänkin että ehtii kyllä vielä näkemään :) toinen on niin onnellinen kans pienistä untuvikoista :smt050
ninanni

munat nopeasti valaistu. Ei nokkia näkynyt. Eli sit odotetaan ja varpaat ristissä toivotaan et tulis oikeesta päästä :)
Hellan lettas

Voi ei, Voi ei ,voi ei,,3:ssa munassa on särö,mutta ei mun mielestä ilmataskun kohdassa,muttei kyllä terävässäkään päässää,,siinä keskellä munaa,,toivottavasti ny ei oo liikaa sitä vettä,,iiiiikkkk!!!!! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:Onk ositä ny liikaa ku suunnillee puolivälissä sitä toista kippoa..apua apua apua!!!!!
Hellan lettas

Otin sitä vettä jo pois,kun se alkoi kiteytyä sinne putkeen,,voi helekutti,,sielä joku yrittää väärästäkin päästä tulla pihalle,,voi herra jumala.tää ei oo mulle sopivaa hommaa yhtää ja mikä siinä ny kestää kun oon 9 saakka kytänny niitä reikiä,ja mitää ei tapahdu,,piipitys vaan kuuluu :smt021 :smt021 Kyllä voi keles ku voi olla hirveetä! :smt019 :smt019
Tiia12

Otappas nyt ihan iisisti siellä :smt003 , minulla tulee reikiä muniin aina sinne sun tänne ja hyvin hoituu tuo syntyminen vaikka on ollut alapuolellakin, nytkin on kahdessa alapuolella ja keskellä munia, joten ei huolta.*Toinen tirppana syntyi kuuluemma muutama minuutti sitten, musta ruotsin maatiainen. Ilmoittele
Hellan lettas

:smt005 Joo tää on ihan liian jännittävä,tämmöselle sekopäälle! :smt041 :smt041 :smt041
ninanni

Re: Hellan lettas,kone haudontaa(Tipuja kuoriutumassa)

hui siellä tapahtuu :) voi voi kun nyt kaikki menis mallikkaasti! Kyllä se reikä voi tulla siis minne vain. Mut vettä laittaisisin vaan Tipan. Kun sekin on sit liikaa kun muille kun eka tulee munasta ulos kuivumaa.

Itse ajattelin et nostan lämpölampun alle melkei heti kun on kuoriutunut (jos vain oon kotona) et muut ei sit huku.

Olin muka hentoa piippaamista kuulevani kun käänsin muita munia. Ei vielä mitään muuta. Tulis jo särö :smt044
ninanni

ja ensimmäisen särön jälkeen niil voi menoa päiväki huilates ennen tulevaa koitosta. Mut sit kun eka putkahtaa niin se pistää muihin vauhtia ;)
Tiia12

yleensä se vuorokausi menee siitä ekasta reiästä, näin olen itsekin huomannut, joten slow down :smt023
Hellan lettas

voi miten mä voin "slow down",ku mä leijun ihan pilvissä \:D/ enkä oo ainoo! Kaikki käy kuolaamassa tossa koneen kyljessä,kokoajan ja sielä munat heiluu niin vietävästi.Toistaiseksi ei kuitenkaa oo ku säröjä tullu lisää :smt003 :smt003 :smt003 I`m Happy! :smt007
ninanni

oikees kyllä olet ei niitä voi olla tiiraamatta sen kuvun läpi. Minä tiedän ;) se on mahdotonta olla katsomatta päin! Mut silti karu totuus on et voi mennä hyvinkin iltaan tai kuoriutua yöllä tai vasta huomenna. Mut tien että kun meidän koneeseen ensimmäinen särö munaan ilmestyy niin Minä taas päivystän koko yönkin koneen vieressä kahvia lipittäen ! Niin helppo sanoa et älä huseeraa, menee vielä varmasti aikaa. Mut se on sanottuna helpompi kuin itse toteutus. Siinä koneen vieressä vaan on pakko Kyylätä ! :smt044
Hellan lettas

JOO!!! sille näyttää..mä voin laittaa sit kuvan tivuista ja mun mustista silmäpusseista huomenna!Voi V,-kun täää on jännää,,tänään ei kyl mennä pihallekkaa.....vaikkei ees sada just ny.

Kuva
Vastaa Viestiin