Mitä tänään kuuluu?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Mitä tänään kuuluu?
En oo guallut, lomalla vaan ja on niin pirun kiire ettei ehdi edes Munikseen, kaikki jutut rästissä lukematta, mutta I´ll be back 

Jokuilmiksistä alko munia
Pippuri kovin tuli pesästä selittään mulle innoissaan, mutta muna oli kylmä, joten voi olla kenen vaan
Ilmikset sai siis kaikki vihdoin nimen. viisikko on Rei, Pippuri, Kaneli, Meirami ja Varpaanvälikarva. Kaverit kiels etten ikinä saa vaihtaa ton vikan nimee 

Hei, on mullakin ollut kana, jonka nimi oli Sukkahousukostaja. Ei nimi kanaa pahenna.
Varpaanvälikarvalla oli kuoriutuessaan pari untuvaa varvasvälissä ja merkkasin sen jotta erotan sen muista. Untuvat ei pahemmin näy, mutta merkki sillä on edelleen jalassa. En alkujaan aikonupitää sitä säilytysparvessa, joten en nimenny koskaan sen paremmin.
Muita hauskoja kanan nimiä kellään?
Muita hauskoja kanan nimiä kellään?

Meillä kuoriutuu riiviäisiä
Huomenna on vasta 17 pvä, mut kauhee tikutus kuuluu munista! Pakko saada riiviäisiä lisää, esim tänä aamuna oli kissojen tuoreruoka loppu, joten niille meni 20 viirun munaa kertaheitolla. Ja mulla alkaa munista vähenemään, siellä on yksikin akka, joka munii enää joka toinen tai kolmas päivä.

Huomenna on vasta 17 pvä, mut kauhee tikutus kuuluu munista! Pakko saada riiviäisiä lisää, esim tänä aamuna oli kissojen tuoreruoka loppu, joten niille meni 20 viirun munaa kertaheitolla. Ja mulla alkaa munista vähenemään, siellä on yksikin akka, joka munii enää joka toinen tai kolmas päivä.
Meillä haluis vaihteeksi taas hautoa pari kanaa, tällä kertaa keväisiä nuorikoita 

-
- siebenbürger
Mä en aamulla päässyt Munikseen
! Nyt vasta aukesi, taisi vaihteeksi olla ruuhkaa.
Meinas ihan oikeesti tulla epätoivoinen olo. Nyt on kaikki taas hyvin.

Meinas ihan oikeesti tulla epätoivoinen olo. Nyt on kaikki taas hyvin.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Meillä rakennetaan ja kirjoitellaan siitä tuonne blogiin
tosin tänään on ollu rakennuksella vähän hiljaista. Nostin pari lautaa ja hain muurauskelkan
sit alko sataa vettä. Nyt paistais aurinko, mut oon jumissa netis 

Mä vaan sanon mun viimevuotisista kanoista yks on hullu hoiti tiput puoltoista kuukautta ja muni pari viikkoa ja hautoo taas mut hautokoo sille annoin 5 munaa alle ja nyt taas hautovia joka nurkassa 6 hautovaa mut vähä huonolta miittipäivän munat näyttää
Viimeksi muokannut harrastaja, 08 Elo 2012, 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meille tuli tyrniksiä vajaa kaksi kuukautta sitten ja kovasti odoteltu muninnan alkamista (maaliskuussa syntyneitä 5 kanaa ja 1 kukko). Ja eilen se tapahtui!! Voi ilon päivä! Mikä fiilis löytää kanalasta ihka ensimmäinen muna
Mikä sanoin kuvaamaton tunne...
Että tällaisia kuulumisia tänne... Seuraavaa munaa odotellessa...

Että tällaisia kuulumisia tänne... Seuraavaa munaa odotellessa...

Poika rakensi meille kanalaan jatkoa
saatiin toinen samanlainen tila mikä ennen on ollut,ovi ja maalaus puuttuu mut ei ne haittaa...kyllä ne ennen talvea ehtii... Ulkona paistaa aurinko ja kolmas päivä peräkkäin ku ei sada vettä 

Ajoin heinäkuormaa Laukaasta, kun huomio kiinnittyi tiellä kököttävään harmahtavaan olentoon. Lentokyvytön sarvipöllönpoikanen, tarkemmin katsoen rusehtava höyhenys. Ja mikä kellanoranssi katse! Kannoin metsään ison kiven päälle. Toivottavasti emo saa poikasensa ruokittua, vaikka myyrävuosi on kehnonlainen.
Meidän sekarotukana muni tänään ekan munanasa, ja meidän suureksi iloksi se oli vihreä!!!!
Myös toinen onnellinen tapahtuma samalle päivälle, kun oli silkki hautonut yllätystipuja!
(Tiesin sen hautovan, mutta ei ole koskaan ennen onnistunut hautomisessa, kun on vähän huithapeli luonteeltaan
)

Myös toinen onnellinen tapahtuma samalle päivälle, kun oli silkki hautonut yllätystipuja!

Chapokanani muni tänään eka munansa,pienen ja sievän sellaisen 

Tiistaina haettiin meille neljä harmaata hämäläistä kanaa, joista kaksi muniikin jo. 3 kk:n ikäinen Hermanni kukko miehistyi ihan silmissä, se on alkanut kiekua tosi komeasti monta kertaa päivässä ja tänään näin sen polkevankin jo
Kanoja on nyt kokonaista kahdeksan, viisi harmaata ja kolme mustaa, ihania