minusta tuntuu että taitaa parin päivän päästä lähteä kultamunat koneesta koirien ruokakippoihin tai roskiin! Ollut nyt n.4päivää konees ja eilen läpivalaisin mut ei mitään. Siis ei yhtään mitään pienen pientä toivoa edes näkynyt. Odottelen viel päivän pari ja jos ei muuta tapahdu niin koneeseen haen sit toisesta kaupasta rainbow n munia! Piste:) niistä näyttää niin kovasti olevan hyviä haudonta tuloksia. Tai sekin varmaan tästä mun huonosta tuurista kiinni ettei niistäkään mitään synny harmittaa että olin hölmö kevät talvella ja tilasin liian PIENEN KONEEN!! Olis se pitänyt arvata ettei tuo mini eko mihinkään mulla muka riitä.
saa ainakin sit ukko olla tyytyväinen ettei meillä pian navetta pullota täynnä tipuja;)
niin ja onnittelut pirkka tipusta! Niin suloinen tapaus !
Siwa tossa kylällä on oikein todella panostanut tähän meidän ELDORAADO -haudontaan: tietävät että niitä poikasia tuli kaikkiaan se 33 ja tietystihän niistä on kukkopoikia noin puolet... heh heh, kauppaan oli ilmesty kirjanurkka ja kuinka ollakaan hyllyssä oli HELLAPOLIISIN KANARUUAT kirja ... käykääs kurkkimassa löytyykö teidän kukkotuotantoon tota opusta
No kassatäti ( vanhempi nainen) kysy heti, kun päästiin kassalle asti, että kuinkas teidän kananpojat, lätkäsimpä opuksen linjalle ja sanoin PUOLET KUKKOJA.. eipä kauan haittaa
Tässäpä kuva eldorado-sisaruksista. Valkoiset ovat kanoja ja ruskeat ja kirjavat kukkoja. Alkuun luultiin, että tuo vasemman reunan valko-mustakirjava olisi kana, mutta kyllä se kukoksi muuttui. Tosi ihmisläheistä porukkaa on. Saattaapi olla hankala kukkoja syödä, ehkä vaihdetaan toisten kasvattajien kanssa päittäin
Ompas komeita kanasia ja kukkoja
Meillä oli koneessa 6pirkkaa ja ne oli kaikki tyhjiä, Eldoradoja oli koneessa 5 (yhdessä oli särö) joista 2 varmaa kehittymään lähteneitä 2epävärma ja
yksi tyhjä. Nyt ovat olleet koneessa n.12vk, vielä reilu viikko miten mää kestän
ihania! Kauniin värisiä kyllä tullut! Kunpa tännekin jo kuoriutuisi! Odottelen! Valkoset kultamunat kaikki ihan tyhjiä mistä puhuin hieman aiemmin jo tässä ketjussa mut hain ruskeita kultamunia joita koneeseen mahdutin 9. Eilen valaisin munat ja tuloksena 5n päivän haudonnan jälkeen 5ssä oli Elämää ja 4stä en ole vielä varma mutta saas nähdä kuinka käy. Mut nyt sitten odotellaan pitkä aika vielä kuoriutumiseen
voi kurjuus .. mulla on kaikki eldot hengissä, mitkä kuoriutui ja tosi kovalla kasvulla. Pitsköhän punnata, ekat synty samana päivänä kuin KodKodin raadot..
oon unohtanut aivan tänne ketjuun käydä ilmoittamassa (jos jotain kiinnostaa mun löpinät )
eli koneessa nyt 10päivä menossa ja kaupan kultamunat 5kehittynyttä tipun alkua kolme myöhemmin laitettua noiden 5n lisäksi eli eli tänään kurkkaan ne taas lampulla ja katson onko mikään myöhemmin laitettuista lähtenyt kehittymään ja nämä munat siis ruskeita kultamunia ! Valkoisia mitä aluksi laitoin ei mikään kehittynyt ja munat päätyi koiran kulhoon
Laskeskelin tässä että syyskuun puolenvälin kahta puolen alkaa eldoraadot munimaan. Eletään kriittisiä viikkoja. Luin tuolta artikkelista että Marek, jos sitä on puhkee yleensä viikkojen 10-20 välillä. ettei nyt enää olis meidän mäellä.. viittin antaa muutamaa kanaa naapurille ennen ton kriittisen ajan loppua, lupasin nääs hälle ylimääräset kanat... olivat käyneet katsastamassa keskiviikkona lintuja, silla aikaa kun nukuin(oon vähän kipee..niin että uni on maistunut), ja ukon pee ei herättänyt. 12 viikko tulee tänään täyteen ekoilla