ulkotarhan kate
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
TopiKukko
ulkotarhan kate
Morjens taas Kanaviisaat. Semmosia funtsii aloittelija, että millainen mahkari mun nuorilla kanoilla on saada joku pöpö luonnon fogeleista?. Pitäiskö mun duunaa kate koko ulkotarhan päälle?, nyt on pelkkä verkko. TopiKukko
-
Hellan lettas
Re: ulkotarhan kate
Samaa minäki oon miettiny ja kysyny eikä kukaan vastaa..vaikka kui verkottais,noi "luonnon fogelit" duunaa kuitenkin tuolla ulkotarhassa ..Tekohaukka puolitti niiden määrän,mutta pian ne taas tottui siihenkin 
-
maunu_muori
Re: ulkotarhan kate
Periaatteessa: salmonella, NewCastlen tauti, lintulenssujen eri muodot, joista yks euroopassa 2010 esiintynyt on se paha..muut on lähinnä kanojen räkätauteja.. sit teitty jotain loisia, esim se yks mikä vei aika ison osan pari-kolme vuotta sitten lintulaudoilla ruokailleista viherpeipoista ja keltasirkuista.. Toi H5N1 aiheutti sen sisälläpidon tai verkotetun tarhan..asetuksen.. ja niille luonnon VESIlinnut on aika tavalla vastustuskykyisii.. eivät siis delaa välttämättä... On niitä muitakin.
Mulla on linnut ihan irrallan suurimman osan vuotta, ja on täällä näkynyt luonnonlintujakin.. mettän keskellä kun asutaan, mut vesilintuja ei oo, kun ollaan kuivalla mäellä( tänä kesänä kylläkin läärysellä)
Ihan kaikkia ei tarvii panikoida, kunhan saatais kuriin ne tyypillisimmät.. Piensilmänen verkko katolle tai rastasverkko.. ruuat sisälle ja juomavesi, siinä se on
.. niin ja ankkojen ja hanhien ei kamalasti kannattais päästää "leikkimään" luonnonvesissä sielä olevien luonnonvesilintujen kanssa...
Jossain oli ohje, että juomavettä ei sais ottaa luonnonlätäköistä, joissa käy luonnonlintuja, mut MITEN sen tänäkesänä estät
.. mie oon aatellut niin että jos pääsky pääseen tänne asti tai västäräkki, niin ei se kamalan kipee voi olla 
Uus riski tietty on se Meksikon korkeepatogeeninen lintulenssu.. sieltähän se sikalunssakin... kun kattoo sitä Hornankattilaa, jossa asuu miljoonii immeisii, niin nopeestihan sieltä joku tauti leviää ympäri maailmaa.. 24 tuntii, ja se on joka puolella, globaalissa taloudessa...tästä kerran lounaalla juttelin yhen turvallisuuesta vastaavan lekurin.. siis ihmispuolen.. kanssa
Enitenhän meillä Suomessa niittää kanoja Marek, jonkinverran IB ja saattaa olla joitain muitakin, mut ne on jo kanoissa tai munissa, ei luonnonlinnuissa.. esim marekkia luonnonlinnuissa
.. ne ei kanna marekkia, niillä on omat herppekset, jotka ei tartu kanoihin. Kalkkunankin marek on eri muotoo ja toimii jopa rokotteenan kanoille
PS meillä lasketaan MIEÄS murkkuihin
Mulla on linnut ihan irrallan suurimman osan vuotta, ja on täällä näkynyt luonnonlintujakin.. mettän keskellä kun asutaan, mut vesilintuja ei oo, kun ollaan kuivalla mäellä( tänä kesänä kylläkin läärysellä)
Ihan kaikkia ei tarvii panikoida, kunhan saatais kuriin ne tyypillisimmät.. Piensilmänen verkko katolle tai rastasverkko.. ruuat sisälle ja juomavesi, siinä se on
Jossain oli ohje, että juomavettä ei sais ottaa luonnonlätäköistä, joissa käy luonnonlintuja, mut MITEN sen tänäkesänä estät
Uus riski tietty on se Meksikon korkeepatogeeninen lintulenssu.. sieltähän se sikalunssakin... kun kattoo sitä Hornankattilaa, jossa asuu miljoonii immeisii, niin nopeestihan sieltä joku tauti leviää ympäri maailmaa.. 24 tuntii, ja se on joka puolella, globaalissa taloudessa...tästä kerran lounaalla juttelin yhen turvallisuuesta vastaavan lekurin.. siis ihmispuolen.. kanssa
Enitenhän meillä Suomessa niittää kanoja Marek, jonkinverran IB ja saattaa olla joitain muitakin, mut ne on jo kanoissa tai munissa, ei luonnonlinnuissa.. esim marekkia luonnonlinnuissa
PS meillä lasketaan MIEÄS murkkuihin