Hanhet ja ankat aukoo nokkaansa???

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
sannikki

Hanhet ja ankat aukoo nokkaansa???

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Juuh eli tätä on ollut ankoilla alusta asti, aukovat nokkaansa kuin haukottelisivat, tai kurkussa olisi jotain, tätä tapahtuu silloin tällöin joskus enemmän joskus vähemmän. Nyt huomasin meidän Taavihanhen tekevän samaa, eikä ole ikinä ennen tehnyt näin! joku minulle sanoi että se voi olla oire madoista, mutta jos jollain on muuta tietoa niin kaikki kuunnellaan.

Toinen asia mikä mietityttää :smt017
Miten hanhi madotetaan??? Pitääkö sille antaa tablettina vai :smt017 Mää en ainakaan haluaisi Taavia sylitellä, jälki voi olla ikävää :smt042
tipsi
riikinkukko

Re: Hanhet ja ankat aukoo nokkaansa???

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Meidän ankat ainakin aukovat nokkaansa aina joskus, aika usein kylpiessä. En tiedä meneekö niillä höyhen tms. kurkkuun kun niin tekevät. Sittenhän kuumalal säällä linnut läähättävät nokka raollaan, mutta et varmaan tarkoittanut tätä?
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Sannikki -ootko kokeillu murskata sen matolääkkeen ruuan sekaan...?
KanatON

Viesti Kirjoittaja KanatON »

Meillä kanat ja kukko tekevät tätä joskus. Olen ajatellut, että kurkussa korsi tms. joka tolla keinolla saadaan paremmin alas. Jos jollakin tietoa asiasta niin mielelläni kuulisin minäkin faktaa tästä. Madotuksen ajattelin tehdä joka tapauksessa syksyllä kun koirankin madotan aina silloin.
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Ruuan sekaan voisi tosiian murskata, sikäli että saa Taavin eristettyä, kun se syä itse ensin ja muut sitten :smt042 Itse asiassa jokaiselle pitää antaa erikseen ruoka että varmasti kaikki saa kuurin... salaatti silppu vois pelittää, kun menee kuumille kiville, ja jauhettu lääke saattaa tarttua kosteeseen silppuun :) Olis kiva kuitenkin tietää mistä nokan aukominen johtuu...
Vastaa Viestiin