muninta päivittäin?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
TURILOWSKAJA

muninta päivittäin?

Viesti Kirjoittaja TURILOWSKAJA »

Hei te kokeneemmat!! :smt001
sain viikko sitten kukon, kaksi kanaa ja 3 pienokaista (2kk), nyt ollut pari päivää tilanne ettei munia ole tullut??
onkohan hoidossa vika vai mistä voi johtua :smt017 pitääkö munat säilyttää jääkaapissa vaiko sisätiloissa?
koirani on kovin kiinnostunut uusista kamuista, ovat kesyjä, voi ottaa syliin ja vapaana ovat tottuneet olemaan, miten totutella koira kamuihin, onko vinkkejä?
taidan kysellä ihan hassuja juttuja, mut...... ekat kanat :smt042
nasse10

Re: muninta päivittäin?

Viesti Kirjoittaja nasse10 »

Oletko kattonut ettei ole piiloon muninut ? Mulla ainakin alko nää uudetkin munimaan ekana päivänä.
Meidän koira ei muuta tee kun odottaa et kanat on syönyt menee syömään loput ja tosi kamuja ovat en mitään kyllä tehnyt sen eteen :smt001
Säilyy ihan huoneenlämmössäkin.
TURILOWSKAJA

nasse10 kirjoitti:Oletko kattonut ettei ole piiloon muninut ? Mulla ainakin alko nää uudetkin munimaan ekana päivänä.
:smt001 alkuviikosta omaan pesään tuli munat, eilen vain yksi ja tänään ei yhtään??
olen kyllä katsellut aitauksesta, ei näy.
Liikaa ruokaa vai liian vähän? Stressi? mut mix ekoina päivinä kaikki ok :smt017. olen lukenut :smt024 ja nyt olen jo aivan pää pyörällä, neuvoja please! :smt001
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Kyllähän ne kanat pitää myös lepopäiviä, ihan normaalia on jos tulee 5-6 munaa viikossa/kana. Minkäs rotuisia nuo sinut kanat ovat? Tehotytöt saattavat porskuttaa ilman lepopäiviä, mutta muut pitävät yleensä ainakin yhden lepopäivän joillain rodulla saa olla tyytyväinen jos tulee 3-4 munaa viikossa.
TURILOWSKAJA

:smt001
TURILOWSKAJA kirjoitti:
kaakatin kirjoitti:Kyllähän ne kanat pitää myös lepopäiviä, ihan normaalia on jos tulee 5-6 munaa viikossa/kana. Minkäs rotuisia nuo sinut kanat ovat? Tehotytöt saattavat porskuttaa ilman lepopäiviä, mutta muut pitävät yleensä ainakin yhden lepopäivän joillain rodulla saa olla tyytyväinen jos tulee 3-4 munaa viikossa.
:smt001 Alhon sukua nämä ovat kaikki, katselen ja ihmettelen nyt muutaman päivän rauhassa, eikö vain :smt009
:smt006 Huomasin Sinun olevan Vihdistä, niin minäkin, olisivatkohan sukulaisia? Hauskaa :smt041
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Ai niinpäs näytät vihtiläinen olevan. Sukulaisia voivat toki kanaset olla, mutta multa ei ole lähtenyt koko kesänä yhtää alhotipua :smt001
Tiia12

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Mulla teki munintansa aloittanut chabo munintalakon myös, pari päivää muni kun muutti meille ja sit lopetti, en tiedä mikä menee pieleen,on pitänyt kolmisen viikkoa jo taukoa, eikä pääse piiloon munimaan, hänellä on kyllä kaksi kukkoa kaverina,josko se aiheuttaa stressiä, täytyisi ehkä siirtää toinen kukko pois ? Yritän heille antaa kyllä parhaan mahdollisen hoidon mutta itse ajattelin että tuo muutto vaan aiheutti jonkinsortin stressiä....
TURILOWSKAJA

:smt041 :smt041 Hei! ja kiitos tuesta!
taisin hieman hätäillä, aamusella odotti kaksi munaa, et se siitä ongelmasta, siis lepopäiviä on kanoillakin :smt042
tanja

Viesti Kirjoittaja tanja »

Mun savitaipaleet ei muuta paljon teekkään kun pitää lepopäiviä! Koko porukasta vain 2 munii säännöllisesti, paitsi tietty kun sulkasato iskee. Talvella sain paremmin munia kun nyt kesä aikaan. 8 muninta ikäistä kanaa tekee 1-2 munaa vaan päivässä ja talvella tuli sentään se 3 aina vaikkei valoja ollut kun max 8 tuntia. Meille jää nyt tehotyttöjä jotta sukulaisetkin saa munia joskus
Vastaa Viestiin