Tipujen haudontaa

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Tiia12

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Huomenta, kohta tirppanoita siis tiedossa :smt038 , meillä ei tapahdu vielä mitään ,ja kun katsoin kalenteria,niin olen laittanut vasta la aamuna ne hautomoon,eli huomenna meillä vasta odotettavissa jotain,jos sittenkään, lämmöt oli taas aamulla tipahtanut 35 asteeseen , voi surku, ei taida näistä tulla tällä kertaa mitään
@nsku

Viesti Kirjoittaja @nsku »

nyt näkyy nokka ja pientä piipitystä kuuluu...
@nsku

tiia, saisko sitä lämpöä nostettua jollain ulkoisella lämmönlähteellä, esim. lämpölampulla?!
Tiia12

Saan nostettua kun laitan pyyhkeen koneen päälle kaksinkerroin mutta yöksi en uskaltanut jättää kun varmaan tulipalovaara päivällä pidän. Onneksi olen lomalla.
@nsku

tirppa on nähny päivänvalon :smt007
albatrossi

Viesti Kirjoittaja albatrossi »

Mahtavaa! :smt041 Onnea tipusta! meillä pitäis alkuviikosta alkaa tapahtumaan. :smt049
joije

Viesti Kirjoittaja joije »

Onnea @nsku tirpoista :smt038 meillä jo juostaan kilpaa ja orsikin on kokeiltu :smt082
@nsku

kiitos, on tää hienoa! uskomatonta miten pienestä sitä pitää matkaan lähteä. mä oon ihan :smt007
Tiia12

Onnea, Onnea :smt060 ,eikös ole suloisia, meillä kuuluu piipitys tänä aamuna, josko sittenkin :smt049 onnistuisi.
@nsku

no tiia, mitäs kuuluu?!
@nsku

mä ajattelin kokeilla nyt uudelleen, toivottavasti paremmalla onnella. aamulla kone päälle, nyt meinaan laittaa 8 kpl hautumaan. saas nähdä saadaanko silkkejä lisää vai pitääkö sit taas haalia rokkeja kavereiksi :smt002
sitä lämpötilaa vähän mietin, tossa on lämpömittari itsessään, näytti 37 ja vähän yli, on ihan elohopeamittari, pitäiskö laittaa vielä digitaalinen koneen sisälle, jos näyttääkin jotain muuta...
Tiia12

Onnea uuteen haudontaan :smt038 , itselläni myös viikon päästä suunnilleen kun kone saapuu huollosta alkaa uusi yritys.
@nsku

kiitos! munat koneessa ja laitoin vielä kosteusmittarin suolatestiin, kokeillaan nyt sekin vaikka uuden mittarin tolle ekalle satsilleni ostinkin. nyt sit vaan taas ootellaan.
joije

Viesti Kirjoittaja joije »

Jos edelliset kuoriutui 21 päivänä niin lämmöt ok, veikkaan että kosteudessa ollut jotain, minulla tuo mini eco kone ja vettä piti olla tosi vähän kupissa, muuten nousi kosteudet päälle 60, kun vesi oli just loppumassa niin kosteus oli n.50 (laitoin pienen saunan kosteusmittarin koneen sisälle). Parempi onni tällä kertaa :smt045
@nsku

kiitos joije! aattelinkin että lämmöt kyllä pitäis olla ok, tuo kun on labran vanha näytteensäilytyskaappi, luulis lämmön olevan just eikä melkein.
kosteusmittari on tuola suolatestis ja näyttäis että olis 10 yksikköä liian vähän. eli kosteus on ollu aivan alarajoilla tai jopa alakanttiin aavistuksen. on ollu nyt 4 tuntia, mut näyttäny jo kauan samaa 65.
Vastaa Viestiin