Orpolapsia: kyyhky ja poro

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Volmari

Kuvasarja poropojan reissusta.

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Nyt se on ohi!!
Petterin kastrointi nimittäin ja voin sanoa, että kylläpä minuu aamusta asti jännitti!! Lähinnä kai tuo matkanteko yksin poron kanssa.
Mutta eipä hätää, Petteri yllätti jälleen ja oli kyydissä näin rauhallisin mielin:
Kuva

Tässä se petteri varmaan tuumaa, että: Niin meinaatte mulle tehdä MITÄ??!!?:
Kuva

Sitten tuli uni:
Kuva

Ei kiva ei kiva, yyyyh:
Kuva

Mutta lopulta kaikki oli ohi ja onnellisesti kotona:
Kuva

Nyt vain taas kerran peukut pystyyn, että Petterillä menee tuo toipuminen hyvin ja kaikki muutenkin ok.

Eläinlääkärit olivat hivenen huvittuneita erikoisesta potilaasta ja koko reissusta jäi mukavan lämminhenkinen maku :lol:
Kastrointi suoritettiin Vethausissa Hattulassa.
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Hui mikä ilme Petterillä :shock:
Heinoa että kastrointi meni hyvin ja pikaista paranemista Pikku-Petterille :smt007
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

Petterille pikaista toipumista :smt008
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Terveisiä Petterille :smt006 Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu :smt006
Aulimaija

Viesti Kirjoittaja Aulimaija »

Mukava kuvasarja ja söötti poro :smt049 Kuohitaanko porot siis normaalisti muutaman kuukauden vanhoina? En siis tietenkään tarkoita arvostella - vaan mua kiinnostaa tämä kovasti sen takia kun tuntuu noissa salvausikähommeleissa olevan kovasti eroja lajista riippuen. Mun mielestä on kivempi kun se voidaan tehdä mahdollisimman nuorelle :smt001
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Vethausin lääkäri soitteli viikon aikana joillekin lääkäreille, jotka osasivat porojen hoidosta kertoa, niin kuohintaikä on niillä kuulemma 3kk-1v. Siihen väliin tulee kuulemma paras tulos ja Petterihän on nyt n.4kk ikäinen.
Itse olen tässä kohtaa kanssa sitä mieltä, että mitä nuorempana, sen parempi. Vältytään ainakin kaikilta rykimisinnoilta tmv. (mitä nyt poroilla voikaan olla, en vielä tiedä, mutta kaipa nuo muuten aika leppoista väkeä ovat?)

Petteri oli tänäaamuna pirteänä vastassa ja ruoka maistui normaalisti. Kävelykään ei vaikuttanut mitenkään vaikealle ja kiveksissä ei ollut ihmeempiä, vain kirkuvanpunaiset viivat jälkenä pihdeistä...
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

Hyvä, että Petteri näyttää olevan kunnossa. :smt001 :smt006
Vastaa Viestiin