Ryhmä Rämä ulos

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
juujuu

Ryhmä Rämä ulos

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Kertokaas kokeneemmat miten saan silkkinuorikot opetettua menemään ulos Mielestäni on ihan hyvät kulkuyhteydet ikkuna aukolle
josta leveä ja karheapintainen "silta" ulos Ikkunalle on mahdollisuus mennä vähän hyppimällä ylemmäs laatikolle ja orrelle josta mahdollisuus
hypähtää toiselle orrelle josta taas lankku ikkunalle Mielestäni jopa pienin on jo ollut ikkunalla ihan oma aloitteisesti katselemassa ulos (ikkuna ollut silloin kiinni)
Mutta ikkunalle ei tulla silloin kun se olis auki Jokainen täytyy nostaa sinne mutta siitähän ne ei pidemmälle tule

Onko ulkoiluaika väärä kun laitan ikkunan auki klo 10-12 aikaan ja aurinko kyllä paistaa siihen kovimmillaan Kello 14 joudun jo sen sulkemaan kun lähden ilta askareille
ja en halua että kanat ulkoilevat alkuun ilman valvontaa Ajattelin vapaapv nostaa koko lauman ulos ihan kylmästi mutta oppivatko sitten itsenäisesti tulemaan ulos ja menemään sisälle :smt017

Yksi kysymys vielä Tiedän että silkit ovat huonoja lentämään mutta kasvaako niille kumminkin ihan oikean näköiset siivet Nyt siivet tuntuvat olevan jotenkin alkutekijöissään Silkit kuoriutuneet helmikuussa Olis kiva jos joku ehtis vastailla :smt001 tai laittaa linkkiä mistä saan itse opiskella ,kiitos !
juujuu

Re: Ryhmä Rämä ulos

Kun omiin kysymyksiin itse vastaa niin ei tule vääriä vastauksia :-"
Laitoin sitten eilen illalla osan Ryhmästä ulos ihan nostamalla eikä ollut mitään paniikkia jota pelkäsin (kun en tunne kanasien sielunelämää kovin hyvin )
Ja hyvin nämä tipsuttelivat siltaa pitkin ylös ikkunalle josta kulku sisälle Tänään saavat tulla koko porukka ulos totuttelemaan ulkomaailmaan :smt004

Se minkä huomasin kun sain niitä katsella avarammassa tilassa niin ei taida porukassa olla kuin yksi kana :smt010
Olis saanut olla ainakin pari kanasta ....
epi

Viesti Kirjoittaja epi »

Toivottavasti olet väärässä, ja on useampikin kana. :) meille tulee samanlainen kulku kanalasta ulos, toivottavasti nekin oppii yhtä helposti reitin .. :)
juujuu

Eilen sitten nostin kolme silkkiä ulos yhtä en saanut kiinni ja yksi (mielestäni ainokainen kana ) otti kädestäni kiinni eikä
päästänyt irti Kurkotteli vaan maahan ja jotain vähän nyppi mutta ei irrottanut ottettaan (selvästi lemmikikanan oireita )
Siinä sitten yritin vartin verran selittää että kanasen olisi ihankiva maassa nokkia ja omin jaloin kulkea mutta ei ote ei
irronnut kädestäni joten nostin sen takaisin ikkunalle toisen kaveriksi Ja siinäkin sain tehdä töitä että irrotti otteensa

Hyvin tämä kolmen kopla maantasolla nokki kaikenlaista Siinä meni parit koppakuoriaiset ja murkkuja jms. mukavaa :smt003
Muttakun tuli ilta niin tämä ulkoileva porukka ei palannutkaan sisälle vaan jäi kyhjöttämään vierivieereen maahan elikkä
minä sitten taas yksitellen metsästin ja nostin porukan ikkunalle ja laitoin ikkunan kiinni

Onko nämä silkit näin tyhmiä ihan luonnostaan vai onko syy siinä että ovat hautomakoneen hautomia eikä emosta ole ollut
oppettamassa elämän tosiasioita Vai teenkö jotain väärin itse Onko olosuhteet väärät Ulkoaitaus vääränlainen Kanakoppi
vääränlainen ja rakenteet ,orret sun muut väärin tehtyjä :smt009 Olenko epäonnistunut koko hommassa Eivät edes istuksi
orrella niinkuin olen ymmärtänyt kanasten tekevän Mielummin istuvat tasasella eli pitääkö orren päälle asentaa nyt kumminkin lauta
että saavat edes ns,orrella nukkua MISSÄ TEEN VÄÄRIN :smt017 rasittavaa kun en tiedä ja asiaa pähkäilee ja pähkäilee ,pähkäilee ,.......
Vastaa Viestiin