kuivike ja pesätarpeet
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
pjl123
kuivike ja pesätarpeet
Nyt alkaa olla oma pikku kanalani valmis kuudelle tulokkaalle, kysyisin viellä että voiko lattialle laittaa sahanpurua kuivikkeeksi?? ja laitetaanko pesiin heinää?? ulkoilutia on erikseen johon pääsevät kuopsuttelemaan. 
-
epi
Re: kuivike ja pesätarpeet
Miksei sinne voi sahanpurua laittaa? minä ainakin aion turpeen päälle laittaa sahanpurun.. pesissä meillä on tällä hetkellä olkia, mutta setä sanoi että oljet likaantuu nopeammin, kun kutterinpuru. samoin se on poikasystävällisempää kun olki ja ihan sahanpuru.. itselläni ei ole vielä kokemuksia, mutta näin olen kuulluut monta vuotta alhoja kasvattaneelta.. 
-
iracarita
Minulla on kutterinpurua kuivikkeena ja munintapesissäkin. Voi sitä riemua, kun lisään uutta purua! Kaikki kylpyyn! 
-
Kotkottaja
Kannattaa laittaa myös kuiviketurvetta purun sekaan. On meinaa huomattavasti parempi aine sitomaan pas... läjiä
Ja kanat rakastavat turvekylpyjä. Se voi kyllä pölistä enemmän kuin puru, mutta näistä kahdesta kannattaa sekoitella mieleinen coctail 
-
ellikki
Meillä on lattialla sahanpuruja ja turvetta, suhteet vaihtelee...
Pesissä kuivaa heinää tai kutteria.
Pesissä kuivaa heinää tai kutteria.
-
maunu_muori
Pesän pehmikkeenä voi käyttää myös sitä puu"suikeroo", joka on tarkoitettu koirankoppeihin lämpöeristeeksi ja pehmukkeeksi. Ainakin Jyskylän Agrissa sitä on ja taitaa olla lemmikkieläinkaupoissakin. Toi on sillain hyvää, ettei sitä syödä, eikä se helpolla homehdu, kuten heinä.
-
miemsl
Olen huomannut että pesän kuivikkeena olkisilppu ja/tai kutteri toimii kaikista parhaiten. Heinä tuppaa homehtumaan suuremman sokeripitoisuuden vuoksi, ja turve pöllyää.
-
kuusiaita.com
Agrimarketista (ja varmaan muualtakin) saa valmista puru-turveseosta pienessä paalissa.