Hipihei, ensimmäinen haudonta!!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
snnaanna

Hipihei, ensimmäinen haudonta!!

Viesti Kirjoittaja snnaanna »

Pakko hehkuttaa, ku oon niin innoissani! Aamulla yksi kanoista ei suostunut antamaan munaa altansa. Päätin sitten lisätä 5 munaa kanan alle. Nokkaisi käteen, joten jätin vain munat siihen viereen. Tunnin päästä oli siirtänyt munat allensa ja laitoin vielä yhden lisää.
Siellä se on koko päivän nyt hautonut, mie oon niin tohkeissani!!!
Tyttäreni täyttää 2-v 24.n päivän päästä, että toivottavasti nuori kananen jaksaa hautoa ja haudonta onnistuu, niin saa tyttö ihanan synttäriyllätyksen :smt049
Hra Heinämäki

Re: Hipihei, ensimmäinen haudonta!!

Viesti Kirjoittaja Hra Heinämäki »

lyckatill :smt023
meillä lapset tykkää kanoista kovasti, varsinkin 2 päivää sitte 2-v täyttäny nuorimmainen tytär. :smt001
snnaanna

Eikä tässä vielä kaikki, haudonnassa olevat viiriäisen munat (16. päivä) ovat alkaneet hytkyä koneessa. Voi tätä lintuhulluutta, kyllä noista saa revittyä iloa niin paljon irti, ettei oo tottakaan.
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Onnea haudontaan, snnaanna! :smt023 Minustakin kanat olisivat oiva synttäriyllätys!
snnaanna

ensimmäinen viiriäinen kuoritui n. tunti sitten! Olin jo heittää toivoni, kun ei mitän kuulu. Tänään taitaa olla 19. päivä viirujen hautomista takana. Saa nähdä kuinka moni 11.sta pääsee ulos asti, tai ylipäänsä on lähtenyt kehittymään..
snnaanna

Tilannepäivityksiä, viiriäisiä on nyt 7, 8. tulossa. Kävin läpivalaisemassa munat ja otin ylimääräiset pois, siirsin varmuudenvuoksi vielä hautomakoneeseen. Surullisia uutisia, nimittäin läpivalaisussa en huomannut mitään elämää, vaikka 5. päivä menossa. Jospa odotan vielä muutaman päivän ja katson uudelleen. Näinköhän on kukossa vikaa? Kana nimittäin hautoo munia hyvin, aina kun käy kanalassa, se on hommissa. Ja erittäin tarkka munistaan.
Tuleeko kanalle depressio, tai jotain muita oireita, jos ei tipuja ala kuuluakaan?
Ja jos käyn hakemassa siitosmunat ja vaihdan vanhat pois, niin jaksaako hautoa niitä vielä loppuun asti?
AUTTAKEE!!
snnaanna

Noniin, uudet munat vaihdettu reilu viikko sitten alle.
Mutta kaikenmoista sitä nähdä saa!
Kana hautoo kahdeksaa munaa allaan, tai siis hautoi.. Olin läpivalaissut munat noin viikko sitten ja seassa oli kaksi tyhjää. Jätin (ja merkkasin) kuitenkin ne pesään varmuden vuoksi, että seuraavalla läpivalaisulla poistan.
NOh, kanahan oli potkinut toisen näistä tyhjistä pois pesästä, avasin ja tyhjähän se oli.
Voiko olla mahdollista, että kana on itse tajunnut, että se on alkanut "käydä" siellä ja laittoi munan pellolle?!
Vastaa Viestiin