miten sisustaa viiriäisten häkki?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
tsirpat

miten sisustaa viiriäisten häkki?

Viesti Kirjoittaja tsirpat »

eli uusi kun olen japaninviiriäisten parissa, haluaisin vinkkejä miten voisin tehdä häkistä mieluisamman paikan viiruille :)
nyt häkistä löytyy pesäkoppi,vessa, ruokakuppi ja vesikuppi.. ei tule itselleni mitään ideaa mikä olisi hyvä/kannattava ostos lisäykseksi häkkiin ??

kaikki ideat ja vinkit on tervetulleita :) kiitoksia etukäteen !
tanja

Re: miten sisustaa viiriäisten häkki?

Viesti Kirjoittaja tanja »

Hiekkapuhallus hiekkaa laatikkoon kylpyjä varten tulis mulla mieleen. Ainakin meillä viiriäiset tykkää hulluna kylpeä puhtaassa hiekassa. Piilopaikkana mä käytän havuja yhdessä nurkassa.
minkuliini

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Meidän viiruleiden suosikki on pesäkopin päällä oleva taso minne pääsevät kiipeämään paju-ramppia pitkin ( tikapuut pajun oksista) Tykkäävät mennä tason päälle tähyilemään :) Myös häkin katosta roikkumaan laitetut hirssin tähkät on kova juttu! Havujen sijaan olen käyttänyt tuija-pensaan oksia... pysyy pitempään hyvänä, eikä karise!
smh

Viesti Kirjoittaja smh »

Minä olen uusi viirujenomistaja ja vahingossa tuli laitettua tarhaan suuri hittituote - eli iso nökkö olkia :)

Sinne ne kaivautuvat syvälle, nytkin näytti olevan viisi viirua olkien sisällä yhdessä kasassa ja päät vaan näkyi sieltä seasta. Sinne tehdään 'pesiä', käytäviä tai vaan nukutaan, joko olkien päällä tai alla.
Vastaa Viestiin