Ollaanko me tosiaan samassa eu:ssa
Ranskan malli
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Pia
Re: Ranskan malli
Kuulemani mukaan myös Hollannissa suositaan/suositellaan kanaa/kanoja takapihalle juuri tuosta biojäte näkökulmasta. Lähdettä tälle tiedolle ei tähän hätään ole. Kävin Hollannissa kääntymässä viikko sitten ja kyllä siellä kanasia oli todella monella pihalla, ihan taajamassa (ainakin Suomen mittakaavan mukaan). Aitaukset olivat isot (yhden taisin nähdä katettuna verkolla) ja jopa vapaana tepastelivat, eipä taida olla muuttolintujen reittien varrella tai ehkei siellä pelätä lintulenssua tai muita tauteja.
...tai sitten ei olla samassa eu:ssa
...tai sitten ei olla samassa eu:ssa
-
Palustris
On todella hyvä kysymys, ollaanko samassa EU:ssa. Kunpa osaisin ja tietäisin miten toimia. Tekisi mieli kirjoittaa asian tiimoilta ihan sinne EU:n tasolle asti ja kysyä miksi tällainen on mahdollista kaikkialla muualla, vaan ei toki täällä Suomessa. Miksi kaikki on täällä niin kiven takana ja pykälien vaikeuttamaa? 
-
mervi.i.
Tosi monesti olen minäkin epäillyt että EU:ssa on kaikilla mailla aivan omat säännöt ja pykälät
,,, armaassa suomen maassa moni asia onkin aivan pyllyllään, ja elämä yhtä pilkun nus******a
. Ihmisten vahtimista ja kyttäämistä, papereiden tyhjänpäiväistä täyttöä ja arkistointia,,, Plaah !
Tosin on täällä moni asia muita maita paremmin,,,hmmm ? vai onko ?
Tosin on täällä moni asia muita maita paremmin,,,hmmm ? vai onko ?
-
Iloisten Munatalo
Ei muuta kuin "Kanakomitea" eduskuntaan lehtereille kotkottamaan 
-
suikku
Eikun iha oikeasti! Ei mihinkään eduskunnan portaille vaan suoraan Brysseliin saakka. Minä olen mukana jos tästä jotain seuraa. Muistaakseni se kuitenkin oli ihan Suomen omassa lainsäädännössä tämä ulkonapitokielto.
-
vardenji
Kuin mä muistelen et samaa tehtiin ihan BrUsselissä asti? siis biojätteiden syöjäks kanoja! Eiks se ollu vuosi takaperin? Ja niitä jaettiin kans kaupunkialueelle.
-
Pia
Juuri tuota samaista muistelen Vardenji, mutta mielestäni kyseessä oli silloin Hollanti, en tietty vanno. EU:n "sydämessä" kumminkin. Huhtikuun alussa Hollannin kanaset nauttivat vihreästä nurmesta ja auringonpaisteesta suurimmaksi osin tarhoissa joissa ei ollut verkkokatosta. Tämän voi kuka tahansa mennä toteamaan kun ottaa junan Amsterdamista sisämaahan päin. Kevät oli siellä silloin samassa vaiheessa kuin toukokuun loppu täällä. Ehkä muuttolinnut ovat jo silloin lentäneet ohi siellä? Sinänsä, kestääkö muuttolinnuilla kuukauden päivät lentää Hollannista Suomeen? 
-
maunu_muori
Eviran edellisen pääjohtajan ajalla tehtiin paljon hyvää, esim saatiin niitä tuotantoeläinten pito-olosuhteisiin tarkempia kirjauksia ja hyvinvoinnin valvontaa, tuottajien omavalvontaa ja jäöjitettävyyttä tuotantoketjussa, mut sitten, ilmeisesti hänen taustastaan johtuen, joissain asioissa ammuttiin yli ja totaalisti, ja ne oli näitä mahdollisiin tautiuhkiin liittyviä, ihan eri linjoilla kuin EU:ssa olevat, varmuuden vuoksi jutut.
Edes sinä kesänä, kun Saksassa tavattiin H5N1 lunssaa, ei alankomaissa tai tanskassa lintuja laitettu sisäarestiin. Käytettiin ihan vastaavaa tautisuojausta kuin esim meillä NC.. 3km ja 10km. Ja meille asetus asetus hänen pääjohtajakauden lopulla väännettiin väkisin pysyväksi, kiitos tämän hyysteerikon linjauksien.
Muistan vieläkin mitä olin tekemässä ja missä, kun radiossa oli "rauhottava" ohjelma Suomen tilanteesta tuolta ensimmäiseltä keväältä.. onneksi ei ollut kännykkä mukana
olisin varmasti soittanut po. ohjelmaan.
Edes sinä kesänä, kun Saksassa tavattiin H5N1 lunssaa, ei alankomaissa tai tanskassa lintuja laitettu sisäarestiin. Käytettiin ihan vastaavaa tautisuojausta kuin esim meillä NC.. 3km ja 10km. Ja meille asetus asetus hänen pääjohtajakauden lopulla väännettiin väkisin pysyväksi, kiitos tämän hyysteerikon linjauksien.
Muistan vieläkin mitä olin tekemässä ja missä, kun radiossa oli "rauhottava" ohjelma Suomen tilanteesta tuolta ensimmäiseltä keväältä.. onneksi ei ollut kännykkä mukana