kanojen ja kukkojen käytös
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Jugurtti
kanojen ja kukkojen käytös
Eli kysymys kuuluu pörhisteleekö kanat kaulahöyheniään vai pelkästään kukot? Meillä kun kana ja kukko pörhistelevät toisilleen venyttämällä kaulaa ja pörhistelemällä ja hyppivät toisiaan vasten.. Mietin vaan kun on vielä vähän epäselvää onko kaikki kanat kanoja ja mulla kanojen ja kukkojen käyttäytymistietous vielä suunnilleen nolla. Frans on nyt alkanu hyppimään kanojen selkään, mutta kananuorikot ei kovin suostuvaiselta vielä vaikuta. ja tän yhen kans ne pörhistelee
.
-
annemari
Re: kanojen ja kukkojen käytös
Voi pörhistellä kanat ja kukotkin keskenään, mutta ei enää aikuisena sitten. toivottavasti tämä toinen ei ala hypellä kanojen selkään!!
-
Jugurtti
Ok, en oo ainakaan nähny että olis hyppiny kenenkään selkään
.
-
Nuki
Mulla samasta paikasta tulleet iittiläiset Aatos ja Aamu on joskus ottaneet just tolleen "kukkomaisesti" yhteen. Aamu on kuitenkin ehta kana, munii ja on kukkojen lemppari. Eikä se muiden -kanojen tai kukkojen- kanssa tolleen taistelekaan, oon miettinyt olisko se sisarusten välistä kahinaa, kun Aatos on ainoa jonka se ei anna itteään polkea. 
-
Iloisten Munatalo
Kyllä iittiläiset pörhistelee aikuisinakin, niin kanat kuin kukotkin sekä keskenään että samalle sukupuolelle tapauksesta riippuen.
-
Chick
- chabo
Sitä olisin kysynyt mitä tarkoittaa kun mun kukko vahtii aina että munintakopeissa on vaan 1 kana/koppi? Kun toinen yrittää jo varattuun koppiin niin kukko menee hirveellä kiireellä ajamaan sen toisen sieltä pois. 
Wyandotteja, Plymouth rockeja
-
Pia
Meillä olen myös nähnyt kukon ja lempparikanan pientä nokkapokka jossa ovat pörhistelleet toisilleen ja venytelleet kaulojaan hieman uhitellen. Rakastavaisten riitoja