Pipari hautoo taas. (Tipu tipu tipu tipu tipu tipu)
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Jaahas, yksi kolmesta tipusta on "jalaton".. Olen tainnut sen verran oppia, että se lähtee muonavahvuudesta.
Onneksi kuitenkin aamulla oli kuoriutunut vielä yksi ja yhdessä oli "ikkuna", josta kuului pirteä piipitys!! Paras haudonta mulla tähän mennessä!
Mutta mä kyllä panostinkin siitosmunien keräämiseen & säilytykseen vähän eri lailla..

Onneksi kuitenkin aamulla oli kuoriutunut vielä yksi ja yhdessä oli "ikkuna", josta kuului pirteä piipitys!! Paras haudonta mulla tähän mennessä!

Juuh, yhdellä oli siis jalat itään ja länteen, päästin sen tipujen taivaaseen.. Kolme tipua on todella terhakoita. Yksi, jolla on kaksi raitaa selässä on vähän "pihalla", mutta en ole vielä sen tarkemmin sitä katsonut, että onko silläkin jalkavaivaa vai mitä..
Onko nuo jalkavaivaiset maatiaisilla noin yleisiä? Vai onko mulla vain huono tuuri tai yksi kana, jonka jälkeläisistä ei ole eläjiksi?
Tässä pari kuvaa. Enempi kotisivuilla.

Onko nuo jalkavaivaiset maatiaisilla noin yleisiä? Vai onko mulla vain huono tuuri tai yksi kana, jonka jälkeläisistä ei ole eläjiksi?
Tässä pari kuvaa. Enempi kotisivuilla.

Itseäni lainatakseni.. Niin tuo tipu on tänään jo ihan reipaana muiden mukana, eli neljä tipua jäi saldoksi!Mimmi kirjoitti:Yksi, jolla on kaksi raitaa selässä on vähän "pihalla", mutta en ole vielä sen tarkemmin sitä katsonut, että onko silläkin jalkavaivaa vai mitä...
Muutin Piparin ja pikkutiput ulkotarhasta sisälle, kun kelit tuntuvat menevän niin kylmäksi ja Pipari oli näköjään sitä mieltä, että tiput voivat kuljeskella ympäri ulkotarhaa, sillä aikaa kun hän vähän hoitelee itseään.. (Pipari aina kuoriutumisten jälkeen hylkää haudontapesän. Onkohan se joku vaisto pöpöjen tarttumisen estämiseksi?)
Kuvia: http://katajavuori.tarinoi.net/148
Meillä kanat tekee samoin kuin Pipari eli hylkäävät haudontapesän, kunhan odottelevat päivän tai pari ensin ekan kuoriutuneen jälkeen.
Meillä hautojia on ollut monta yhtä aikaa, niin oon tehnyt niin, että oon napsinut kuoriutuneet tiput pesästä ja laittanut ne toisen kanan kanssa häkkiin ja siirtänyt mahdolliset kuoriutumattomat munat hautovan alle, siis siltä joka on tipujen kanssa. näin on kouriutumis prosentti ollut hyvä omien kanojen munia haudottaessa.
Meillä hautojia on ollut monta yhtä aikaa, niin oon tehnyt niin, että oon napsinut kuoriutuneet tiput pesästä ja laittanut ne toisen kanan kanssa häkkiin ja siirtänyt mahdolliset kuoriutumattomat munat hautovan alle, siis siltä joka on tipujen kanssa. näin on kouriutumis prosentti ollut hyvä omien kanojen munia haudottaessa.
No, tuo tipu ei oikein näyttänyt osaavan syödä eikä juoda ja jäi koko ajan jälkeen muista.. Se taivasteli ihan omiaan, katsoi itään ku muut länteen.. Parissa päivässä se oli jo selkeästi muita pienempi.. Ajattelin sen olevan hassu pieni minitipu, mutta en kyllä yllättynyt, kun se löytyi sunnuntaiaamuna pehkuun tallattuna..Mimmi kirjoitti:Itseäni lainatakseni.. Niin tuo tipu on tänään jo ihan reipaana muiden mukana, eli neljä tipua jäi saldoksi!Mimmi kirjoitti:Yksi, jolla on kaksi raitaa selässä on vähän "pihalla", mutta en ole vielä sen tarkemmin sitä katsonut, että onko silläkin jalkavaivaa vai mitä...
Eli saldoksi jäi taas tutusti kolme.. Toivottavasti tällä kertaa ei kuitenkaan kolme kukkoa!