APUAA Miksi puhdas rotuisilla savitaipalelaisilla tipuilla on karvajalat? Olen jo kolmelta säilyttäjältä tilannut munia. Ensimmäinen säilyttäjä jolle soitin väitti pitävänsä puhdas rotuisia savitaipaleen kanoja! Ja munat tilasin ja hautoin tuli selvästi sekarotuisia karvajalkaisia tipuja. Myin ne sekarotuisina pois.Sitten soitin seuraavalle säilyttäjälle. Hän myös väitti kiven kovaa pitävänsä puhdas rotuisia maatiaisia (savitaipaleen kantaa)

Ja uskoin tietysti ja tilasin ja hautoin ja tipuissa sama ilmiö KARVAJALKAISIA TIPUJA

arvatkaa inhottiko!!!! Olin jo kyllästyä tähän touhuun MITÄ TÄMÄ OIKEIN ON!!!!! Myin taaskin ne pois sekarotuisina. kymmenestä munasta tuli vain kaksi ja se harmitti lisää

Sitten ei muu auttanut kuin tilata uudet munat uudelta säiluttäjältä. Soitin ja hän lähetti oikein kuvat puhdas rotuisista kanoista ja taas menin uskomaan mietinnän jälkeen. Sitten tilasin kymmenen munaa ja hautoin ja KOLME VAAN KUORIUTUI mutta JES niillä ei ollut karvoja jalkoissa

niitten kasvattamiseen meni taas oma aikansa ja niistä kaikista tuli kanoja voi itku

taas piti tilata munia samalta säilyttäjältä. Kaksikymmentä munaa tällä kertaa ja yksi tällä kertaa onnistui VOI HARMI JA SEKI OLI KANA

mutta ei ollut karvoja jalassa. Ja taas munia tilaamaan kehuin sitä koska näytti olevan puhdas rotuisia. Totesin, että iso munamäärä ei onnistu hyvin, niinpä tilasin viisitoista munaa ja ne parhaillaan kuoriutuu tai oikeastaan loppuvaiheessa kuoriutumusta tällä hetkellä on seitsemän kuoriutunut. APUAAAAAAAAAAAA NYT TAAS MUUTAMILLA ON KARVAJALAT. APUA MITEN TÄMÄ ETES ON MAHDOLLISTA ETTÄ SÄILYTTÄJILTÄ KARVAJALKAISIA KANOJA!!!!!!!!!!!!! Vai onko tämä karvajalkaisuus maatiaisilla normaalia esim alhoilla? vai onko ne tipuilla vaan en usko? Minä alan jo paremminkin uskoa, että puhdas rotuisia savitaipaleenkanoja ei ole enää edes olemassa

Voiko tuo olla edes totta, että nyt taas kuoriutuu sekarotuisia tipuja luovun kohta koko haaveesta. Ja tiput kaiken lisäksi nokkivat vielä vastasyntyneitä rääpäleitä, vaikka vettä ja ruokaa on yllinkyllin.Taitaa savitaipale haave olla kaikille turha! Vai kelpaisikohan säilytys ohjelmaan karvajalattomat kanat, jos karsis karvajalalliset pois.

Onko teillä kuoriutuminen jatkunut 26vrk:n yli minulla tuolloin kuoriutui vielä yksi ja neljä munaa jäljellä mitenhän niille mahtaa käydä? Tarkoitus olisi ollut, että liittyisin säilytys ohjelmaan mutta, kun ei ole sitä kukkoa vielä toivotaan tipuista kukkoa ja olisin alkanut jälleen myymään savitaipaleita. Minulla alkoi kahden kuukauden ikäinen mille kukko kiekumaan onko se näille normaalia????