APUVA. tipu muuttuu ilmapalloksi!
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
APUVA. tipu muuttuu ilmapalloksi!
Eli noin syys-lokakuun aikoihin kuoriutunut tipu on ihmeellinen ilmapallo! huomasin hullunkurisen kävelyn.. sen jalat oli ihan levällään, kun mahan alunen/persuuksen ympärys.. (tai siis jalkojen väli) on täynä ilmaa.. Sitten katsoin siiven alta, kainalon alta näytti siltä, että siinä olisi ollut hyvin ohut kerros nahkaa ja sen alla paljon ilmaa.. Ja molempien siipien alla oli pienet ruvet... Kun kosketin sitä, niin tuntui ettei sitä kuitenkaan sattunut. Tuomio tälle on vissiinkin selvä, mutta mitä ihmettä tämä on? Onko tämä sama, kuin lehmän puhaltuminen vai mitä??
Re: APUVA. tipu muuttuu ilmapalloksi!
tutkin hieman lisää tuota lintua niskan päällynenkin on ihan täynä ilmaa.. Paskoi semmosta vaalea nestettä/limaa. Madotettu viimeksi 20 tammikuuta...
ivomecciä laitettu jalkoihin tälle(kaikille) 6 helmikuuta, kalkkijalkaan viittaavaa tällä ei ole ollut.. Ruoka halu tuntuu olevan tosi hyvä..
Eikait tämä ole mitään tautia...?
ivomecciä laitettu jalkoihin tälle(kaikille) 6 helmikuuta, kalkkijalkaan viittaavaa tällä ei ole ollut.. Ruoka halu tuntuu olevan tosi hyvä..
Eikait tämä ole mitään tautia...?
Vähän yksinäistä, hermostunutta ja hätäästä tämä minun keskustelu
Kivi putosi syrämmeltä, kun löysin vanhan keskustelun jossa oli samankaltainen tilanne. Ainoa vain, että nyt en tiedä, että tappaakko vaiko ei
Eli mikään tauti ei ole kyseessä(
) vaan ilmeisesti saanut, niin köniinsä, kun on uuteen porukkaan laitettu, että siitä tullut tämä ilmapallon kaltaisuus.
Muista erillään tämä on nyt ja en tosin tiedä mitä tehdä.. Onhan se nyt puhtaassa häkissä, mutta on silti niin iso mahdollisuus, että tulehtuu..
Mies hannaa kirveen käyttöä vastaan ihan selvästi vaikkei sitä suoraan sanokkaan.. Pitääkö mun vain itse..

Kivi putosi syrämmeltä, kun löysin vanhan keskustelun jossa oli samankaltainen tilanne. Ainoa vain, että nyt en tiedä, että tappaakko vaiko ei

Eli mikään tauti ei ole kyseessä(

Muista erillään tämä on nyt ja en tosin tiedä mitä tehdä.. Onhan se nyt puhtaassa häkissä, mutta on silti niin iso mahdollisuus, että tulehtuu..
Mies hannaa kirveen käyttöä vastaan ihan selvästi vaikkei sitä suoraan sanokkaan.. Pitääkö mun vain itse..
Minulla ei ole harmainta aavistustakaan miltä tipu näyttää, joten tässä on vähän paha kommentoida mitään, mutta täytyypä kumminkin
...mutta eikö se yleensä ole että jos eläin syö, niin ei se kauhean kipeä voi olla? Tämä on vain maalaisjärkeni joka puhuu, ei mikään tieto.

...mutta eikö se yleensä ole että jos eläin syö, niin ei se kauhean kipeä voi olla? Tämä on vain maalaisjärkeni joka puhuu, ei mikään tieto.
No näin minäkin aattelisin, että jos syö niin ei kovin kipeä ole. En sitten tiedä 

Mä oon sellainen, että kuvaan kaikkea mahdollista, joten tälläisestä tapauksesta on tullut kuva viime kesänä napsastua
Potilas:
Plymount rock tipu, ikää jokunen viikko, mammaa vieä hoitaa.
Tuttu ja turvallinen lauma, ei kiusaamista. Yksi tipu pullistui ja täyttyi ilmalla, muuten normaalia, söi ja joi.
Otin sisään, annoin ruiskulla suun kautta parafiiniöljyä, sekä myös takapään kautta. Ei mitään vaikutusta. Menehtyi myöhemmin.
Oli täyttynyt koko tipu ilmalla! En tiedä, mikä aiheutti, muut poikaset ok.

Potilas:
Plymount rock tipu, ikää jokunen viikko, mammaa vieä hoitaa.
Tuttu ja turvallinen lauma, ei kiusaamista. Yksi tipu pullistui ja täyttyi ilmalla, muuten normaalia, söi ja joi.
Otin sisään, annoin ruiskulla suun kautta parafiiniöljyä, sekä myös takapään kautta. Ei mitään vaikutusta. Menehtyi myöhemmin.
Oli täyttynyt koko tipu ilmalla! En tiedä, mikä aiheutti, muut poikaset ok.

Justiin noin on tuo meidänkin. Se näyttää kyllä ihan kakkantavan ja syö todella hyvin, että en usko mihinkään suolitukokseen..
Niskan päällysestä ja siipien alta uskon kyllä olevan sitä, että sitä on niin retuutettu, mutta jotenkin alkanut tuntuu ettei tuolla maha/persuus ole taas siitä syystä, kun sieltä tuntuu siltä,että se on ihan koko ruumis täynä ilmaa-ei pelkkä nahan alus..
Tosi outoa..
Niskan päällysestä ja siipien alta uskon kyllä olevan sitä, että sitä on niin retuutettu, mutta jotenkin alkanut tuntuu ettei tuolla maha/persuus ole taas siitä syystä, kun sieltä tuntuu siltä,että se on ihan koko ruumis täynä ilmaa-ei pelkkä nahan alus..
Tosi outoa..
hyi ja yök! Otahan sinäkin kuva siitä tänne, niin voisi joltakin löytyä vastauksia. Ikinä en ole moista nähnyt tai kuullut. Toivottavasti paranee 

Mun kamera reistaa.. sillä kerkee saada just kuvan, muttei laattua koneelle kuvia, kun se jo purkaa akut/patterit
Ja kännykällä en ole koskaan laittanu, kait vaatis jonkun nokian kuvaohjelman??! Menee yli mun älykkyysosamäärän
Nuorikko voi edelleen loistavasti ja on edelleen ilmapallo, ei muuttunut mitenkään..

Ja kännykällä en ole koskaan laittanu, kait vaatis jonkun nokian kuvaohjelman??! Menee yli mun älykkyysosamäärän

Nuorikko voi edelleen loistavasti ja on edelleen ilmapallo, ei muuttunut mitenkään..
Mikä tauti/oire tämä ilmapalloisuus on Ei ollut tässä vastausta ....ja onko se ns .kuolemaksi aina :/
muistelen lampaanhoito-oppaasta lukeneeni, että karitsat voivat saada jonkin bakteeritartunnan jonka nimeä en nyt muista, ja muuttua ilmapalloiksi ennen kuolemaansa. kyseessä lienee jokin samankaltainen tai jopa sama bakteeritartunta. ei kannata nyt ryhtyä kanalaa supersiivoamaan ja pöyhimään koko talven muhineita kuivikkeita kun kanoja ei kuitenkaan saa vielä laitettua ulos. jos bakteeri asuu pehkuissa, se lähtee sieltä leviämään jos pehkuja hirveästi möyrii. kannattaa ehkä ennemmin levittää kalkkia vanhan pehkun päälle, tai puhdasta pehkua reilu kerros, ja siivota sitten myöhemmin keväällä kanala perusteellisesti.
ja potilas kannattaa eristää, ehkä lopettaminenkin tulee kysymykseen. en tiedä miten tuollasesta toipuu, kuulostaa kyllä aika tuskalliselta tilalta olla täynnä ilmaa.
ja potilas kannattaa eristää, ehkä lopettaminenkin tulee kysymykseen. en tiedä miten tuollasesta toipuu, kuulostaa kyllä aika tuskalliselta tilalta olla täynnä ilmaa.
Ahaa tähän on tullu juttua.
Siis tämä käppänä selvisi ilmapalloisuusdestaan ihan muutamassa päivässä sitten loppu viimein. Alkoi sairashäkissään olla levoton ja selvästi halusi muiden joukkoon. Päästin koska oli ulkoisesti terve. Vuorokauden se kerkesi olla porukassa ihan rauhallisin tunnelmin, mutta aivan yllättäin tämä löytyikin kuolleeksi hakattuna.. Eli uskon täysin siihen, että tuota oli vain retuutettu niin, että iho oli revennyt ja sen alle oli päässyt ilmaa. Näitähän on ollut paljon lampaitten ja hevosten kanssa (siis ei minulla, vaan kun netistä lukee), että on petoja/koiria käynyt elukkaa raatelemassa ja sitten elukka on muuttunut "ilmapalloksi".
Ja uskoisin, että jos jostain bakteerista olisi, niin eläin täyttyisi ennemmin kudosnesteellä/muulla märrällä eikä ilmalla?! tämä on nyt vain kyllä maalaisjärjen käyttöä, ei tietoa!
Siis tämä käppänä selvisi ilmapalloisuusdestaan ihan muutamassa päivässä sitten loppu viimein. Alkoi sairashäkissään olla levoton ja selvästi halusi muiden joukkoon. Päästin koska oli ulkoisesti terve. Vuorokauden se kerkesi olla porukassa ihan rauhallisin tunnelmin, mutta aivan yllättäin tämä löytyikin kuolleeksi hakattuna.. Eli uskon täysin siihen, että tuota oli vain retuutettu niin, että iho oli revennyt ja sen alle oli päässyt ilmaa. Näitähän on ollut paljon lampaitten ja hevosten kanssa (siis ei minulla, vaan kun netistä lukee), että on petoja/koiria käynyt elukkaa raatelemassa ja sitten elukka on muuttunut "ilmapalloksi".
Ja uskoisin, että jos jostain bakteerista olisi, niin eläin täyttyisi ennemmin kudosnesteellä/muulla märrällä eikä ilmalla?! tämä on nyt vain kyllä maalaisjärjen käyttöä, ei tietoa!
HMM..
sen ymmärrän että kuollut eläin turpoaa ja olen sellaisia nähnytkin ja jos esim nauta puhaltuu niin sen maha ylhäältä pullistuu
niin ettei lonkkaluuta näy ,..mutta tämä on kyllä aivan toista ..olis kiva tietää että onko tälle oikein joku nimi ja syy yhteys johonkin asiaan ,täytyy
penkoa asiaa syvemmältä

niin ettei lonkkaluuta näy ,..mutta tämä on kyllä aivan toista ..olis kiva tietää että onko tälle oikein joku nimi ja syy yhteys johonkin asiaan ,täytyy
penkoa asiaa syvemmältä

Siis ihan vaan, että eläintä retuutetaan ja sen iho irtoaa sieltä ööö..missä onkaan kiinni ja jostain reiästä pääsee ilmaa siihen ihan nahan alle.
JA ottaen nyt huomioon se, että meidän tipu parani suht nopeasti tästä, eikä se siihen kuollut. Itse en näkemäni perusteella usko mihinkään bakteereihin, koska kun bakteerista yleensä tulee se tulehdus ja tulehduksesta ei kyllä parannuta ihan simsalabim ja tulehduksen huomaa!
Jos lehmä/lammas puhaltuu niin ei se ilma siinä aivan nahan alla ole.Olen kans näitä ja kuolleita nähnyt eikä tuota ilmapalloisuutta voi verrata kuoleman paisuneisuuteen...
Muistampa muuten painepesuroineeni omaan sormeeni joskus ajat sitten ja sillon sormen ihon alle kertyi samantien ilmaa (osuneelle alueelle) ja tuohan saattaa olla hengen vievää JOS ILMA PÄÄSEE VERENKIERTOON!
Sehän on niin, että jos oikein alkaa tutkimaan omia eläimiä taikka itseään, niin johan löytyy kaikki sairaudet
JA ottaen nyt huomioon se, että meidän tipu parani suht nopeasti tästä, eikä se siihen kuollut. Itse en näkemäni perusteella usko mihinkään bakteereihin, koska kun bakteerista yleensä tulee se tulehdus ja tulehduksesta ei kyllä parannuta ihan simsalabim ja tulehduksen huomaa!
Jos lehmä/lammas puhaltuu niin ei se ilma siinä aivan nahan alla ole.Olen kans näitä ja kuolleita nähnyt eikä tuota ilmapalloisuutta voi verrata kuoleman paisuneisuuteen...
Muistampa muuten painepesuroineeni omaan sormeeni joskus ajat sitten ja sillon sormen ihon alle kertyi samantien ilmaa (osuneelle alueelle) ja tuohan saattaa olla hengen vievää JOS ILMA PÄÄSEE VERENKIERTOON!
Sehän on niin, että jos oikein alkaa tutkimaan omia eläimiä taikka itseään, niin johan löytyy kaikki sairaudet

Jaa,..a Kanoista en tiedä oikeastaan mittään mutta kanat tuntuvat olevan aika väkivaltasta porukkaa Ja näköjään poikkeuksetta joku poikkeava joutuu
väkivallan kohteeksi Eivätkö kanat oikeasti siedä mitään poikkeavaa käytösta tai ulkomuotoa ...entäs jos pienessä porukassa on joku reppana tai sairas ,nokitaanko se
heti hengiltä ?? :/
väkivallan kohteeksi Eivätkö kanat oikeasti siedä mitään poikkeavaa käytösta tai ulkomuotoa ...entäs jos pienessä porukassa on joku reppana tai sairas ,nokitaanko se
heti hengiltä ?? :/