voihan heltta

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
juujuu

voihan heltta

Viesti Kirjoittaja juujuu »

:smt009 voihan heltta sanon minä ja kadun sitä päivää kun päätin ottaa niitä silkkikanoja ja samalla kirjauduin tänne munanettiin tietoa hakemaan..
Nyt kun olen täällä surffaillut varsinkin tuolla kuvagalleriassa niin olen aivan hämmästynyt kuinka kauniita rotuja kanoissa on :smt007 enkä vielä ole edes niitä nähnyt kaikkia Suomalaisesta maatiaiskanasta puhumattakaan ja väritykset ,voi jestas :smt049 Olen ihan myyty
Olen yleensä nähnyt vain näitä häkkikanalan reppanoita ja ollut kerran sellaisessa töissäkin mutta en kyllä ollut kuin yhden työrupeaman ja sen jälkeen ilmoitin
että Ei kiitos enään
Ja tuo remontti osio :/ arvatkaapa kuka haaveilee jo isommasta kanalasta johon saisi myös isompia kanoja ja niistä ISOMPIA munia ja ,..ja ..
No mulle tulee enstex kumminkin nämä silkit ja katsotaan mitä ajatuksia ne tuo tullessaan vai loppuuko koko asiasta haaveilu seuraavaan syksyyn :smt002
lina

Re: voihan heltta

Viesti Kirjoittaja lina »

Ne ovat kyllä niin ihania nämä kanat ja kukot! :smt060 Minäkin olen uusi täällä, ja aivan myyty!
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Heh, mulle kävi samoin=) Meillä oli lapsuudenkodissa monenkirjavia sekoituksia ja joskus vajaat 10 vuotta sitten näin ekan kerran Ahvenanmaalla kääpiökotseja. Mulla ei ollut hajuakaan mitä rotua ne ihanat pallopyllyt oli ja kuvittelin että ne on jotenkin hirveän harvinaisia. Päätin, että joskus vielä mä asun maalla ja mulla on niitä pallopyllyjä.
Noh, nyt asun maalla, on kanala ja pallopyllyjä. Mutta matkan varrella tuli ihastuttua myös milleihin, jättikotseihin ja maatiaisiin. Haaveilen myös silkeistä ja antwerpen-kääpiökanoista. Kalkkunoistakin piti tulla vaan pronssipari, mutta rakastuin myös uutta kotia etsineeseen Kyllikki-buttiin. Viiriäisiä oli lapsuudenkodissa mutta päätin etten niitä halua kun ovat lyhytikäisiä ja luin täältä kauhujuttua niiden julmuudesta. Kaveri sitten hommasi itelleen viiruja ja jotenkin kummallisesti niitä kulkeutui myös mulle eivätkä ole olleet yhtään kannibaaleja :smt049
petskin

Viesti Kirjoittaja petskin »

Minä ihastuin kanoihin kun kävimme hakemassa munia yhdeltä tilalta jossa oli käsikesyjä tuotantokanoja. Ja seurauksena siitä, meillä on nyt kuutta
(kohta seitsemää) kanarotua. Seuraavaksi hankintalistalla on faverollet :smt055 .
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mun mammalla on aina ollu kanoja. Kun omaan kotiin muutin niin kanat ja vuohet oli saatava mukaan :smt002 Tosin ostin sillon sekarotusia tipuja. Tiesin maatiaisia olevan olemassa, mutten roduista, ja maatiaistenki luulin olevan harvinaisia. Eka kana kun sairastu löysin munanetin ja avun kanalle :smt023 Ja se tiedon vyöry... Nyt on sit roduista jos jonkinnäköstä tietoo ja säilytyksessä ilmajokisia maatiaisia :smt003
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Ihastuin viime syksynä kääpiö-kochineihin, sitten silkkeihin, sitten brahmoihin ja nyt taas uudelleen silkkeihin, joita tod.näk. saadaan :smt023 Ja on niin paljon muitakin ihania kanarotuja, että jos pitäisi valita vain yksi lemppari, niin en osaisi kerta kaikkiaan päättää... Maatiaisetkin on niin ihania :smt049 Ja äsken tipukuume kasvoi linan avatarista, kun näen vain tipujen kuvia niin tulee himo itsellekin :smt005
SannaT

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Me kun muutettiin tänne maalle neljä vuotta sitten, niin miehen kanssa ajateltiin että olisi kiva saada omia munia. Hankittiin sitten nuoria tehotätejä.
En kyllä silloin vielä tiennyt, kuinka ihania eläimiä kanat ovat ja miten niihin voikaan innostua niin kovasti. Ensimmäisen kesän jälkeen päätin, että jonain päivänä meille tulee aitoja suomalaisia maatiaisia.
Pari kesää ja yhden talven pidettiin niitä hybridejä ja sitten laitettiin ennen toista talvea pois.
Seuraavana keväänä olikin sitten hautomakone ja Tyrnäväläisen maatiaisen munat keittöin pöydällä ja siitä se sitten lähti :smt003

Nyt on sitten maatiaisten lisäksi pari Milleä ja hautomakoneessa jättisekoitusmunia (tosin vain kaksi). Silkkien munia haen viimeistään parin viikon kuluttua.
Siihen ne sitten kyllä saa jäädä, ettei ihan karkaa käsistä :smt044
Cesam

Viesti Kirjoittaja Cesam »

Meillekkin tuli vuosi sitten ekat silkit... silloin kun otin kanojen hoidosta selvää, pidin munanettiläisiä jopa ehkä hieman höpsähtäneinä "kuka voi kanoihin niin hurahtaa, ei tapahdu minulle" , ja tapahtui kuitenkin! Ukko jo hieman kommentoi, kun suunnilleen asun kanalassa, ja sisälläollessa surffaan munanetissä :smt005
Aivan ihania eläimiä!!!!! :smt055
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Cesam kirjoitti: Ukko jo hieman kommentoi, kun suunnilleen asun kanalassa, ja sisälläollessa surffaan munanetissä :smt005
Aivan ihania eläimiä!!!!! :smt055
Ai teilläkin isäntä ei oikein ymmärrä :smt043 :smt042 :smt043
mervi.i.

Viesti Kirjoittaja mervi.i. »

Tää kanahulluus pahenee aina kesää kohti :smt043 ja tipuilu kun viel natsais :smt057
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Justiinsa jäin miettimään kaks nuorta lapsiperhettä kanahulluuden (ja lammas-) suohon syvempään upotettuani ( tartunta oli jo), jotta missähän määrin tämä jo alkaa muistuttaa uskontoa? Fanatismi- on, levitysinto- on, seurakunta samanmielisiä - on. :smt044 :smt044
Silvia Sommarlat

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

:smt024 Totta haastat , kanamummo! Vaarallinen villitys tämä "kanakuume" ja niin kovin vaikeasti parannettava. Munanetin "seurakuntatilaisuudet" ja kanalan asukkaat koukuttavat pahasti. Itse olen elävä esimerkki kanauskon fanaattisista kannattajista. :smt045
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Silvia Sommarlat kirjoitti::smt024 Totta haastat , kanamummo! Vaarallinen villitys tämä "kanakuume" ja niin kovin vaikeasti parannettava. Munanetin "seurakuntatilaisuudet" ja kanalan asukkaat koukuttavat pahasti. Itse olen elävä esimerkki kanauskon fanaattisista kannattajista. :smt045
Nyt mulla hautumassa jotain sekarotusia munia ,saa nähdä minkävärisiä niistä kuoriintuu. joten kyll karkaa ja lujaa :smt021
juujuu

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Ja minä joka en kanoista paljonkaan ole piitannut kökötän Ryhmä Rämän häkin kyljessä monta kertaa päivässä tuntitolkulla
ja katson heitin touhuja ..paitsi että koko Ryhmä yleensä kerääntyy eturiviin tuijottamaan minua Siinä sitten katsellaan toisiamme
Liekö mitä minusta ajattelevat :smt017 mutta tositosi kivaa kun tontilla on nyt kanoja :smt049 Olis vaan nyt viiden porukassa vain yksi
kukkonen(tai kanasia kaikki) kun en yhdestäkään raaskis luopua :smt009
Vastaa Viestiin