Minulla on 2 uros fasaania ja 5 naaras fasaania,kannaisiko päästää toinen uroksista vapaaksi että ne ei "polje" naaras fasuja hengiltä?
Soidinaika
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Msampo
Soidinaika
Hei kaikki!
Minulla on 2 uros fasaania ja 5 naaras fasaania,kannaisiko päästää toinen uroksista vapaaksi että ne ei "polje" naaras fasuja hengiltä?
Millon luulette että ne alakaa paritteleen?Millon tulee ensimmäiset munat parittelun jälkeen?Ja Miten tärkeää on että naaras fasaaneilla on hyvät piilot tarhassa? Vähän laajasti tuli mutta en saanu tiivistettyä 
-
fasupoika
Re: Soidinaika
fasaanit alkavat munimaan n. huhtikuun 15 päivän aikohin jos on pitkä kevät niin vähä myöhemmin jos kukot alkavat kohta jahtaamaan kanoja oikeen kunnolla niin kannattaa päästää toinen irti.. kannattaa suojata häkin alaosat n. metrin korkeudelle asti ettei tule se kukko minkä olet päästänyt irti häiriköimään häkille 
-
Msampo
Eli kannaattaako jättää ne 2 urosta alkuun?ja katsoa tilannetta.Kannaattaako muninta-aikan rauhottaa häkin ympäristö,että siellä ei koko ajan kävis joku? 
-
fasupoika
voit kokeilla mutta luulen että saattavat ruveta tappeleen tai toinen niistä on johtaja eikä anna toisen polkea ollenkaan.. itse ruukaan tehdä kuusenoksista suojapaikkoja niille tykkäävät munia sinne.. joo ehkä voi rauhottaa vähä ympäristöä mulla on häkki metsässä n.200m päässä asutuksesta ja saavat olla rauhassa kukotkin jo rääkyvät soidinhuutojaan 
-
vostozno
Kylläpä ne kukot tahtoo ottaa yhteen liikaa jos samassa häkissä on useampia. Monesti käy niin että heikompi kuolee tai sitten jos ovat tasaväkisiä niin kohta ovat molemmat heikossa hapessa. Suosiottelen pitämään soidinaikana ainoastaan yhtä kukkoa per tarha. Yks kukko pystyy hoitelemaa nkiitettävästi semmosen vajaan 10 kanan tarhan.
-
Msampo
Hyvä hyvä,taidan tehdä niin,mutta minulla on 5 naarasta eihän se ole liian vähän yhdelle urokselle?
Naaraille tietenkin hyvät piilot tarhaan.
-
Hannu.K
Oisko sulla mahdollisuutta eristää toinen kukko toiseen tarhaan,tuli mieleen että jos ainoa kukko sattuisi kuolemaan niin ei tulisi ongelmaa mistä saada äkkiä uusi kukko.
Eräs kasvattaja sanoi vaihtavansa kukkoa viikon pari välein koska kukoissakin voi olla eroja.
Eräs kasvattaja sanoi vaihtavansa kukkoa viikon pari välein koska kukoissakin voi olla eroja.
-
Msampo
Suunittelen tuota vielä,koska tilaa pitäs rakentaa hieman lisää...mutta uskon että yksi kukko riittäis tuolle määrälle,kun syöttää vielä sitä ns. "munintarehua" niille 
-
fasupoika
joo rehua pitää syöttää fasaani ei ala munimaan niin aikaisin tai ollenkaan jos ei syötä munitusrehua...
-
Msampo
Millon ois paras aloittaa sen rehun antaminen niille?oisko tämän kuun lopussa? 
-
Msampo
Oisko kellä suositella paikkoja mistä sitä rehua voi ostaa?
Pistäkää vaikka pari linkkiä 
-
fasupoika
http://www.suomenrehu.fi/548.html?tid=4 ... %A4ysrehut löytyy agrimarketista