Varin projektit, ja kanojen...
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
sannikki
Re: Varin projektit, ja kanojen...
Onnea tipuista
kuvia kehiin vaan
mikä siinä on että tiput on niiiiiiin ihania 
-
vardenji
Yöllä tuli vielä toinenkin tipu, mutta toi laatikko ei ollu hyvä keksintö
Kaks viimestä jouduin jättämään kotiin työpäivän ajaks reikäsine kuorineen. Kotiin tullessa laatikon sisälämpötila 41,jotain ja molemmat kuoriutumattomat hengiltä
Onneks noi kaks uutukaista voi nyt ihan hyvin, vaikka isosisarus Tipi vaikuttaa kauheen mustasukkaselta
Koitan saada otettua kuvia, ovat vaan niin nopeita et näkyy lähinnä musta usva keskellä kuvaa
Onneks noi kaks uutukaista voi nyt ihan hyvin, vaikka isosisarus Tipi vaikuttaa kauheen mustasukkaselta
Koitan saada otettua kuvia, ovat vaan niin nopeita et näkyy lähinnä musta usva keskellä kuvaa
-
vardenji
Kuvia en oo saanu vielä koneelle, mutta sukupuolet alkaa olla aikas varmoja. Tipi on kukko. Myöhemmistä kahdesta löytyy kukko ja kana. Kaikki on MUSTIA
Eli mä taidan saada ekan mustan kanani. Tipille saatto löytyä uus koti, tosta toisesta kukosta en sit vielä tiiä, taitaa mennä pakkaseen...
Ilmajokisten haudonta on edenny. 10 munista on vielä liikkeessä ja perjantaille odotan kuoriutumisia
Tänään illalla lopetan koneen kääntelyn. Kanoja ei oo menny lätyks golfpalloista huolimatta, joten mulle nää jää kasvatettavaks. En saanu huijattua kanoja hoitamaan niitä
Nyt kuitenkin aika moni kanalassa munii, joten tekis mieli ihan vaan jättää munia keräämättä, josko se auttais asiaa. Mutsikka kun munii antibioottimunia vielä lauantaihin, niin en oikein viitti niitä syödäkään
Kalkatteja tekis kans mieli haudottaa, mutten oo vielä saanu tarpeeks munia. Jos 5 saan kasaan haudottavia ekaan kanan lättyilyyn mennessä, saa ne alleen.
Ilmajokisten haudonta on edenny. 10 munista on vielä liikkeessä ja perjantaille odotan kuoriutumisia
Nyt kuitenkin aika moni kanalassa munii, joten tekis mieli ihan vaan jättää munia keräämättä, josko se auttais asiaa. Mutsikka kun munii antibioottimunia vielä lauantaihin, niin en oikein viitti niitä syödäkään
Kalkatteja tekis kans mieli haudottaa, mutten oo vielä saanu tarpeeks munia. Jos 5 saan kasaan haudottavia ekaan kanan lättyilyyn mennessä, saa ne alleen.
-
vardenji
Muutamassa munassa oli jo hienot reiän alut aamulla ja kova piipitys kuulu äsken kun tarkistelin kosteutta
Pienet ilmajokiset siellä tunkee ulos
10 munassa oli pari päivää sitten liikettä, toivottavasti kaikki kunnossa. Koitan malttaa olla katselematta koneen sisään muuten kun kannen läpi
Huomiseks tarvii valmistella tipula. TV on varattu vielä, mutta toi ostettu tipuaitaus on käyttövalmiina. Onneks on kaks lämppäriä
Kolmesta isommasta sillä ainoolla uskomallani kanalla on takaraivossa pieni haava ja tosi vähän sulkia
Taidan ottaa sen erilleen jotenkin, jos ei muuten niin näiden uusien joukkoon... Puhdistan haavan vielä kunnolla. Tipi on aika kova pomottamaan, josko se oliskin se joka tarttee eristää 
Huomiseks tarvii valmistella tipula. TV on varattu vielä, mutta toi ostettu tipuaitaus on käyttövalmiina. Onneks on kaks lämppäriä
Kolmesta isommasta sillä ainoolla uskomallani kanalla on takaraivossa pieni haava ja tosi vähän sulkia
-
tinttu
Voi juku kuin kivasti sulla tipuilee...Mulla katos täysin se toinen muna ja siitä sun munastaka ei tullut perästäkä mitään 
-
vardenji
Nyt täällä riittäis lisää munia haudontaan
Jaksaisinkohan käyttää konetta vielä seuraavan satsin
Nyt olis Pepitan ja Hopeen munia kans mukana, ne ois mielenkiintosia nähdä... Tila vaan on aika rajallinen, mitä mulla tipuille on...
-
vardenji
Eka ilmajokinen tipu ulkona kuoristaan
Vielä 6 munassa hyvät alut ja odottelen et katras kasvaa yön aikana. Pitäis mennä nukkumaan, muttei millään malttais
Eka tipu pingviinin värinen.
Onkohan mun kone säädetty tummapaahdolle, kun aina vaan tulee pingviinin värisiä tipuja
Eka tipu pingviinin värinen.
Onkohan mun kone säädetty tummapaahdolle, kun aina vaan tulee pingviinin värisiä tipuja
-
Iloisten Munatalo
vardenji kirjoitti:Onkohan mun kone säädetty tummapaahdolle, kun aina vaan tulee pingviinin värisiä tipuja
-
vardenji
Aamuterkkuja kaikille lähettää neljä espressoo ja yks vaaleepaahto, joka juur räksäytti kuoret pois
Viittä vielä odotellaan 
-
vardenji
No niin, kolmea vielä odotellaan, yhdellä kuoret jo melkein poissa niistäkin. 5 tummapaahtoo, joissa kaks pingviiniä runsain vaalein merkein, yks suklaanaamapingviini, ja kaks pingviiniä heikoin vaalein merkein. Kaks vehnänkeltasta.
Ekat oppi äsken syömään ja noi 7 ekaa on siis siirretty tipulaan.
Kuvia en kyllä saa noin nopeista olioista mun kännykälläni
Tarttis ostaa kamera
Kysyn kaverilta josko ottais mulle kuvia huomenna 
Ekat oppi äsken syömään ja noi 7 ekaa on siis siirretty tipulaan.
Kuvia en kyllä saa noin nopeista olioista mun kännykälläni
-
vardenji
Viimein kaikki ulkona. Yks väsy ennen kun sai alkureiän tehtyä, mutta ilmajokistipuja on nyt 9
Viimeinen oli suklaanruskee tummalla selällä. Kolmas vehnänvärinen paljastu vaaleeks maaoravaks. Oikein mukava kirjava sakki
Ainoostaan yhdellä tipulla on vahvasti kirot varpaat. Laitan sille nilkkarenkaan ja kokeilen haavateipillä oikasta niitä, mutta katsotaan ja toivon et se olis kukko... Muuton ovat terveen olosia ja syövät sekä juovat ihan hyvin.
Sain joitain kuvia, kokeilen saada vielä muutaman missä näkyis paremmin, mutta lisäilen vasta illalla
Viimeinen oli suklaanruskee tummalla selällä. Kolmas vehnänvärinen paljastu vaaleeks maaoravaks. Oikein mukava kirjava sakki
Ainoostaan yhdellä tipulla on vahvasti kirot varpaat. Laitan sille nilkkarenkaan ja kokeilen haavateipillä oikasta niitä, mutta katsotaan ja toivon et se olis kukko... Muuton ovat terveen olosia ja syövät sekä juovat ihan hyvin.
Sain joitain kuvia, kokeilen saada vielä muutaman missä näkyis paremmin, mutta lisäilen vasta illalla
-
vardenji
Pikkutiput saivat itelleen isompien tipujen lampun. Nyt näkevät syödä aamulla
Isot tiput muutti tänään kanalan varaston tipulaan, isompiin tiloihin. Kolmelle pienelle toi TV oli ihan passeli, mutta ovat kasvanee jo oikein hyvin, sulkiintunee ihan kiitettävästi ton ikäseks ja riehuivat niin paljon että isompi tila oli tarpeen
Nyt jaloittelu-ala on kolminkertainen telkkuun nähden, saivat orren ja ison ruokakupin, josta kehkeyty tipulaisten lempparimuutos
Tähän asti olen käyttäny viilipurkkeja(kaatavat aina melkein välittömästi ja tallovat ruuan) ja nyt niillä on litranen koiran ruokakuppi
Kolmen desin koirankuppi täynnä krittiä ja 2mm rakeista hiekkaa oli kans aika jees
Myös keraaminen entistä isompi vesikuppi näytti kelpaavan hyvin
Koitan vielä tänään lisätä kuvia tonne kuvatopiikkiin...
Isot tiput muutti tänään kanalan varaston tipulaan, isompiin tiloihin. Kolmelle pienelle toi TV oli ihan passeli, mutta ovat kasvanee jo oikein hyvin, sulkiintunee ihan kiitettävästi ton ikäseks ja riehuivat niin paljon että isompi tila oli tarpeen
Nyt jaloittelu-ala on kolminkertainen telkkuun nähden, saivat orren ja ison ruokakupin, josta kehkeyty tipulaisten lempparimuutos
Koitan vielä tänään lisätä kuvia tonne kuvatopiikkiin...
-
vardenji
Yks tipuista täytynee lopettaa
Toinen jalka on vika-asennossa, toinen normaali. Puoliks sellanen 'uimari'tipu... Harmittaa, kun olen pyrstön kasvaisesta vähän katellu sukupuolia ja toi näyttäs kanalta
Todella monilla on muuten jo pyrstö hyvällä alulla! Voisko olla et vihdoinkin kävis niin et yli puolet on kanoja? Vaan kahdella ei purstösulkia oo ilmestyny, toinen niistä on pari päivää ensimmäistä nuorempi ja juur se ihana suklaa josta toivoin kanaa! Toinen on se ruskeeselkänen vehnän värinen. Nää oli vikat kun kuoriutu. Siivissä näkyvillä tuhkapilkullista(epämäärästä hyvin hienoo pilkutusta sekä ruskeeta et tummaa) vaaleeta ja pippurin ruskeeta, sekä pikkasen mustaa valkosin merkein.
Todella monilla on muuten jo pyrstö hyvällä alulla! Voisko olla et vihdoinkin kävis niin et yli puolet on kanoja? Vaan kahdella ei purstösulkia oo ilmestyny, toinen niistä on pari päivää ensimmäistä nuorempi ja juur se ihana suklaa josta toivoin kanaa! Toinen on se ruskeeselkänen vehnän värinen. Nää oli vikat kun kuoriutu. Siivissä näkyvillä tuhkapilkullista(epämäärästä hyvin hienoo pilkutusta sekä ruskeeta et tummaa) vaaleeta ja pippurin ruskeeta, sekä pikkasen mustaa valkosin merkein.