Keijo Väliviiva kiittää ja kumartaa!Korpela kirjoitti:Ehkä hienoin kukonnimi ikinä!
Kanalla on kanan aivot!
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Tupu
Re: Kanalla on kanan aivot!
-
vardenji
Mahtinimi
(varsinkin ton kertomuksen jälkeen, kun mun isoveljeni on viinaanmenevä Keijo
)
-
Tupu
Ei kai!vardenji kirjoitti:mun isoveljeni on viinaanmenevä Keijo![]()
-
Suvianne
Lisää kana-aivojen keksintöjä!
Minulla on yksi vanhempi kana joka ei millään haluaisi antautua nuorien kukkojen astuttavaksi.
Nykyään kun nuori kukko lähestyy sillä silmällä, se alkaakin potpotta ja pörhisteleen kuin hautova tai tipuja hoitava emo!!
Ja niin vaan kukot jättää rauhaan!!??
Aika ovela!!
Minulla on yksi vanhempi kana joka ei millään haluaisi antautua nuorien kukkojen astuttavaksi.
Nykyään kun nuori kukko lähestyy sillä silmällä, se alkaakin potpotta ja pörhisteleen kuin hautova tai tipuja hoitava emo!!
Ja niin vaan kukot jättää rauhaan!!??
Aika ovela!!
-
Bonus
Isäntä lahtas vanhemmat kukot pois kun noita kukkoloita oli jo niin paljon että kiekuivat yötä päivää. Annetaan nyt nuorille mahdollisuus. Ihanaa hiljaisuutta kesti muutaman päivän. Tänä aamuna heräsin vähän jälkeen yhdeksän kun ulkoa kuului: "KukkoRääääääk" "KukkoKräääää" "KukkoRääääääääääk" "KukkoKrääääää". Ihan pöllämystyneenä menin kattomaan että mitä helvattaa
Rappusilla kaksi nuorta kukkoa seisoi nokatusten ja huusivat toisilleen. Ei edes mitään riitatilannetta, mitä nyt vaan koettelivat äänensä kantavuutta ja opettelivat yhdessä kiekumista
Siitä se lähtee 
Mulla kans yks kana ei tykkää nuorista kukoista. Se ei esitä mitään vaan vetää kukkoa pataan jos se yrittää tulla liehittelemään
Mulla kans yks kana ei tykkää nuorista kukoista. Se ei esitä mitään vaan vetää kukkoa pataan jos se yrittää tulla liehittelemään
-
Kalle
- bankiva
Otsikkoon viitaten; eilen iltapäivällä kun oli "maissiaika", se on aika kun kaikki kanat piiloistaan ryntäävät saamaan osansa. No, muut olivat jo syöneet tunti sitten mutta Kiukku, joka hautoo yhtä keinomunaa kodassa, ei tietenkään tullut paikalle.
Minäpä hihkaisin; "eikös Kiukulle maissi kelpaa"? Selkäni takaa kuului oitis vastaus, Kiukun tavanomainen "protkotus"; täällähän minä. Siis kieltämättä tuntee nimensä mutta, että vastaakin. Eikös se osoita, että Kiukku oivaltaa puheesta, mistä on kyse; en inhimillistä, ei ole tapani, mutta olen ennenkin kanoja seuraillessani ja niille jutellessani sen, että eri yksilöt reagoivat juttuihini eri tavoin.
Minäpä hihkaisin; "eikös Kiukulle maissi kelpaa"? Selkäni takaa kuului oitis vastaus, Kiukun tavanomainen "protkotus"; täällähän minä. Siis kieltämättä tuntee nimensä mutta, että vastaakin. Eikös se osoita, että Kiukku oivaltaa puheesta, mistä on kyse; en inhimillistä, ei ole tapani, mutta olen ennenkin kanoja seuraillessani ja niille jutellessani sen, että eri yksilöt reagoivat juttuihini eri tavoin.
-
Suvianne
Kyllä kanat oppii ja ovat oppivaisempia mitä edes luullaan! Minun kanat on ainakin hyvin fiksuja ja yksilö eroja on paljon.
-
kochin-fani
Minulla ja siskollani on ollut kanojen kanssa sellainen leikki, että pidetään herkkupalaa kädessä ylhäällä niin, että kana hyppää saadakseen herkun. Ainakin kaksi kanaa meiltä älyävät tämän leikin. Ei kanat todellakaan ole tyhmiä,kanalla on kanan aivot mutta fiksut sellaiset!
Kukon kanssa tämä oli hauskaa, sillä se hyppäsi korkeammalle kuin kanat. Uusi kukkomme ei vielä kunnolla osaa tätä temppua, mutta opetan senkin kyllä kunhan kesä tulee ja pääsee taas ulos harjoittelemaan 
-
Tammearu
Minulla on ollut useita kukkoja, jotka ovat kuin koiria. Seuraavat ja ovat aina läsnä.
Toki ko. herrat eivät edes laumaan mene, vaan yöpyvät vihreään vuodenaikaan kuistilla olevassa korissa tai joskus niitä on ollut kaksi. Kiekuminen alkaa vasta, kun ulko-ovi avataan.
Sitten lämmintä riisipuuroa ja voi sitä ahnehtimista. Sitten minun perässäni kävelyä riesaksi asti.
Naapurini totesi kerran. Ei uskoisi, ellei näkisi.
Toki ko. herrat eivät edes laumaan mene, vaan yöpyvät vihreään vuodenaikaan kuistilla olevassa korissa tai joskus niitä on ollut kaksi. Kiekuminen alkaa vasta, kun ulko-ovi avataan.
Sitten lämmintä riisipuuroa ja voi sitä ahnehtimista. Sitten minun perässäni kävelyä riesaksi asti.
Naapurini totesi kerran. Ei uskoisi, ellei näkisi.
-
petskin
Kun avaan kanalan lukon, niin sisältä kanalasta aina kukot oikeen kuorossa huutavat, oli niillä sitten
ihmettelemistä yks ilta kun ajatuksissani hoidin elukoita ja olin jo avannut kanalan lukon kun muistin ettei minun sinne pitänytkään mennä, kyllä ne
hämmästeli kun kukaan ei tullutkaan.
ihmettelemistä yks ilta kun ajatuksissani hoidin elukoita ja olin jo avannut kanalan lukon kun muistin ettei minun sinne pitänytkään mennä, kyllä ne
hämmästeli kun kukaan ei tullutkaan.
Viimeksi muokannut petskin, 29 Helmi 2012, 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Pia
Lisäänpä vielä omankin tarinani...
Kersana meillä oli kolme tavallista valkoista kanasta; Justiina, Wilhelmiina ja Caroliina. Ne tepastelivat vapaasti ulkona ja yksi kanasista, Justiina, veti kukon roolia, eli piti huolta muista. Olihan meillä kaksi valkoista kissaakin. Yhtenä päivänä näin kun seurailin kanasten puuhia, näin kun kissamuorin mielestä päivä oli hieman tylsähkö. Se hiipi ihan varovaisesti, hitaasti, kuin saaliista kytäten Caroliinan taakse ja läimäytti sitä tassullaan. Kananen lähti kauhuissaan kaakattaen karkuun ja kissa jäi erittäin tyytyväisenä makoilemaan ja nautiskelemaan niille paikoille jäynäänsä naureskellen. Ei kestänytkään montaa minuuttia ennenkuin Justiina hiipii paikalle. Kissa makaa auringossa nautiskellen, pahaa aavistamatta. Yhtäkkiä Justiina hyppää kissan kimppuun säikäyttäen sen perin pohjin. Eipä kissamuori sen jälkeen kanoja kiusannut
Tiesin että kanat on fiksuja, mutta oveliksi ja kostonhaluisiksi en niitä ollut arvannut
Kersana meillä oli kolme tavallista valkoista kanasta; Justiina, Wilhelmiina ja Caroliina. Ne tepastelivat vapaasti ulkona ja yksi kanasista, Justiina, veti kukon roolia, eli piti huolta muista. Olihan meillä kaksi valkoista kissaakin. Yhtenä päivänä näin kun seurailin kanasten puuhia, näin kun kissamuorin mielestä päivä oli hieman tylsähkö. Se hiipi ihan varovaisesti, hitaasti, kuin saaliista kytäten Caroliinan taakse ja läimäytti sitä tassullaan. Kananen lähti kauhuissaan kaakattaen karkuun ja kissa jäi erittäin tyytyväisenä makoilemaan ja nautiskelemaan niille paikoille jäynäänsä naureskellen. Ei kestänytkään montaa minuuttia ennenkuin Justiina hiipii paikalle. Kissa makaa auringossa nautiskellen, pahaa aavistamatta. Yhtäkkiä Justiina hyppää kissan kimppuun säikäyttäen sen perin pohjin. Eipä kissamuori sen jälkeen kanoja kiusannut
Tiesin että kanat on fiksuja, mutta oveliksi ja kostonhaluisiksi en niitä ollut arvannut
-
Tammearu
Suviannella on tosi upea ploki. Millainen mahtoi olla se oikea joululautanen, kun Joulun välipäivien jämälautanen oli kuin seisovapoyta pienoiskoossa.Suvianne kirjoitti:Olipa hauska Pia!!
Minun piti vain vilkaista sita blokia, mutta jain sen vangiksi ja luin ja luin. Nyt taytyy aloittaa tyot.
Mista saat Suomessa makkarankuorta ja onko myos luonnonsulta?
-
Suvianne
Mutta nykyään saa vain kauppahallista. Paappa tuo sitä oulusta tuliaisiksi. Säilyy kauan pakkasessa, joten voi huoletta ostaa enemmänkin
Kokeilemaan vaan