Aloin rakentaa tipulaa rikkoutuneesta kuvaputkiTV'stä. Aloitin homman tänään, joten kuvia en saa vielä laitettua, mutta jos en ala kirjoittaa jo nyt, unohdan mitä piti kirjottaa. TV lakkasi toimimasta jo aikaa sitten, olihan se jo vanha eikä mulla muutenkaan kanavat näy
Laskin TV'n peiton päälle lattialle, koska kuvaruutu ei missään nimessä saa hajota

Ensin avasin kaikki ulkoa avattavat ruuvit, kaikki löyty takaa ja alta ja niitä on paljon! Käänsin TV'n niin että ruutu oli peittoa ja lattiaa vasten ja nostin takakannen pois. Katkoin sähköjohtoja sitovat nippusiteet pois(huomatkaa ettei telkku saa olla seinässä kiinni

) ja avasin virtapiirejä, levyjä ja kaiuttimia pitävät ruuvit. Poistin kaikki irrotetut osat katkaisemalla sähköjohdot kuvaputken takaosan vierestä. Avasin kuvaputken mutterit ja kaverin kanssa nostettiin varovasti kuvaputki pois etuosan päältä.
Kun kaikki on irrotettu, voidaan takakansi ruuvata toistaseks vielä takasin kiinni, jotta oikeat ruuvit ei huku. Niitä ruuveja tulee todella paljon ja eri kokosia, tarvittiin kolme eri ruuvaria ja 13mm hylsy jotta sain kaikki irti. Hylsy olis varmaan ollu 12mm mutta mulla oli vaan 13.
Nyt olen siis tässä vaiheessa joten jatkan ja laitan kuvia heti kun saan mm rullan jesaria pohjan tuuletusritilän ja scart-aukkojen peittämiseen, verkkoa ruudun tilalle(aukko on kaareva, joten voin unohtaa sen pleksin) ja muita pikkutarvikkeita. Otin hävettävän vähän kuvia telkun purkamisesta... antennijohdon aukosta taitaa mahtua keinoemon johto, kun laittaa sen pienemmän pään ulkoa sisälle!