Tipusta huolissaan!!!!

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
sannikki

Tipusta huolissaan!!!!

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Rokkitiput on 3,5vkoa vanhoja, siirsin ne kanalaan eilen, kaikki muut tiput on ihan normaaleja, mutta yksi aukoo tauotta nokkaa ja kyyhöttää lampun alla :smt017 ei tullut syömäänkään... Kyseinen tipu on paaaljon pienempi kuin sisaruksensa ollut koko ajan pirteä ja pitänyt hyvin puolensa, jyrää kuin keilapallo ruokakupille ja oikein kuopia pöllyttän ruuat pitkin seiniä :smt043 mikähän sille on nyt tullut :smt009 ????
hen-na

Re: Tipusta huolissaan!!!!

Viesti Kirjoittaja hen-na »

Mulla oli yksi maatiaistipu joka alkoi haukkomaan henkeänsä, hoipertelemaan/kaatumaan nokallensa.. Olin varma, että se kuolee ja päätin kokeilla tutteli kakkosta(äidinmaidonkorvike). Ajattelin, että kuolee taikka ei, kokeillaan kuitenkin(oli sattumoisin jemma purkkeja).. Pari päivää annoin sitä tuttelia ruiskulla ja sitten se virkistyi ja on hengissä edelleen. Tosin muuthan varmaan sanoo tähän, että tapa se, se ei tule selviytymään elämästä kunnialla. Tiedä sitten (Mulla ei vielä ole niin pitkää kokemusta, että voisin väittää vastaan taikka puoltaa). Minä nesteyttäsin ihan ensimmäiseksi.
sannikki

Nestettä annoinkin justiinsa, ja tipu joi hyvin. Aamulla taas nestettä, vettä vaan kylläkin. Se vaan mietityttää kun on toooodella paljon pienempi kuin muut, en viitsi teho-osastoa sille perustaa, nuita tipuja on nyt niin tolkuttomasti että kaikkia heikkoja ei voi auttaa, mut yritän niin kauan kun pystyn :) jos vaikuttaa että tipu menee huonommaksi niin laitan kyllä pois sen :smt010

Tää tipu on jännä muutenkin, kun rokeista näkee jo hyvin kuka on kukko ja kuka kana, mut tästä en tiiä, siipisulat on jotenkin tasapaksua raitaa... sulat on muutenkin ihan onnettomat muihin verraten...
hen-na

Sillä taitaa sitten olla joku kehityshäiriö.. Mulla noita tipuja tulee aina kerralla vain muutama (ja kanoja on vielä liian vähän!), niin tähän asti olen pitänyt kyllä teho-osastoa :smt001
sannikki

Kyllä miekin aina kovasti yritän mut huomasin jo ekassa haudonnassa että kun sain tipun piristymään niin viikko eteenpäin oli uutta vikaa ja niitä on sit ikävämpi lopettaa :smt009 heikot pois heti alussa niin se ei kirpase ihan NIIn kovasti :(

Meillä on just 19 viirutipua ja niitä en varmaan uskalla edes pakkojuottaa vaik olis tarve, on niin onnettoman pieniä että varmaan menis muussiksi... Kanoja ei viitsi myt hautoa kun on kaksi tipulaa, toisessa kolme kotchinia ja toisessa 6 rokkia, minnehän viirut laittaa sit kun ei enää sisällä viitsi pitää :smt042

Noh on niille vielä paikka mut kevääseen menee seuraavat haudonnat :)
sannikki

Elämä on julmaa :smt010 Pikkutipu löytyi aamulla kuolleena. Muilla tipuilla on kaikki kunnossa eli heikko kaiketi karsiutui pois...
hen-na

:smt056
Mulla on yksi tipu kuollut n.vuorokauden ikäisenä ja itse koen, että mitä pienempänä, niin sitä pahempi. Teki melkein mieli elvyttää toista! :smt009
Vastaa Viestiin