Kana syö hiiriä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kukko

Kana syö hiiriä

Viesti Kirjoittaja kukko »

Onko normaalia jos kana/kukko syö hiiriä. :smt017
Pia

Re: Kana syö hiiriä

Viesti Kirjoittaja Pia »

On, jos kiinni saavat :)
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Normaalia ja suurta herkkua. Meillä kissat pyydystävät silloin tällöin hiiriä tarhastaan, mutta eiväthän ne niitä itse halua syödä. Olenkin heittänyt kissojen pyytämät hiiret kanoille, ai että sitä kaakatusta ja juoksun ja kisailun määrää. :smt003
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

En minäkään säikähtäisi, jos kanani söisivät hiiriä (paitsi jos en tietäisi että voivat syödä) koska näin yhdessä kanadokumentissa kun kana sai kiinni hiiren ja söi :smt003
Maatikko

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

Mä näin kuukausi-pari sitten kun hiirenpoikanen juoksi meidän kanalassa. Koko parvi hyökkäsi sen kimppuun kuin lauma hyeenoita. Repivät sen sananmukaisesti kappaleiksi :smt027 Uskoisin että ei tule kanalaan laajamittaista jyrsijäongelmaa :smt043
hen-na

Viesti Kirjoittaja hen-na »

Meillä alkaa kukoilta vain aivan kamala potpotus JOS sattuvat edes huomaamaan, että kanalassa juoksentelee hiiri. Kana rouvat jäykistyvät paikalleen ja kurkottelevat vain kaulojaan ylös päin.
Minusta on kyllä jokseenkin oksettava ajatus, että kana söisi hiiren... tai sammakon tai etanan tai kärpäsen..... :smt003
anssiu

Viesti Kirjoittaja anssiu »

Täällä myös viime kesänä kana sai kiinni hiiren. Kokoneisena oli nielemässä sitä. Minä tietenkin juoksin sisälle hakemaan kameraa. Harmi kun en ehtinyt ottamaan kuvaa. Tykkäävät hiiristä kuin hullu puurosta.
Raksu

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Juoksevia herkkupaloja :smt044
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Kyllä täällä hiiret saa kovaa kyytiä jos sisään uskaltavat päiväsaikaan. Nyt niille tosin ei jää mitään syötävääkään, kun pikkupuput syö melkeimpä kanojen edestä ruuat :smt009 Tarttee kehitellä kanoille johonkin korkeelle toinen ruokapaikka.
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Wow, aika huikeeta että pystyvät kokonaisina nielemään! Täytyykin kesällä kokeilla kun katit on kaikki kovia saalistaan ja usein tuovat raadot mulle näytille. Ne kyllä popsis hiiret itekin, mut kyllä ne välillä voivat luovuttaa osan saalistaan kanalaankin.
kaztanja

Viesti Kirjoittaja kaztanja »

Mitä kärmeskanoja! :smt005 Mitenkähän ne kokonaisena niellyn hiiren luut mahtaa tulla ulos? :shock:

Miulla viime kesänä tuntui vierailevan yksi hiiri kanalassa alvariinsa. Ei herkkupala kelvannut mun kanoille. Nirsoiksi oppineet pahukset! Mutta kyllä se oli LIHAVA hiiri! Kun kanojen kupeista herkkuja alvariinsa kävi pihistämässä. Iltaisin usein näin kun se vilisti kanalan läpi.
No ei meillä silti täällä hiiriongelmaa ole. Siitä pitää huolen kaksi schipperkeä melkoisen tehokkaasti. :smt023
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Eikö hiiristä saa sisäloisia? :shock:
kaztanja

Viesti Kirjoittaja kaztanja »

Kyllä varmasti saakin, mutta niin saa monesta muustakin mitä tuolta maasta nokkaansa pistävät. Säännöllinen madotus on pop! :smt002
Vastaa Viestiin