Varin projektit, ja kanojen...

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
vardenji

Re: Varin projektit, ja kanojen...

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Pieni 5vrk vanha tipu löyty aamulla kuolleena kopista :smt010 En tiedä mikä tuli, olisko sitten ollu liian kylmää, kun oli kuitenkin vähän heiveröinen.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Voi perse :smt010

Mä voisin vaiks hautoo sulle, mutkun mul on tyrniksii, ei ilmiksii...
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Voi ei Vari, miten sulla voi olla noin huonoa tuuria :smt056
tinttu

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Ei o totta enää :smt009 Surkeeta tuuria!
vardenji

Nyt on liian myöhästä hautoo tänne enää tänä syksynä. Uudet haudonnat ens keväänä. Mutsikka saa mennä nyt muiden tykö. Tänään yritän saada pehkun toimimaan kanalassa, jottei taas jouduta evakkoon, niin tipusuunnitelmia täytyy lykätä jo senkin takia.
Harmittaa kyllä et niin nätti piiperö meni :smt022
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

:smt056 Voi että , tuota kylmettymistä minäkin olen pelännyt ja siksi kait liiankin herkästi lämpölamppua laitan ... toivotaan ettei Mutsikka kovin ole pitkään suruissaan ...
vardenji

Mutsikasta ei huolta. Se on saanu molempien kukkojen päät sekasin eikä luultavasti niiden rakkautta pakoillessaan muista koko tipua... Se otti heti komennon nuorisokanoista ja on sulautunu ongelmitta takasin parveen.
vardenji

Ja uutta yritystä taas. Saken ensimmäisiä munia kun olen keräilly, laitoin tässä nyt 6 lämpimänä kerättyä ja 2 paleltunutta kokeeks hautomakoneeseen. Saken peräpää näyttää aika poljetulta, joten toivoisin että ainakin yks lähtis! Muita munia kun en uskalla haudottavaks näillä keleillä vielä ostella :smt009 Jos ykskään alkaa itää, kerään myös tulevat munat pikkuhiljaa koneeseen toista satsi varten :smt001
vardenji

Eka läpivalasu suoritettu. Munia oli siis kylmänä kerättyjä, lämpimänä kerättyjä ja paleltuneen tuntusina kerättyjä. Säilytetty keittiön pöydällä välillä kääntäen lämpötilassa 12-16 astetta. Itämään on tähän mennessä lähteny 1 kylmänä kerätty ja 1 paleltuneeks arvattu. Sunnuntaina arvelisin et näkyis kaikki jotka lähtee itämään :smt044 Pitkästä aikaa tää tipukuume tälläkin emännällä :smt005
On Saken pylly kyllä ollu niin rähjäsen näkönen et pakkohan sielt oli oltava hedelmöitettyjä! Pöydälle kerättynä toista satsia varten nyt yks lämpimänä kerätty ja toinen paleltuneen tuntunen. Jos noi paleltuneetkin kerran lähtee noin hyvin, niin uskallanko mä tilata munia nyt talvellakin? Tuli säpoon se tiskinaluslista niin voisin sieltä kysellä ilmajokisia parista eri paikasta ja muniksestakin... Mut vasta orppien jälkeen. Eihän ne rodut sekasin mee, mutta kuitenkin :smt002
vardenji

Pieni korjaus äskeisen sikiöiden ihailun takia. Itäneitä on 3. kaks kylmettynyttä ja yks paleltunu muna lähteny. Ei ykskään lämpimänä kerätyistä lähteny :smt017 Koitan nyt malttaa odotella sinne sunnuntaihin seuraavaa läpivalasua. Sillon lisään kans uusia munia koneeseen. Nyt vasta kaks saatu talteen, kun oli lepopäivä välissä ja yks oli kolahtanu reikäseks. Sitä ei kuitenkaan oltu nokittu vaan sain sen sit annettua Mintulle :smt003
Lyydia

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Näyttää ihan hyvin kylmettyneet munat lähtevän kehittymään.Minulla yksi ankan muna joka oli jäätynyt ja siinä oli särö lähtenyt kehittymään :smt001 .Saapa nähdä tuleeko siitä mitään.
vardenji

Mulla ei oo säröille (vielä) ehtinee, mutta melkein jäätyneiks sanoisin. Yhden nyt melko varmasti jäätyneen toin tänään kanalasta ja koneeseen aion senki laittaa :smt001
vardenji

Kolme siis ekasta satsista jäi koneeseen jatkamaan kasvua ja muista 6 munasta kissat ja koira olivat oikein onnellisia. Koira etenkin, turvotettujen nappuloiden päällä lämpimiä raakoja munia, juhlaruokaa :smt005
4 uutta munaa meni samalla koneeseen, saa nähdä lähteekö mikään. Näistä en yhtäkään saanu kai lämpimänä. Näiden jälkeen en sit enää lisääkään koska tilauksessa on ilmajokisen munia vielä tän kuun aikana jos mahdollista :smt044 Enkä oo vielä ees alottanu sen telkun purkamista ja tipulaks muuttamista... Ei oo sopivaa ruuvimeisseliä.
vardenji

Kolmesta yks on menny kesken syystä tai toisesta. Neljästä lisätystä ei vielä näy.
Ajattelin kokeilla noita golfpalloja keinomuniks ja niit on nyt käytettynä 'järvipallona' tulossa postissa. Josko joku innostuis hautomaan luomuna ens kuun alkuun :-" Munia on tilattu. Juur noiden kuoriutumisen aikaan pitäis tulla postissa 15 ilmiksen munaa, jos saadaan hommat hoidettua :smt044 Ne menis vielä koneeseen, mut suunnitteilla toinenkin munatilaus ilmiksiä, jotka sais mun puolesta mennä kanan alla :smt003
vardenji

Sunnuntaina lisätyissä 4 munassa kaikissa hämähäkit :smt044
Vastaa Viestiin