Varin projektit, ja kanojen...
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
vardenji
Re: Varin projektit, ja kanojen...
Pieni 5vrk vanha tipu löyty aamulla kuolleena kopista
En tiedä mikä tuli, olisko sitten ollu liian kylmää, kun oli kuitenkin vähän heiveröinen.
-
mik
Voi perse
Mä voisin vaiks hautoo sulle, mutkun mul on tyrniksii, ei ilmiksii...
Mä voisin vaiks hautoo sulle, mutkun mul on tyrniksii, ei ilmiksii...
-
kaakatin
Voi ei Vari, miten sulla voi olla noin huonoa tuuria 
-
vardenji
Nyt on liian myöhästä hautoo tänne enää tänä syksynä. Uudet haudonnat ens keväänä. Mutsikka saa mennä nyt muiden tykö. Tänään yritän saada pehkun toimimaan kanalassa, jottei taas jouduta evakkoon, niin tipusuunnitelmia täytyy lykätä jo senkin takia.
Harmittaa kyllä et niin nätti piiperö meni
Harmittaa kyllä et niin nätti piiperö meni
-
Iloisten Munatalo
-
vardenji
Mutsikasta ei huolta. Se on saanu molempien kukkojen päät sekasin eikä luultavasti niiden rakkautta pakoillessaan muista koko tipua... Se otti heti komennon nuorisokanoista ja on sulautunu ongelmitta takasin parveen.
-
vardenji
Ja uutta yritystä taas. Saken ensimmäisiä munia kun olen keräilly, laitoin tässä nyt 6 lämpimänä kerättyä ja 2 paleltunutta kokeeks hautomakoneeseen. Saken peräpää näyttää aika poljetulta, joten toivoisin että ainakin yks lähtis! Muita munia kun en uskalla haudottavaks näillä keleillä vielä ostella
Jos ykskään alkaa itää, kerään myös tulevat munat pikkuhiljaa koneeseen toista satsi varten 
-
vardenji
Eka läpivalasu suoritettu. Munia oli siis kylmänä kerättyjä, lämpimänä kerättyjä ja paleltuneen tuntusina kerättyjä. Säilytetty keittiön pöydällä välillä kääntäen lämpötilassa 12-16 astetta. Itämään on tähän mennessä lähteny 1 kylmänä kerätty ja 1 paleltuneeks arvattu. Sunnuntaina arvelisin et näkyis kaikki jotka lähtee itämään
Pitkästä aikaa tää tipukuume tälläkin emännällä
On Saken pylly kyllä ollu niin rähjäsen näkönen et pakkohan sielt oli oltava hedelmöitettyjä! Pöydälle kerättynä toista satsia varten nyt yks lämpimänä kerätty ja toinen paleltuneen tuntunen. Jos noi paleltuneetkin kerran lähtee noin hyvin, niin uskallanko mä tilata munia nyt talvellakin? Tuli säpoon se tiskinaluslista niin voisin sieltä kysellä ilmajokisia parista eri paikasta ja muniksestakin... Mut vasta orppien jälkeen. Eihän ne rodut sekasin mee, mutta kuitenkin
On Saken pylly kyllä ollu niin rähjäsen näkönen et pakkohan sielt oli oltava hedelmöitettyjä! Pöydälle kerättynä toista satsia varten nyt yks lämpimänä kerätty ja toinen paleltuneen tuntunen. Jos noi paleltuneetkin kerran lähtee noin hyvin, niin uskallanko mä tilata munia nyt talvellakin? Tuli säpoon se tiskinaluslista niin voisin sieltä kysellä ilmajokisia parista eri paikasta ja muniksestakin... Mut vasta orppien jälkeen. Eihän ne rodut sekasin mee, mutta kuitenkin
-
vardenji
Pieni korjaus äskeisen sikiöiden ihailun takia. Itäneitä on 3. kaks kylmettynyttä ja yks paleltunu muna lähteny. Ei ykskään lämpimänä kerätyistä lähteny
Koitan nyt malttaa odotella sinne sunnuntaihin seuraavaa läpivalasua. Sillon lisään kans uusia munia koneeseen. Nyt vasta kaks saatu talteen, kun oli lepopäivä välissä ja yks oli kolahtanu reikäseks. Sitä ei kuitenkaan oltu nokittu vaan sain sen sit annettua Mintulle 
-
Lyydia
Näyttää ihan hyvin kylmettyneet munat lähtevän kehittymään.Minulla yksi ankan muna joka oli jäätynyt ja siinä oli särö lähtenyt kehittymään
.Saapa nähdä tuleeko siitä mitään.
-
vardenji
Mulla ei oo säröille (vielä) ehtinee, mutta melkein jäätyneiks sanoisin. Yhden nyt melko varmasti jäätyneen toin tänään kanalasta ja koneeseen aion senki laittaa 
-
vardenji
Kolme siis ekasta satsista jäi koneeseen jatkamaan kasvua ja muista 6 munasta kissat ja koira olivat oikein onnellisia. Koira etenkin, turvotettujen nappuloiden päällä lämpimiä raakoja munia, juhlaruokaa
4 uutta munaa meni samalla koneeseen, saa nähdä lähteekö mikään. Näistä en yhtäkään saanu kai lämpimänä. Näiden jälkeen en sit enää lisääkään koska tilauksessa on ilmajokisen munia vielä tän kuun aikana jos mahdollista
Enkä oo vielä ees alottanu sen telkun purkamista ja tipulaks muuttamista... Ei oo sopivaa ruuvimeisseliä.
4 uutta munaa meni samalla koneeseen, saa nähdä lähteekö mikään. Näistä en yhtäkään saanu kai lämpimänä. Näiden jälkeen en sit enää lisääkään koska tilauksessa on ilmajokisen munia vielä tän kuun aikana jos mahdollista
-
vardenji
Kolmesta yks on menny kesken syystä tai toisesta. Neljästä lisätystä ei vielä näy.
Ajattelin kokeilla noita golfpalloja keinomuniks ja niit on nyt käytettynä 'järvipallona' tulossa postissa. Josko joku innostuis hautomaan luomuna ens kuun alkuun
Munia on tilattu. Juur noiden kuoriutumisen aikaan pitäis tulla postissa 15 ilmiksen munaa, jos saadaan hommat hoidettua
Ne menis vielä koneeseen, mut suunnitteilla toinenkin munatilaus ilmiksiä, jotka sais mun puolesta mennä kanan alla 
Ajattelin kokeilla noita golfpalloja keinomuniks ja niit on nyt käytettynä 'järvipallona' tulossa postissa. Josko joku innostuis hautomaan luomuna ens kuun alkuun
-
vardenji
Sunnuntaina lisätyissä 4 munassa kaikissa hämähäkit