Mitä tänään kuuluu?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Mitä tänään kuuluu?
meillä kouriutuu viirruja :}
kaks on tullut jo, molemmat vaaleita. Millä mä maltan mennä nukkumaan koko yönä?
kaks on tullut jo, molemmat vaaleita. Millä mä maltan mennä nukkumaan koko yönä?
Mulla eristyksessä 12 kanaa tänään 1 ja eilen 3 munaa en viittis enää selvittää uudelleen.Olipa päivä toivottavasti ei toistu kauhee keli ja töissä jäin 2 tuntii yksin kassakoneen kanssa 5 minuutin pika kurssilla ja onneks oli kynä ja paperia .sen verran opiin et sain pankkikortilla rahastettuu, ei oo toi kassa juttu mun alaa mut oli pakko
Sitten kyllä kuvat hetisuikku kirjoitti:Hi-hii! Huomenna aamulla kohti etelää ja uusia kanoja!

Tänään hautomakoneesta kuuluu mukava hurina ja eilenhän sinne jo eksyi 36 kpl viiriäisen munia köllöttämään
eka viiriäishaudonta, katsotaan sanoi Vatanen... Meidän kotchin tiput näyttää aivan kuin jurassic parkista niiltä velociraptoreilta kun on höyhenet siellä täällä ja niin leikkivät isoa tipua :D

Yksi kana kyllä selkeästi osoittaa halukkuutta hautomiseen. Tänäänkin lättyili tyhjässä pesässä, ei munan munaa alla, mutta ihan litteenä siellä kökki. Jospa tänä keväänä saadaan vaikka kanan alla haudottuja tipuja 

Mulla kanssa pari ruskeeta makoili plättynä pesässä, oon kyllä niin julma että aion ne munat taas illalla kerätä pois. Ei ole tilaa kasvatella tipusia, ehken sitten kesemmällä annan tulla niin saan antaa äipälle siitä
Joskos saisivat kanalan tyhjennettyä siksees...

Kevään ensimmäinen muna on munittu
Mä oon niin varronnu et alkais porukka munimaan. Ja tuli nätisti sinne mun rakentamaan pesään. Se sinappipesämuna oli litistetty jo aikaa sitten joten otin sen sillon pois
Kohta ei tartte enää ostaa munia ja kunhan munien tulo vakiintuu, voin alkaa keräämään niitäkin koneeseen ja lisätä orppeja

Kohta ei tartte enää ostaa munia ja kunhan munien tulo vakiintuu, voin alkaa keräämään niitäkin koneeseen ja lisätä orppeja

Vein tänään taikinatiinuni puusepälle korjattavaks. On ollu yli kymmenen vuotta käyttämättömänä kellarissa ja oli kuivunnu niin etten saanut sitä liottamalla tiiviiksi. Ajattelin kokeilla tota ruisleivän tekoo kun meillä on kakskerroksinen leivinuuni pari vuotta sitten uusittuna ja jäin työttömäks vuodenvaihteessa niin nyt olis aikaa kokeilla
Olisko kellään hyvää ruisleivän ohjetta antaa, oon kyllä tuolta netistä ja vanhoista keittokirjoista opiskellu taas tota leivän tekoo. Leivän juuren saan tuolta naapurista et sitä ei tartte ruveta väsäämään 

Pari kanaa lisää hommattava aamulla paistoin 3 munaa poika myös ja emäntä alko väsää täytekakkua(45vtäyteen) niin 6 munaa meni siihen ja vielä paria pyysi lihapulliin onneksi oli kanalassa 2 munaa niin ei hätää 

Kanaset on kotona!
Hyvin ne asettuivat. Pari kuvaa laitoin galleriaan. Kurkatkaapa sieltä.

Raksu, ohi aiheen osiossa on vanhanajan leivontaa-topiikki. Sielt löytyy aika paljon ohjeita
Hapanleipään, karppileipään(siis vhh
) ym.
Mahtavaa et tiinulla leipojia alkaa löytyä näin paljon
Mulla kävi kaveri lapsineen kylässä ja ihasteltiin eläimet läpi. Orppiparvi orrella oli aikamoinen ihmettelyn aihe
Kukaan ensi kertaa kanoja näkevä ei usko kuin isoja noi on. Saati sit kuin kesyjä ja kilttejä!
Se oli kans eka ja ainoo perhe kattomaan pupun pentuja hankintamielessä. Tälle porukalle luotan turkkivikasenki harjattavan pennun, siit pidetään huoli. Muualle en oo edes harkinnu tarjoovani. Jos saan jonkun varmistamaan kahden mustan pennun sukupuolet(olin kattovinani et tyttöjä olis) niin ottaisivat molemmat mustat. Nyt siellä on mammalta mun muistaakseni ehkä 14v kanivanhus. Se synty kun mä olin 3. luokalla ala-asteella
Siks muistan iän.
Sit olis vaan 6 laitettavaks pakkaseen syksyllä...

Mahtavaa et tiinulla leipojia alkaa löytyä näin paljon

Mulla kävi kaveri lapsineen kylässä ja ihasteltiin eläimet läpi. Orppiparvi orrella oli aikamoinen ihmettelyn aihe

Se oli kans eka ja ainoo perhe kattomaan pupun pentuja hankintamielessä. Tälle porukalle luotan turkkivikasenki harjattavan pennun, siit pidetään huoli. Muualle en oo edes harkinnu tarjoovani. Jos saan jonkun varmistamaan kahden mustan pennun sukupuolet(olin kattovinani et tyttöjä olis) niin ottaisivat molemmat mustat. Nyt siellä on mammalta mun muistaakseni ehkä 14v kanivanhus. Se synty kun mä olin 3. luokalla ala-asteella

Sit olis vaan 6 laitettavaks pakkaseen syksyllä...
Tänään kuuluu hyvää ensimmäinen haudonta on reilun puolessa välissä ja 5 munassa elämää, yksi oli tyhjä jonka heitin pois. onneks ei oo ollu pakkasia et kanala ois jäähtyny .Mutta jos rupee menemään kylmäksi niin mun pitää kantaa joko hautovana tai sitte tipujen kanssa lämpimämpään.Ja laitoin niille 10 kanalle vielä väliaidan ja 5+5 katotaan onnistuko jako
Se muniva on se viimekesänen tipu,Sake
Se nousi äkkiä arvoasteikolla. Ennen Risto-kukko ei oikein siit välittäny, se ei saanu syödä ennen Riston rouvia(Pepita ja Mutsikka) mut nyt Risto ja Laku tarjoilee Sakelle kilpaa ruokaa, näyttää pesää ja kosii
Sake vaikuttaa tyytyväiseltä, ei vaan osaa nyt valita kumman ottais
Hopee on edelleen pohjalla arvossa, mut toivon et sekin saa paremman kohtelun kunhan alkaa munimaan...
Saken munat on laitettu talteen ja kokeilen niiden hedelmöittymistä kunhan saan tarpeeks kasaan koneeseen laitettavaks.

Se nousi äkkiä arvoasteikolla. Ennen Risto-kukko ei oikein siit välittäny, se ei saanu syödä ennen Riston rouvia(Pepita ja Mutsikka) mut nyt Risto ja Laku tarjoilee Sakelle kilpaa ruokaa, näyttää pesää ja kosii

Saken munat on laitettu talteen ja kokeilen niiden hedelmöittymistä kunhan saan tarpeeks kasaan koneeseen laitettavaks.