Covatutto 24 automaattisella haudonta

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Rotukana

Covatutto 24 automaattisella haudonta

Viesti Kirjoittaja Rotukana »

Hei kertokaa Covatutto 24 automaattisesta hautomakonneesta kokemuksia. Kannattaisko semmoista hankkia :smt002 tai onko kellään myydä tuo tapaista hautomakonetta vaikka käytettyä :smt023
Rotukana

Re: Covatutto 24 automaattisella haudonta

Muutin suunnitelmia ja ostin Octagon 20 advance automaattisen hautomakoneen :smt003 kertokaa kokemuksia ja haudonta tuloksia! :smt048 Hautoin omatekoisella hautomakoneella millen munia 10kpl ja jannittävää oli ja vasta 23vrk kuoriutui ensimmäinen ja seuraavana yönä kuoriutui toinen :smt023 samana aamuna oli kolmannessa reikä eli 24vrk oli menossa ja illalla alkoi jo harmittaan kun sen yhen munan tipu ei edenny kuoriutumisessa ja hautoma koneessa ei kauon kosteus pysyny korkialla se vain piipitti munassa kauhiasti minä avitin sitä se kalvo olikuivanu. Sitten se kuoriutu ja piipitti ja piipitti myöhemmin huomasin että se on vähän vaivanen jalkoistaan se makaa kokoajan kylellään ja välillä sitkuttaa toisella jalallaan ja on samalla kylelllään toivottavasti toipuu muuten ihan normi tipu. :smt009 25vuorokausi koitti ja yöllä oli kuoriutunut yksi se oli kyllä ihan normaali mutta siltikin vain neljä tipua. Illalla aukaisin loput munat yksi oli kuollut melkein valmiina tipuna ja lopuissa ei ollut mitään ehkä postissa vauriottunut. Nyt sitten pääsee uudella koneella hautomaan :smt043
Karhurouva

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Minä olen tykännyt tuosta Octacon Ecosta, toiset taas on ihan eri mieltä. Itse tilasin jo toisen samanlaisen, että saa yhtäaikaa hautoa vaikka kahta rotua. Tyhjänä tarkistaa lämpötilan ja seuraa kosteutta hautomisen aikana (joko seuraa veden määrää tai laittaa erillisen kosteusmittarin, niin voi avaamatta konetta nähdä, että vesi on loppumassa). Hyvin on onnistuneet haudonnat, viimeksi 15 munasta 13 Plymouth Rockkia. :smt041
Rotukana

Tuossa octagon 20 advance automaattisessa näkyy kosteus ja lämpötila näytöltä ja on korkea ja matalalämpö hälytykset. Onneksi vaivanen tipu on vielä ainakin elossa :smt001
Lyydia

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Mullakin kaksi Octagon eco konetta ilman automaattista kääntöä.Aina onnistuu vaikka en kehtaa edes munia käännellä :smt002 .Nytkin piipittää viiriäisiä ja tipuja jotka kuoriutu viikonloppuna :smt045 Seuraavana oottelen smarin yllärimunia postista..
kukko

Viesti Kirjoittaja kukko »

Mulla on nyt covatutto 24 eco ja se on toiminu iha hyvi termostaatti ainakin on tarkka. Eka audonta menossa kyllä munat ainakin kehittyneet on.
Ainut miinus on kosteudessa kun sitä ei pysty säätämään ja se oli mielestäni alhainen, mutta pistin lisä astian alas ja seki nyt on hyvä.
Mittari on farenheitteina mutta pitää 100:ssa farenheitissa niin se on hyvä.
Vastaa Viestiin