Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Raksu

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Onnea ihanan näköisestä tipusta :smt054
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Onnea tipusta! :smt038

Kaveri soitti tänään tulevansa käymään. Teet siinä juotiin niin kerto löytäneensä mulle lämmittimen kanalaan. Toi mulle auton sisäilman lämminilmapuhaltimen. Se sitten asennettiin seinälle kanalaan ja laitettiin puhaltamaan minimiteholla lämmintä tunniks. Kanat siirty orrella niin et kaikki mahtuis puhltimen heikon tuulen kohdalle, lämpö saatiin plussan puolelle ja kosteus laski tunnissa 10%. Alan käyttää sitä sillon tällön valvotusti vähän kerrallaan, jotta saan kosteuden mahdollisimman alas kestopehkusta huolimatta, se kun sammu taas vaihteeks :smt012 Mä alan uskoo et mulla ei vaan riitä palava tavara siel pehkussa... Pelkään kuitenkin pölyä sähkölaitteissa, niin en voi jättää pitkäks aikaa, saati valvomatta päälle. Ja kanalan siivousta tarttee tihentää :smt002
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Meillä pesue vaan kasvaa ja kohta (toivottavasti) joukkoon kuoriutuu omista munista rokkeja :smt055 kochin-tiput voi hyvin ja KASVAA KOHISTEN :smt017 tuli yllärinä kuin nopsaan ne oikeesti kasvaa?!?! Täällä esitellään ihania pieniä siipisulkia niin :smt060 meillä on nyt vissiin 23 lintua/eläintä, vaikka kolmesta ankasta otettiin lihat. kuinkahan paljon on saldo kun rokit putkahtelee :smt047 jännittää :D rokkien laskettu on lauantaina :)
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meillä on ollut tänään kanoilla juhlat! Hain niille herkkuja ja mandariinit saivat ne sekoamaan totaalisesti :smt005 Samoin tomaatit, banaanit ja salaatit. Hei hulinata ! ja kaiken koristeeksi Martti kiekua riekutti minkä kerkesi syömisiltään :smt042
onnikas

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Mie suunnittelen haudontaa. Kun vaan joku kanoista älyäis alkaa hautomaan, niin laittaisin satsin munia hautomakoneeseen ja veisin kanan alle kuoriutumaan niin saisi vähän enemmän kerralla. Ihmeen hidasälyisiä kanoja kun eivät jo haudo... Murr... Ikää kohta 8kk.
vardenji

Mulla alkaa kans tipukuume yltyä, mutten uskalla tilailla munia ennen kevättä :smt002 Ykskään kanoista ei haudo, joten konekin joutuis töihin ja täällä on tänäänki sähköt pätkiny. Haudonta saa odottaa :smt009
Sähkökatko sai ilmeisesti sen uuden lämmittimen kärvähtämään, kun se ei käynnisty enää. Sähkökatkon tullessa oli päällä.
Jii

Viesti Kirjoittaja Jii »

Meilläkin meni tänään lämpölamppu pimeäksi sähkökatkoksen aikana... En tiedä hajosiko se kokonaan vaan paloiko vaan polttimo... Lamppu on loppukesästä hankittu eikä sitä ole paljon pidetty päällä kuin vasta pari kuukautta, ei luulisi polttimon vielä palaneen vanhuuttaan... Kyllä ottaa päähän jos se nyt kokonaan hajosi :smt013 Tänne on luvattu kiristyvää pakkasta, en tiedä ehdinkö saamaan uutta ihan lähipäivinä. Onneksi kanalassa on kuitenkin putkilämmitin niin ei siellä pakkasen puolelle mene.
kaisumaria
siebenbürger

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Meillä Agrissa myydään (siis Laitilan Agrimarketissa) 150 W kirkkaita lämpölamppuja hintaan 3 € :smt023 kpl,
ovat poistumassa valikoimista. Tyhmä en ostanut niitä varalle, täytyy katsoa seuraavalla Laitilan-matkalla. Ja eikun
lämpömaalia pintaan, niin onhan ainakin varalla niitä.
Meillä on edelleen putkilämmitin verstaassa paikoilleen laittamista odottamassa. Hyvin on pärjätty pehkulla
ja päivisin 60 W hehkulampulla, lämpötila koko ajan 9-12 astetta. Lämpölamppu oli viikon verran päällä pakkasten
aikaan, eilen oli 18 astetta lämmintä ja irrotin sen töpselistä.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
onnikas

Mulla ois oikeesti ihan kamala tipukuume, mutta kun kanalan lämmöt on lattianrajassa aika matalalla, niin en uskalla sijoittaa tipuja kanalaan tähän aikaan vuodesta ilman kanaemoa. Muutenkin haluaisin kanan tipujen hoitajaksi. Mut ei, ne ei vaan ala hautomaan...
Jii

Viesti Kirjoittaja Jii »

Mies kävi tänään ostamassa uuden polttimon lämpölamppuun. Toivotaan, että on osannut ostaa sopivan, ei ole vielä kotiutunut niin en ole päässyt kokeilemaan. Täällä on tänään ollut -4 astetta ja kanalan lämpötila on laskenut tämän päivän aikana +4 asteeseen :smt009 Aamulla oli vielä vähän lämpimämpi. Putkilämmitin on ollut päällä koko ajan, mutta lämpölampulla on näköjään tosi iso vaikutus koska sen ja putkilämmittimen molempien ollessa päällä kanalassa on lähes +15 astetta vaikka pakkasta olisi enemmänkin. Tuo muutaman päivän ikäinen tipu huolettaa, vaikka emo sitä hyvin hoitaakin... Olen hiki hatussa kolannut lunta (nyt kun sitä vihdoin on) kanalan seinustoille, jos se vähän eristäisi. Onneksi kohta saa taas lämpölampun päälle.

Mitä ihmettä me sitten tehdään, jos vielä tulee pitempiä sähkökatkoja? Kestopehkun laitoin syksyllä, mutta ei se tunnu palavan. Sitä on varmaan liian ohut kerros, mutta tuonne ei mahdu enempää jos meinaa mahtua seisomaan. Ensi talveksi kokoan takanurkkaan jonkun kehikon johon saa paksun kerroksen pehkua, nyt on enää aika paha mennä sellaista rakentamaan kun kanoja ei voi laittaa ulos siksi aikaa...
onnikas

Oon tässä talven aikana katsonut että yksi kana viipyilee pesässä kauemman aikaa kuin muut. Nyt alkaa näyttää siltä että toiveita ois että se alkais sittenkin hautomaan. Oon tänään käynyt kanalassa kolmesti jase on joka kertasitkeesti kököttänyt pesässä. :smt023 :smt023
Raksu

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Eilen tuli tilaamani hautomakone ja ilta luettiin käyttöohjeita :smt001 Nyt odotellaan että tulis pikkasen keväämpi että vois kokeilla noita tipujuttuja. Aamulla kun menin tallille niin takamus oli paljon lähempänä maata kun illalla, luulin ensin että olin kutistunut yön aikana :smt005 mutta onneksi se olikin vain parinkymmenensentin lumikerros mitä oli taivaalta tullut. Hyvä, nyt saa hevosten treenilenkit hyvään kuntoon :smt023 Huomenna lähtee viimekesäinen varsa uudelle omistajalle :smt022 noh hyvä niin kun talliin jää kaksi kantavaa tammaa, että kesällä lisääntyy taas hepat :smt002 Neljä kanaa ja 3 munaa päivässä :smt038
helleena

Viesti Kirjoittaja helleena »

Ahhh ihkuuu ku alko viikonloppu :smt002 . Takana karmee viikko. Ensiapuryhmäs maanantai liikenneonnettomuuksis koko pitkä, kylmä ja tuulinen päivä :smt019 . Nii ja ittellä kuumetta 38 ja tajuton flunssa päällä. Tiistaina seminaari ja luennoimas ( nenässä piti olla tullot ettei tarvinnu koko aika niistää ) ja to iiiisooo anatomian tentti. Onnex osa vanhastaan tuttuu, mut anatomia on niin nippelitietoo et puolkuntosena ihan tolkutonta. Läpi onnex meni ja se riittäköön. Mut tapaninpäivän miul kuoriutu neljä ihanaa silkkitipua kaakattimen munist ( siis kaakattimen silkin siitosmunist ). Niitä on aina niin ihkuu kattoo, seurata, sylkytellä, höpötellö, haistatella jne... mitähän kaikkee vertauskuvallista niistä keksiskään sanoo :smt005
Mut vaikka aamul olis kui väsyny ja miettis et oonko ihan dille ku ehoin tahoin ittellein hommii haalin :smt017 . Tänkin ajan saisin nukkuu, jos ei näitä elikoita, :smt060 olis nii noi tiput, ne vaan vie mennessään. Ei harmita ylösnousu ennää yhtään, ennemminki pittää muistaa lähte töilöihin sielt kanalast :smt044 .
Kerranki menin ja työkaveri vetel pehkuja hiuksista :smt044 . Olin ollu päälaillani pesässä ihailemas tipusii :smt050 . Tämmösii kanaemoja täällä :smt035
vardenji

Puhallin ei taidakaan olla rikki, arvatkaa kuka unohti laittaa töpselin seinään :smt005 Töpseli on siis talossa sisällä suuren tavaravuoren takana, irrotan aamuisin ja laitan takasin kun illaks laitan puhaltimen päälle. Iltanavetalla käydessä laitan kytkimestä pois päältä yöks.

Isoveljen kans juteltu mun tulevasta tv-ohjelmasta. Mun tv sano poks joulukuussa. me revitään siitä kuvaputki pois(putkitv, iso ja painava, suurella ruudulla) ja tilkitään alhaalta tiiviiks(helppo homma, ei ilmanottoo alhaalla) tarkistetaan ylhäältä ilmaraot, korvataan ruutu pleksillä ja verkolla(pleksi alas kissojen takia ja verkko ylös, ilma kulkee) ja sit sinne tulee ens keväällä koneella haudotut tiput :smt003 Vihdoinkin tv-ohjelma, jota vois kattoo tuntikaupalla: Tipulan tapahtumat :smt044 Veljee huvitti kun kerroin suunnitelmasta...
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Ällö lumimyrsky saaristossa; eläimet koko päivän sisätiloissa -voikun tulis jo kohta kevät!
Vastaa Viestiin