kaupunkilaiselle "kädestä pitäen" ohjeet
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
hollannikas
Re: kaupunkilaiselle "kädestä pitäen" ohjeet
Vieraskirjaan laitettu ilmoitus.
Toivottavasti jostain suunnasta nyt tärppäis. En haluis Karoliinaa jättää yksin kahdeksi viikoksi, kun on niin sdurallinenkin. Oon ihan myyty. :D
-
hollannikas
Karoliinalla on kavereita!
Karoliina ei tosin ole ihan samaa mieltä tästä "kaveruudesta" vielä tässä vaiheessa, mutta eiköhän tämä tästä.
Eli nyt on kaverina kaksi chaboa.
Toinen on kukko ja toisesta ei olla ihan varmoja... Toivottavasti "pysyy" kanana. On ainakin kukkoa pienempi ja selvästi "seuraaja". Lupasivat ottaa takaisin, jos muuttuu kukoksi.
Karoliinaa selvästi vähän jännitti nämä uudet tuttavuudet. Pariskunta on vasta 3kk ikäisiä eli "piipittäjiä" vielä. Minulle esiteltiin vanhemmatkin. Olivat joitain "näyttelyharrastajia".

Karoliina orrella ulkotarhassa katsomassa uusia kavereita "alaspäin nokanvartta pitkin".

Vähän ujoja kavereita, aina menivät kauimpaan reunaan kun kuvaa yritti ottaa.
Tyttö nimesi kanan "Toffeeksi" ja poika nimesi kukon "Jasu Juntiksi, jonka koko nimi on Jasu Juntti Fransesco". "Pientä" vaikutusta Autot-elokuvasta saattoi olla tossa pojan antamassa nimessä...
Karoliina ei tosin ole ihan samaa mieltä tästä "kaveruudesta" vielä tässä vaiheessa, mutta eiköhän tämä tästä.
Eli nyt on kaverina kaksi chaboa.
Karoliinaa selvästi vähän jännitti nämä uudet tuttavuudet. Pariskunta on vasta 3kk ikäisiä eli "piipittäjiä" vielä. Minulle esiteltiin vanhemmatkin. Olivat joitain "näyttelyharrastajia".

Karoliina orrella ulkotarhassa katsomassa uusia kavereita "alaspäin nokanvartta pitkin".

Vähän ujoja kavereita, aina menivät kauimpaan reunaan kun kuvaa yritti ottaa.
Tyttö nimesi kanan "Toffeeksi" ja poika nimesi kukon "Jasu Juntiksi, jonka koko nimi on Jasu Juntti Fransesco". "Pientä" vaikutusta Autot-elokuvasta saattoi olla tossa pojan antamassa nimessä...
-
Nuki
Eiiiiiii, sen tietää sit mitä ens kesänä mukaan tarttuu miitistä...ninnu kirjoitti:Nuki: Mulla on pikku-pörriäiset on kalkkkujen kanssa![]()
Ihania kavereita tuli Karoliinalle! Nyt tuli hollannikkaastakin kanafarmari
-
Iloisten Munatalo
Onnea uusista tulokkaista. Meillä on tyttären poika nimennyt Mummin kanasia mm. Martti, Flora, Salli ... Autoista nämäkin sekä Dora seikkailija 
-
hollannikas
Tänään sain "puhkaistua" ulkotarhan ja kiinnitettyä sen häkkiin. Nyt pääsee ovea avaamalla häkistä ulkotarhaan. Häkki on edelleen muovitettu, mutta sisälle rakensimme nyt levystä "lootan", jossa pesäpaikka ja orsi. Ei todellakaan kaunis, mutta onpahan tuuleltakin suojaa kunnolla ja lämpökin luulisi pysyvän paremmin.
Koiran häkki ei oikein "taivu" kanalaksi, mutta tällä mennään nyt ainakin vuoden vaihteen yli. Aika ihquja vaihtoehtoja löytyy netistä tilaamalla.
Jos saa "mainostaa" niin: http://www.dierenspeelplezier.nl/kippen ... or_kippen/ Onkos asiantuntijoilla täällä "silmää", että onko joissain malleissa jotain ehdottoman hyvää tai huonoa noin kuvien perusteella? Tota "Nadine"a oon vähän kattellu "sillä silmällä".
Ulkotarhan katto on liian suurisilmäistä verkkoa eli se pitänee jossain vaiheessa vaihtaa tai sitten vaan jatkaa toivomista, ettei kanoilla ole tarvetta "poistua paikalta"... Lisäksi koiranhäkin silmäkoko on niin suuri, että huonolla tuurilla sinne menee sisään rotta tai kivinäätä.
Ex-koirahäkki (nykyinen kanahäkki) on kuitenkin tiheämpää kuin ulkotarha, joten kanat suljetaan häkkiin yöksi. Ainakin vähän turvallisempaa.
Tänään kerkesin jo säikähtää pahemman kerran, kun tulin hämärällä kotiin. Uudet kaverit olivat ulkotarhassa (uskalsin jättää ne sinne pariksi tunniksi valvomatta), mutta Karoliinaa ei näkynyt missään.
Ei vastannut kutsuunikaan vaikka yleensä tulee uteliaana katsomaan ja juttelee takaisin omaa kujerrustaan. Lapsillekin kerkesin jo sanoa, että onkohan Karoliina lentänyt pois...
Mutta ei onneksi! Karoliina olikin jo käynyt yöpuulle mökkiinsä.
Oli unisen näköinen ja ihmetteli, että kuka kehtaa melskaa vaikka oli justiinsa saamassa unen päästä kiinni.
Olisi ollut kyllä harmi, jos tässä vaiheessa oltaisiin Karoliina menetetty...
Täytyy tunnustaa, että se on kuitenkin mun feivöritti... 
Koiran häkki ei oikein "taivu" kanalaksi, mutta tällä mennään nyt ainakin vuoden vaihteen yli. Aika ihquja vaihtoehtoja löytyy netistä tilaamalla.
Jos saa "mainostaa" niin: http://www.dierenspeelplezier.nl/kippen ... or_kippen/ Onkos asiantuntijoilla täällä "silmää", että onko joissain malleissa jotain ehdottoman hyvää tai huonoa noin kuvien perusteella? Tota "Nadine"a oon vähän kattellu "sillä silmällä".
Ulkotarhan katto on liian suurisilmäistä verkkoa eli se pitänee jossain vaiheessa vaihtaa tai sitten vaan jatkaa toivomista, ettei kanoilla ole tarvetta "poistua paikalta"... Lisäksi koiranhäkin silmäkoko on niin suuri, että huonolla tuurilla sinne menee sisään rotta tai kivinäätä.
Tänään kerkesin jo säikähtää pahemman kerran, kun tulin hämärällä kotiin. Uudet kaverit olivat ulkotarhassa (uskalsin jättää ne sinne pariksi tunniksi valvomatta), mutta Karoliinaa ei näkynyt missään.
Olisi ollut kyllä harmi, jos tässä vaiheessa oltaisiin Karoliina menetetty...
-
Iloisten Munatalo
Hienon näköinen on mökki ja varmastikin ihan passeli, onhan siellä puhdistusluukut ja orret ym. rekvisiitta kohdillaan. 
-
hollannikas
Olimme Suomessa joululomaa viettämässä, kun sain meiliä kaverilta, että kanan kasvattaja on löytynyt. Soitin hänelle eilen ja hän kertoi kanan omistajan. Sattuu olemaan parin talon päässä oleva (vähän outo) naapuri. Hän tulikin tänään oven taakse kanaansa pyytämään ja sovimmekin, että haen sen hänelle tänään (koska kanat edelleen naapurin hoidossa. Ja tiedän, ettei kyseinen naapuri pidä tästä kanan omistajasta).
Sain kuitenkin kysyttyä, että myisikö kanan minulle jota kovasti hämmästyi ja lupasi sen antaa lapsille.
Karoliina on siis nyt oikeasti meidän! Maanantaina pitäisi kanalan tulla, jonka rakennettua haen kanat takaisin kotiin. 
Sain kuitenkin kysyttyä, että myisikö kanan minulle jota kovasti hämmästyi ja lupasi sen antaa lapsille.
-
Carla
Olen lukenut tätä jännäkin jännittävämpää kanan kotoutumistarinaa, aika hauska juttu kaiken kaikkiaan!
Olipa hyvä, että Karoliina sai sitten jäädä kuitenkin, olisi varmaan ollut ikävä luopua siitä!
Ja oota vaan, kohta sä oot siellä (vähän outo) kanojenkasvattaja-naapuri itekkin!
Olipa hyvä, että Karoliina sai sitten jäädä kuitenkin, olisi varmaan ollut ikävä luopua siitä!
Ja oota vaan, kohta sä oot siellä (vähän outo) kanojenkasvattaja-naapuri itekkin!
-
hollannikas
"Kippenhok" saapui vihdoin tänään ja saatiin kanaset haettua kotiin.
Hauska oli huomata, että kahdessa viikossa ovat ihan kavereita jo!
Otin riskin ja annoin lasten kantaa kanasia pyyhkeen sisässä naapurista meille... Kaikki pääsivät perille! Viime hetkellä tosin Karoliina päättikin karata uudesta mökistään. Onneksi se kuitenkin antoi ottaa itsensä uudestaan kiinni.
Äidin vika, ei pojan, joka hienosti kantoi.
Jännä oli seurata taas tätä laumaa.
Kukko kävi rinnalla tönäsemässä Karoliinaa ja sitten alkoi koko kolmen koplan iltapesupuuhat.
Hämärä alkoi laskeutua ja Karoliina oli selvästi huolissaan. Ei uskaltanut mennä kahden muun ohi, jotka olivat jumittaneet rampin eteen. Lopulta pääsi rampille ja käveli varovasti sisään.
Sitten alkoikin ramppaaminen: sisään tutkimaan ja taas ulos. Ulkona oltiin vähän paniikissa ja katteltiin taivaalle "hämärä tulee! Sisään, sisään!" Ja taas sisään, kuin muille näyttäen, että aika mennä. Chabot kuitenkin pällistelivät kuin "hitaat hämäläiset" että "Eipäs nyt hötkyillä... Sitähän ei voi koskaan tietää, mitä siellä oikeastaan on... Lieneekö turvallistakaan... jne" Karoliina kerkesi käydä edestakas tarhassa ja mökissä varmaan neljä kertaa...
Lopulta kukko otti pari askelta rampille, Karoliina heti hyppäsi ovensuuhun ja kipitti sisään ja samaten toinen kana luikahti. Kukko jäi vielä patsastelemaan oviaukkoon ennen kuin päätti astua reippaasti sisään.
On ne veikeitä.

Hauska oli huomata, että kahdessa viikossa ovat ihan kavereita jo!
Otin riskin ja annoin lasten kantaa kanasia pyyhkeen sisässä naapurista meille... Kaikki pääsivät perille! Viime hetkellä tosin Karoliina päättikin karata uudesta mökistään. Onneksi se kuitenkin antoi ottaa itsensä uudestaan kiinni.
Jännä oli seurata taas tätä laumaa.
Sitten alkoikin ramppaaminen: sisään tutkimaan ja taas ulos. Ulkona oltiin vähän paniikissa ja katteltiin taivaalle "hämärä tulee! Sisään, sisään!" Ja taas sisään, kuin muille näyttäen, että aika mennä. Chabot kuitenkin pällistelivät kuin "hitaat hämäläiset" että "Eipäs nyt hötkyillä... Sitähän ei voi koskaan tietää, mitä siellä oikeastaan on... Lieneekö turvallistakaan... jne" Karoliina kerkesi käydä edestakas tarhassa ja mökissä varmaan neljä kertaa...
Lopulta kukko otti pari askelta rampille, Karoliina heti hyppäsi ovensuuhun ja kipitti sisään ja samaten toinen kana luikahti. Kukko jäi vielä patsastelemaan oviaukkoon ennen kuin päätti astua reippaasti sisään.
On ne veikeitä.

-
hollannikas
Vielä kuva laumasta... Toivottavasti Toffee on edelleen kana...? Ei ainakaan kieu kuten Fransesco.

Koira ei kuulu "joukkoon".

Koira ei kuulu "joukkoon".
-
Raksu
Onpas niillä nyt ihana koti
Tätä stooria on ollut tosi ihana seurata ja jännätä. Tietysti me halutaan lisää kuvia ja kertomuksia sinun elostasi kanojen kanssa siellä 
-
hollannikas
Tulipahan vaan mieleen, että "speksien" mukaan koppiin mahtuu maksimissaan 6 kanaa...
Ja mulla on kolme...
Ja nyt mulla on ton Karoliinan kasvattajan puhelinnumerokin ja olen hänen kanssaan jutellutkin niiiiiiiinnn...
Ja mulla on kolme...
Ja nyt mulla on ton Karoliinan kasvattajan puhelinnumerokin ja olen hänen kanssaan jutellutkin niiiiiiiinnn...
-
Iloisten Munatalo
Hieno kanala teille on siunaantunut sinne
Lisää vaan F:lle kanoja joita saa hoivata