Mitä tänään kuuluu?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Mitä tänään kuuluu?
noh, multa hajos ulkorakennuksen tiilikatto (300m2), autotallin ovi ja talolta kellarille välisellä matkalla yli 20 puuta. Oikeessa metsässä en oo edes viittinyt käydä katsomassa tuhoja...
Mik, Onko vakuutukset kunnossa ?
Me joudutaan tota mäntyä tossa talon edessä katselemaan kun Fortumiin ei saa yhteyttä ei sitten niin millään, puu on lankojen päällä ja siihen ei saa itse koskea, enkä kyllä koskiskaan, siitä kun voi saada sen viimeisen tällin.
Me joudutaan tota mäntyä tossa talon edessä katselemaan kun Fortumiin ei saa yhteyttä ei sitten niin millään, puu on lankojen päällä ja siihen ei saa itse koskea, enkä kyllä koskiskaan, siitä kun voi saada sen viimeisen tällin.

en mä tot metsää oo vakuuttanut, ku sitä on niin vähän, et ei siit elantoaan saa. Onpahan hätävara, jos huonosti meinaa käydä. Muuten pysyy pystyssä ja on virkistyskäytössä.
Autotallin ovi tuli jo korjattuu ja tallin katto melkeen. Työtä siihen vaan menee.
Autotallin ovi tuli jo korjattuu ja tallin katto melkeen. Työtä siihen vaan menee.
Siirsin tänä iltana lämpölampun paikan orsien yläpuolelle ja sekös aiheutti ihmetystä! piti moneen kertaan käydä jokaisen vuorotellen tutkailemassa että mikä kummajainen siellä nyt loistaa? Vaikka lamppu on ollut kanalassa koko ajan, mutta toisessa paikassa. Lopulta huomasivat että sen alla oli kiva lämmitellä orrellakin ( vaikka kanalassa on koko ajan ollutkin +8-10 ○C) ihan samoin kuin ovat hakeutuneet sen alle pehkullakin ollessaan aiemmin. Mutta lämpöpuhallin on tosi hitti! Sen eteen rivissä menevät vuorotellen ja antavat ilmavirran hyväillä sulkiaan
kun joskus olen laittanut sen päälle että kosteus kuivuu pois ikkunoista. 

Toinenkin kananuorikkoni muni tänään ensimmäisen munan
Istui ensin pesässä ja piti kovaa raksutuksta aikansa ja sitten kun munnan ulostuloaika koitti tulikin pois pesästä ja pyöräytti munansa lattialle
Ja sitä sitten koko porukalla ihmettelemään, emäntä mukaanlukien
Nyt munintaprosentti 50 

Kävin eilen taas kaivamassa pehkun joukkoon sekä kissojen että kanin pissapurut ja kakat sekä laskiämpärin sisällön. Kanat kaivo aamulla koko lantapatterin auki päästäkseen käsiks, mut eihän siellä ollu mitään syötävää. Nyt saa lantakasaa korjailla ja koska hiipukin hiukan, alkaa houkuttaa taas toi hevosenlannan haku... Tai sit mä teen hiivaliemen. Kanat on tyytyväisen olosia, vaikka kanalassa onkin vaan 1,5 astetta. Eilen meni miinuksen puolelle, mutta vesiautomaatti oli sula ja lämpömittari on vähän korkealla mitatakseen lämpöö kanojen korkeudelta... Käsituntumalla sanoisin et siin pehkun päällä on huomattavasti lämpimämpää!
Vaihteeksi oli taas sähköt poikki
No menin sitten jonkin ajan kuluttua tarkistamaan kanat ja jokainen oli jäänyt juuri niille sijoilleen milloin valot oli menneet poikki. Hämmentyneitä ilmeitä ja ihan hiirenhiljaista ... kun laitoin ledin päälle , pikkuhiljaa ne alkoivat liikehtimaan ja siirtymään parempaan asentoon tai nousemaan orsille ... no onneksi sähkötkin sitten tulivat takaisin ja touhu jatkui 

Valot vilkkuu , lunta sataa ja myrskyää. Toivottavasti huomen on rouvilla valo
Sekaparven kanalan seiniltä löytyi verta. Kenessäkään ei mitään isoja vaurioita näy, pieni nirhauma on nuoren kukon harjassa... Eli nyt taitaa sitten pääkukko ja partapoika selvitellä välejään
Jo muutaman päivän ovat kyräilleet toisiaan ilman isompia yhteenottoja, nyt sitten tämä
Toivottavasti saavat välinsä selvitettyä ja mahtuut samassa porukassa olemaan, heti kun ei ole mahollisuutta partapoikaakaan minnekkään muualle saaha 

Meillä oli sähköt pois kuusi ja puoli vuorokautta, kyllä jo meinasi hermot mennä
Onneksi oli lämmin ilma, etteivät kanat paleltuneet. Kolme paristoilla toimivaa led- myrskylyhtyä piti kanalan
edes jotenkin valoisana ja kanat olivat vielä uudenvuoden aattona ulkona
Kuitenkin munia on tullut yhtä paljon kuin aikaisemmin, ei siis ollut liian hämärää.
Puita kaatui 17, on vähäksi aikaa polttopuita.

Onneksi oli lämmin ilma, etteivät kanat paleltuneet. Kolme paristoilla toimivaa led- myrskylyhtyä piti kanalan
edes jotenkin valoisana ja kanat olivat vielä uudenvuoden aattona ulkona

Kuitenkin munia on tullut yhtä paljon kuin aikaisemmin, ei siis ollut liian hämärää.
Puita kaatui 17, on vähäksi aikaa polttopuita.
Me ollaan taas ilman sähköä oltu eilisestä asti, eikä nyt syynä ollut myrsky vaan fortumin metsurit, jotka räpelsivät männyn sähkölangan päältä pois ja siinä samalla katkaisivat meiltä nollan,
onneksi olin kotona että sain nopeasti pääkatkaisiasta virran pois, siinä olisi voinut palaa koko talo. nyt sitten odotellaan sähkömiehiä

Että miä olenkin sitten ovela
Järjestin mieheni katsomaan toivomiani kanoja ihan muinamiehinä
saas kattoa mitkä on kommentit kun tulee kotiin 

Noniin kanavaihto haudonnat alotettu Hain tänään 6 munaa yhdelle alle Toivotaan et onnistuu ovat nyt kanalanpuolella mut jos tulee kylmä taidan siirtää lämpöseen nyt on +10 astetta vielä sisällä.Tytär ja mies tuumasi se karkasi jo, mutt onneksi mun luottohakija syö vielä kanoja
Sama täälläIloisten Munatalo kirjoitti:Meillä on vihdoinkin lunta!