Onko tänä syksynä enemmin hiiriä kuin aiemmin?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Iloisten Munatalo

Onko tänä syksynä enemmin hiiriä kuin aiemmin?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meillä ei ole ollut hiiriä ollenkaan viimiseen kolmeen vuoteen :shock: Ja nyt sitten johtuneeko täsät lämpimästä syksystä vaiko mistä, mutta ensimmäiset hiiret mellastivat KEITTIÖSSÄ :smt013 lokakuussa ja sain lopulta loukutettua kun olivat monena yönä tyhjentäneet ikkunalla olevan kukkaruukun mullat pitkin. Nyt sitten kanalan etuvarastossa ovat mellastaneet ja siirsin kaikki jyväsäkit kanojen tilan puolelle etuosaan ja olen nyt parina päivänä loukuttanut jo 4! Isoja lihavia mötköjä :smt019 Yhden nappasin myös vintiltä eilen ...
Onko teillä muilla ollut hiiriä enemmin kuin aikaisemmin? :smt017
Aleksandra
nandu

Re: Onko tänä syksynä enemmin hiiriä kuin aiemmin?

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Meillä päin näyttäisi myöskin olevan enemmän hiiriä kuin kolmeen vuoteen, jolloin niitä oli ihan hurjasti. Meillä ne eivät onneksi pääse taloon sisälle, mutta puutarhavajassa, lehtikompostissa ja kananlantakompostorissa niitä pyörii. On paljon koloja ja papanoita. Jaa, täytyypä käydä katsomassa ovatko valloittaneet pihasaunan...Meillä kyseessä on metsähiiri, se iso isokorvainen söpöläinen (tuholainen). Mieheni tässä eräänä päivänä nosti ylös maassa kesän olleen vanhan lintupöntön. Sieltä reiästä kurkkasi säikähtänyt metsähiiri :shock: . Voi, kun olisi ollut kamera hänellä mukana. Kaksi hiirtä sieltä lopulta livisti tiehensä. Mieheni laittoi lintupöntön takaisin maahan samaan paikkaan, eihän niiltä kotia voinut viedä :smt005 . Mutta eivät ne varmasti ole mitään hauskoja jos sisälle tulevat :smt011 .
Iloisten Munatalo

Metsähiiriä nämäkin varmaan ovat, ei niillä ainakaan pukuja ollut päällä kuten kaupunkilaishiirillä :smt044 Ja tuossa vieressähän on tuota peltoa ja metsää ihan riittämiin ... hiiret vielä menettelee, kunhan eivät muutu rotiksi :smt019 Niitä täällä ei ole nähty ollenkaan onneksi vuosikausiin enää...
Yäks! vintillä napsahti ... ja saalista tuli taas ... myrkkyä en laita periaatteesta. Karmea kuolema sis.verenvuotoon ja sitten jos kissat vaikka pyytää vielä sen myrkyllisen otuksen .... tai kanat!!! :shock: Kunnon nopea lossa ja henki pois sekunneissa :smt023
Viimeksi muokannut Iloisten Munatalo, 08 Joulu 2011, 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

näyttäis olevan enemmän hiiriä ku ennen. Mun kissat listi ekana asumisvuonna täältä hiiriä urakalla ja sen jälkeen hiiret tuntu kuolleen sukupuuttoon. Ja nyt syksyllä on ollut hiiriä, mä jopa onnistuin tuomaan polttopuiden mukana hiiren sisälle! Onneks kissi nappas sen heti, ku se kurkkas polttopuukopasta. Josefina on ottanut kanalasta 3 hiirtä, tällä hetkellä siellä ei oo hiiriä. Luotan kissan vaistoon :D

rehuvarastokin on vapaa hiiristä, koska mun kissat viettää siellä aikaansa.
tinttu

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Meillä ainakin heinäpaaleissa tuntus hiiriä olevan, muutaman on katit kantaneet näkösällekin. Mutta kun on reilusti kissoja, ei niitä hiiriä haitaksi asti ole. Meillä siis leikkautettiin kuudes, tuo kulkukolli mikä on 4v pyörinyt meidän kissasakissa ja lauma on aikas tehokas hiirienkarkotin :smt002
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mun hiiret loppu jo syksymmällä, nyt tulee vesimyyristä ongelmaa :smt009 Sisälle ei tuu mikään, toi mun vanhempi kissa viettää melkein päivät keittiön välikatossa kytiksellä, mut rapinaakaan ei kuulu. Papanoita ei pahemmin oo, mut kanalassa kaivavat ruokakuppien alle käytäviä. Loukkuihin ei eksy. Mulla on kaikki rehut ja viljat tiiviisti metallitynnyreissä kansien alla, kun kokemusta suurista rottamääristä on liikaakin... Yritän olla antamatta liikaa kauroja, mutta rehuautomaatissa on aina ruokaa.
Navettaan en halua nyt myrkkyä laittaa kun varastossa elelee houdini-taitonen pupu. Loukut otan toki LUVALLISEN jalottelun aikana pois, mutta myrkkyä on vaikee siivota pois, joten jää käyttämättä.
pirpeliini

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

Mie pyydystin kahdella luokulla kanalasta viikon sisään toistakymmentä hiirtä. Yhen kerran oli kaks hiirtä samassa loukussa ja toisessa kolmas :shock: Eli kyllä niitä taitaa vaan reilusti olla. Miulla ei kyllä oo ollu kanat kuin vasta tän vuoden keväästä asti, että en kyllä voi mitään sanoa onko hiiriä aikaisemmin miten paljon ollut. Viime talvena kun navetassa ei ollut elämää, siis ainakaan niiden hiirien lisäksi :smt003
Nyt ei ole hiiriä mennyt loukkuihin enään viikkoon, vaikka olen antanut loukkujen varuilta olla. Rehut ja kaurat on betonilaarissa mihin eivät pääse.
Itsellä kissaa ei ole, vaikka mieli kyllä tekis ottaa just nuihen hiirien takia. Naapurin kissa kyllä käy meidänkin pihassa, mutta ei taida kyllä hiirille mitään tehdä, käy vaan kaikki oven pielet kuseksimassa :smt012
helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Meillä ei taas ole näkynyt hiiren hiirtä tänä syksynä. Muutama kolahdus on kellarissa käynyt, on niitä kuitenkin, mutta tosi vähän.
Aleksandra
nandu

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

No nyt on metsähiiri tai -hiiriä löytänyt tiensä meidän autotallivarastoon :shock: ! Koskaan ennen ei koko autotallirakennuksessa ole ollut hiiriä. Autotallissa on 'kanalatiskien' pesupiste tiskipöytineen ja olen pitänyt siellä myös kuivattuja auringonkukanpohjia korissa. Siitä olen napannut niitä viikon parin välein mukaani kanalaan kanojen väkerrettäväksi. Ihmettelin eilen kun kukkapohjan päällykset olivat ihan silppuna, ja kas, siemenet olivat kadonneet ja vain kuoria oli ympäriinsä :smt013 . Katselin tarkemmin ympärilleni ja huomasin papanoita siellä täällä. Tämä kaikki on tapahtunut ihan parissa päivässä koska viikonloppuna auringonkukat näyttivät vielä ihan normaalilta. Nyt vain selvittämään mistä hiiret löytävät rakennukseen. Oma syyni tietysti kun en ollut vienyt kukkapohjia kanalan eteisen jyrsijänpitävään rehuvarastoon missä kaikki muu kanojen syötävä on :smt018 . Sinne menivät kanojen herkkusiemenet :smt009 . Puolet sadosta sentään on jo mennyt kanoille.

No, jos ei hiirien kulkureitti löydy ja ongelma tokene niin loukkua peliin vaan...eikä enää mitään syötäväksi kelpaavaa siihen rakennukseen hiiriä houkuttamaan.
Iloisten Munatalo

Meillä hiirijahti jatkuu, nyt tosin navetasta en ole loukuttanut muutamaan päivään yhtään, mutta talon vintiltä kyllä ... no niin kauan kun ne vintillä ovat niin ... :smt021 loukut napsii mutta sisätiloihin ei ole tulemista.
Vastaa Viestiin