Ankkatyttöjen maha
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
sannikki
Ankkatyttöjen maha
Jaahas oliskohan liikaa ruokaa tarjolla kun kahden tytsyn maha "roikkuu" hieman
Ei sillee löllön näköisesti mutta jalkojen välissä on selvä kumpu
vai onkos tytöt vaan tulleet ankkaneidin täysi-ikään
Nauroinkin ukolle kun huomasin että voikos ankka olla näennäisesti raskaana
mutta tuskin ne munia kauaa kantelis
tietty talvella saa hieman rasvaa ollakin ettei vilu yllätä...
Re: Ankkatyttöjen maha
Ankkatytöillä on sellainen pullea masu jalkojen välistä ja etenkin kun munivat niin pylly voi olla aika leveä. Poijaat ovat sellaisia sutjakamman rakenteisia. Meidän supersyöppö-Hilma neitokaisella on jaölojen välissä lisäksi sellainen rasvapoimu, ei aivan keskellä päästä pyrstöön menevää linjaa vaan vähän sivussa. Se on kyllä hiukka lihava
Minkäs teet kun se syö kuin koira! Hotkii mitään maistamatta, tai ainakin sille se näyttää. Kirjallisuuden muykaan liikalihavuus voi altistaa naaarasta munimisongelmille, mutta koska ne ei nyt talvella ainakaan mulla muni koska olen pitänyt niillä lyhyttä päivää, niin en ole ollut huolissani. Tarkeneepahan tosiaan paremmin!
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
-
Räpylä
Meillä ankoilla on koko ajan vapaasti pesuvadissa tarjolla viljaa+munitusrehua, tätä syö seka nämä kaksi munivaa akkaa sekä yksi ukko. Olen nähnyt hukkuneen ankan, vettä pelkäävän ankan ja jokusen muuta outoa tapausta lyhyehkön ankkaharrastukseni aikana, mutta ylensyönyttä ankkaa en 
Räpylä kirjoitti:vettä pelkäävän ankan
Meidän Hilmukaisen lisäksi meidän kaksi poika-ankkaa jotka meillä oli iät ajat sitten kun olin teini, söivät itsensä ylen talvihoidossa. Talvihoitajat olivat innokkaita kalastajia, ja syöttivät pikkukalat ankoille. Aivan valtavat rasvapoimut molemmilla keväällä, hyvä ettei vatsa laahannut maata, mutta sutjakoituvat kesällä tosi nopsaan kun pääsivät vapaaksi meidän mökille. Mä luulen, ettei ankka tule kovinkaan helposti lihavaksi perusruualla vaikka sitä olisi vapaasti tarjolla (kunhan ei anna pelkkää lihotusrehua vaan laimentaa sitä jyvillä), ellei ankka ole sitten todella perso ruualle kuten tuo meidän Hilma-ahmatti on.
-
sannikki
Meillä ankkojen normi ruokasatsiin kuuluu:
-Kalkkunan rehu (suomenrehun)
-kaura
-vehnä
-ohra
-liotettu leipä (muutaman kerran viikossa)
-jäävuorisalaatti
sitten joskus jotain keittiötähteitä, koiranmakkaraa, keitettyä kananmunaa, joskus( ehkä kerran kuussa tai harvemmin) jauhelihaa vähän. Teen sellasia sotkuja näistä. Ja ennenkuin kukaan kommentoi lihoista niin niitä on harvassa, kuten koiranmakkara, se on ihan speciaaliherkku.
Ja ankkatytöt näyttää ylensyöneiltä
-Kalkkunan rehu (suomenrehun)
-kaura
-vehnä
-ohra
-liotettu leipä (muutaman kerran viikossa)
-jäävuorisalaatti
sitten joskus jotain keittiötähteitä, koiranmakkaraa, keitettyä kananmunaa, joskus( ehkä kerran kuussa tai harvemmin) jauhelihaa vähän. Teen sellasia sotkuja näistä. Ja ennenkuin kukaan kommentoi lihoista niin niitä on harvassa, kuten koiranmakkara, se on ihan speciaaliherkku.
Ja ankkatytöt näyttää ylensyöneiltä
-
Räpylä
Tipsi, tää vesikauhuinen on ensimmäistä kauttaan muniva nuori akka-ankka :D Kun muninta alkoi, muija lopetti kylpemisen. Nokkakin sillä oli kerran päivätolkulla niin likainen savesta ja p*skasta, että meidän renki pesi sen. Että täällä sitten ankan naamaa pestään. Se kyllä juo, mutta muiden kylpiessä akka vaan kaakattaa ja huseeraa ympäriinsä. Olen yrittänyt eristää sen muista, tarjonnut kaivovettä ja vesijohtovettä, laittanut jyviä veteen, kantanut muijan veteen. Pesisi ees persiinsä kun sentään munii. Sulat on joskus näyttäneet kosteilta mutta nekin pisarat tullevat vain muiden roiskeista. Kohta pitää taas ottaa hupakko kiinni ja pestä sen silmät. 
Sannikki, jos olet epävarma ovatko ankat lihavia vai ei, niin kannattaa luottaa eniten rintalastan terävyyden tunnusteluun. Meidän Rebekkaneitokainen oli todella laiha jossakin vaiheessa, mutta masu silti "pömpötti" eli on ruumiin rakenteeseen kuuluvaa.
Räpylä: Onko tuo "vesikauhuankka" nokkimisjärjestyksen alimmainen? Mietin vain sitä, että meillä alimmaisena oleva joutuu odottamaan että pääsee kylpemään, ja voisin kuvitella että jos tilanne on paha niin ankka ei uskalla mennä kovinkaan helposti kylpemään. Kun mulla oli joskus teininä ekat ankat, 2 poikaa, niin toinen ankka kylpi aina eka, ja vaikka tämän ekana kylpemään menevän ankan olisi ottanut eristyksiin että toinen pääsisi, niin se toinen ei suostunutkaan. Eli, eristyskokeilu voi tuottaa tulosta kylpemisen suhteen, mutta voi myös olla sitä tuottamatta (etenkin jos ankka kuulee/näkee muut ja yksin ei tervettä ankkaa ole muutenkaan hyvä pitää).
Räpylä: Onko tuo "vesikauhuankka" nokkimisjärjestyksen alimmainen? Mietin vain sitä, että meillä alimmaisena oleva joutuu odottamaan että pääsee kylpemään, ja voisin kuvitella että jos tilanne on paha niin ankka ei uskalla mennä kovinkaan helposti kylpemään. Kun mulla oli joskus teininä ekat ankat, 2 poikaa, niin toinen ankka kylpi aina eka, ja vaikka tämän ekana kylpemään menevän ankan olisi ottanut eristyksiin että toinen pääsisi, niin se toinen ei suostunutkaan. Eli, eristyskokeilu voi tuottaa tulosta kylpemisen suhteen, mutta voi myös olla sitä tuottamatta (etenkin jos ankka kuulee/näkee muut ja yksin ei tervettä ankkaa ole muutenkaan hyvä pitää).
-
sannikki
HIP HEI MEille tuli ensimmäinen ankan muna
Harmi vaan että pojat on lihoina ja päätin ettei ankat meillä lisäänny... Hanhet saa lisääntyä ihan niin paljon kun haluaa