Kanan likainen takapää..

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Suvianne

Re: Kanan likainen takapää..

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minun yhden suttukanan sisältä löytyi "kasvain"

Ällökuva blogissa jos joku on kiinnostunut. Mieheni oli ehdottomasti sitä mieltä, että ei halua ko. juttua nähdä edes kuvana. Minusta se oli lähinnä mielenkiintoista. Koko paska oli elävän kalvon sisällä???
http://karppausjaperhe.blogspot.com/201 ... kapaa.html
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Mistähän moinen johtuu, voiko kanoillakin olla endometrioosia? :smt017 Jotenkin vaikuttaisi vähän samalle mutta kanojen kulmasta ajateltuna....
Tupu

Viesti Kirjoittaja Tupu »

Hui, mikä ihme tuo on!? :shock: Vaikuttiko se kanan ulkonäköön, siis oliko kana lihava? Kaikenlaisia kummajaisia sitä onkin.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Oliko Suviannen kana muninut koskaan? Jos ei, niin sillä saattoi olla semmoinen harvinainen kehityshäiriö, etteivät munat kerta kaikkiaan päässeet ulos kanasta. Jos oli (ja jopa ahkerasti), niin kyseessä voisi olla munanjohtimen tai munintaelinten bakteeriperäinen tulehdus, joka sitten myöhäisvaiheessa esti munien ulostulon.
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Karsea, tuli heti mieleen oma kakkapylly-Hilkka, mutta se pukkaa vieläkin munan päivässä reippaasti. Ja mitä oon sen sontimista nähnyt, se aika huolimattomasti vaan tuuttaa menemään (joku toinen kirjoittikin tässä ketjussa aiemmin omasta vastaavasta, huolimattomasta kanastaan) kun muut tosiaan kyykistelee ja pyllistelee. Mutta olipahan outo juttu...
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

On ollut ahkera munija! Todella ahkera. Se on sekarotuinen ja siinä on kauempana jotain tehomunijaa.
Ulkonäköön ei vaikuttanut eikä käytökseen!!?
Kun se oli mulla teurastettuna, ajattelin sillä olevan munan sisällä, koska takapää oli ihan pullea ja kova.
Mutta muuten sitä ei hoksannu.

Ihan normaali ollut. Ainut, että pikkuhiljaa alko perssulat sotkeentuu, vaikka ennen pysyneet puhtaana.

Se raukka on ruukannut istua muninta pesässäkin ja siksi en heti hoksannut, että se ei munikkaan. Tyhjää käy istumassa.

Se ei ole koskaan ollut edes vaisu?? Ja takuulla olisin hoksannut jos olis, koska nuo muutamat harmaat on mun ehdottomia lemppareita.
Siksi se alkuperäinenkin vanha mamma on saanut vaan olla, vaikkei munikkaan. Minusta nuo harmaat on niin kauniita.
Tammearu

Viesti Kirjoittaja Tammearu »

Hapsiainen kirjoitti:Elikkäs mulla on tuommosia sekarotuisia silkkikanoja joilla siis tuo takapuolikin on pörrönen ja valkoisilla yksilöillä on nuo persuksen höyhenet ihan likaset, niin oisko kellään mitään ideaa miten ne sais helpoiten pestyä vai pitääkö mun ottaa kana kainaloon ja mennä sen kanssa suihkuun? ;-)
Mika on ruokavalio kanoillasi? Meilla vihreaan vuoden aikaan annetaan paljon kalaa ja siita peppu joskus suttaantuu.
Vastaa Viestiin