Kanalla aivovaurio???

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

sannikki

Re: Kanalla aivovaurio???

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Maattarin kanssa samaa olen pohtinut :smt017 yksi tuttavamme kun nappas eilen kanan kiinni, että tehtiin perusteellinen ulkoloistarkastus niin kukko tulikin kyllä hätiin, ei nyt päälle mutta selvästi kohti ja potpotti kovin... miekin luulen että itse kanassa vois olla vikaa myöskin, ehkä se ei ole kehittyn oikein tms. On se kumma jos kaksi hullua kukkoa sattuis samaan taloon :smt017 Ja Pontso kun ei minulle uhoa eikä noki eikä mitään vaikka kyykin lattialla ojentelemassa kauroja kanoille, pontso ei syö kädestä arvonsa tuntevana... Se on TODELLA upea kukko, iso, hyvävointinen jne...

Kuva

loukattu kana ei pääse orrelle, joten menee lihoiksi mahd pian, ei ole kanan elämää jos ei orrelle pääse... ja kun ei parannusta horjuntaan näy tulevan, ei kyllä huononnustakaan, mut näin on päätetty. Kukko jää vielä ihmeteltäväksi, jos se olis vaan nuori ja hölmö :smt042 Jos se vielä höykyttää kanoja niin lähtee heti.
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mäkin taitaisin tehdä juuri noin vaikka eilen sanoinkin että hullu kukko pois :smt005 , ehkä mä olen huomenna taas eri mieltä :smt019
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
sannikki

Ehkä Pontso on vaan niin TESTOA täynnä ettei ihan osaa kukon hommia vielä, okei ei ole hyvä että hyökkäs kanan kimppuun, mutta tosiaan miksi vain yhden tietyn haluaa päiviltä... Höntti kiekuukin pitkin päivää, ja just jos kanoja liikaa lähentelee niin alkaa kiekumaan hulluna, Pontso on ding dong mutta ehkä hyvä sellaisenaan :smt043
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Minä taidan pian kutsua itseni teille käymään :smt005
siiri

Viesti Kirjoittaja siiri »

Minun on pakko kertoa tipusta, jonka kimppuun hyökkäsi harakat.. löysin sen lopulta, silmät olivat muurautuneet umpeen ja kallo näkyi, ensin luulin ettei sillä ole silmiä laisinkaan. Pesin sen lavuaarissa lämpimällä vedellä ja silmäthän löytyivät :smt023 Betadinea valelin päähän oikein kypäräksi. Oikeastaan useamman viikon ajan tuli hetkiä jolloin se näytti pakkoliikkeen omaisesti kulkevan vain taaksepäin.. siitä on nyt 3kk ja se on aivan normaali ja todella kaunis :smt001 Manooverit, joita kutsuin pakkoliikkeiksi, jäivät pois. Silloin annoin kyllä jotain kipulääkettä , mutta mitä ja kuinka paljon, en muista. Tämä oli todellakin silloin alle 2kk vanha. Pointtini taisi olla, että parani sittenkin vaikka kallo ihan oikeasti näkyikin ..
sannikki

En nyt sano millään pahalla mut en tosiaan tartte, enkä päästä ketään tuntemattomia tänne katsomaan yhtään mitään ( ihan jo sen takia että jos olis loisia/tulehduksia/jotain omissa kanoissa ENKÄ TODELLAKAAN SANO ENKÄ EPÄILE, ETTÄ ILOMUNAN KANALASSA OLIS,mutta en myöskään häntä tunne.), on kuitenkin tossa lähinaapurissa sen verran kauan lintuja pitänyt ihminen että hänen kanssaan olen aiheesta keskustellut ja päätöksen tehnyt että kana lähtee, vaikka paranisi niin ei kukko sitä hyväksy, sen näkee käytösestä. Älkääkäs nyt kukaan loukkaantuko, mutta en minäkään ole kenenkään toimia menossa tarkastamaan, vaikka mikä olis...
sera1

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Jos kana vaikuttaa vauruioituneen niin pahasti, ettei elolla selviä, eikä kukko muita kanoja kurmoota, niin kana pataan ja katsotaan kukon käytöstä jatkossa.
Kukko erityistarkkailuun, että osaako se olla kukoiksi, kun tätä yhtä kanaa ei ole näkyvissä.
Iloisten Munatalo

sannikki kirjoitti:En nyt sano millään pahalla mut en tosiaan tartte, enkä päästä ketään tuntemattomia tänne katsomaan yhtään mitään ( ihan jo sen takia että jos olis loisia/tulehduksia/jotain omissa kanoissa ENKÄ TODELLAKAAN SANO ENKÄ EPÄILE, ETTÄ ILOMUNAN KANALASSA OLIS,mutta en myöskään häntä tunne.), on kuitenkin tossa lähinaapurissa sen verran kauan lintuja pitänyt ihminen että hänen kanssaan olen aiheesta keskustellut ja päätöksen tehnyt että kana lähtee, vaikka paranisi niin ei kukko sitä hyväksy, sen näkee käytösestä. Älkääkäs nyt kukaan loukkaantuko, mutta en minäkään ole kenenkään toimia menossa tarkastamaan, vaikka mikä olis...
Sannikki, mun lausahdukseni oli vain heitto ja enemmänkin semmoinen että sun puolia koitin pidellä :smt047 , en sinun arvioitikykyäsi epäilläkseni ollenkaan enkä hoitotaitojasi ja tiedän että saat naapuristasi kaiken tarvittavan avun ja neuvot, joten nou hätä , en ole tuppaamassa teille :smt005 Tunteet pinnassa siellä kun huoli on ollut kova, ymmärrän :smt045 ja todellakin meillä ei ole loisia tms. :smt005 jos ei lasketa noita myyriä jotka verottaa satoa kesäisin :smt044
sannikki

Nyt on kananen paremmilla laitumilla, meni huonompaan suuntaan :smt009
Iloisten Munatalo

:smt056 Kaikella on varmaan tarkoituksensa, ehkäpä kukko näki kanassa jotakin poikkeavaa, jota ihmissilmä ei osannut rekisteröidä...
sannikki

Mie luulen kanssa että että että kanalla oli joku vika, lihaa ei ollu nimeksikään, kun avattiin. toisaalta ei ole paljon liikkunut viime viikkoina. rasvaa oli kyllä normaalin näköisestä, ei kasvaimia tai muutakaan muutosta mun silmälle, mitä netistä kuvia ja anatomiaa löysin, kupu vaikutti normaalin kokoiselta.

No näillä mennään ja toivotaan että munivat ja sais koneeseen vähän tavaraa :) KUKKO POLKI ILLALLA EKAA KERTAA AINAKIN MUN NÄHDEN :smt035
Iloisten Munatalo

No niin, siitä se varmaan nyt lähtee sitten tasainen elo käyntiin teilläkin :smt023
Vastaa Viestiin