Viiriäisten lopetus?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
lumimuna

Mitä teette ylimääräisille siniviirukukoille?

Viesti Kirjoittaja lumimuna »

Elikkäs siniviirutipuista on kasvanut useampi kukko, eikä niitä voi pitää (ainakaan kaikkia). Kaupaksikin menisi vain kanat, luonnollisesti.
Joten mitä olette ruukanneet tehdä ylimääräisille pojille? Lahdannut? Miten?

Entä pärjääkö esim. kaksi kukkoa keskenään lemmikkilintuina?
Suwitsu

Re: Mitä teette ylimääräisille siniviirukukoille?

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Vaikka saksilla kaula poikki.

Meillä on kaksi kukkoa yhdessä ja hyvin tulevat toimeen. Aluksi luulin toista kanaksi mutta niin komeesti alkoikin huutaa ettei epäilystäkään sukupuolesta :smt003
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Kyllä poikamiesparikin voi tulla ihan hyvin toimeen keskenään. Polkevat toki toisiaan, mutta niinhän kaikki poikaparit :smt002.

Hassua jos vain kanat menevät kaupaksi :smt017. Siniviiriäinen kun on parilintu, kukolle 1 tai maksimissaan 2 kanaa, ei enempää. Ei siis isoa kanaporukkaa ja yhtä kukkoa, se on siniviiruille luonnotonta.
lumimuna

Eli siniviiruissa ei siis luulisi yhden kanan rääkkipolkemisen helpottavan lisäämällä kanoja.
Enpä ole tällaista tietoa tiennytkään. Nuo tavisviirujen harrastajat vain meinaavat, että pitäisi olla paaaaljon enemmän kanoja meidän kukolla.
Joku muu syy nyt vikana meidän seksihullulla kukolla.
Ei oikein tahtoisi noita poikia tappaa :smt009
lumimuna

Viiriäisten lopetus?

Taitaa olla meillä edessä siniviirukukkojen lopetus, kun ei niille näytä löytyvän ottajia :smt009
Joskus nuorempana olen ollut mukana, kun kanalta pistettiin pää poikki, eikä se ollut kaunista katsottavaa.
Joten, voisitteko ihan rohkeasti kertoa kuinka lopetatte siivekkäitänne? Mies metsästää ja hän meinasi, että niskat nurin. Niin tehnyt, jos metillä ammuttu lintu jäänyt laukauksesta huolimatta henkiin.
Itsestä kaikki muu lopetus, kuin eläinlääärin aineilla tekemä, tuntuu pahalta(varmaan näyttää vain). Itse en pystyisi omin käsin tervettä eläintä tappamaan.
Mutta rajansa kukoillakin.
Xaus

Re: Viiriäisten lopetus?

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Kaula poikki on nopein. :)
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

^Vaikka keittiöfiskarseilla.
emilia

Viesti Kirjoittaja emilia »

Eilen vein kaksi kukkoa lopetettavaksi naapuriin, kun en pysty itse sitä tekemään. :smt010
kyllä tuli paha mieli ja tippa linssiin, koska kukot olivat terveitä ja eläneet onnellisina vapaana ja nyt sitten täytyy lopetta tilan ahtauden takia. Nyt oli aika mennä talvikanalaan. Voi ei se on kova paikka vaikka ne ovatkin "vaan" kukkoja :smt011
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Kaulan katkaisu tai niskat nurin on paljon eläinlääkäriä armeliaampi ja nopeampi loppu linnulle. Meillä ei eläinlääkäri lopeta enää yhtään eläintä, teen sen itse paljon nopeammin ja tuskattomammin eläimen kannalta. Tämä koskee niin hevosia, lampaita, lintuja kuin koiriakin. En kestä katsoa sitä hiipivää kuolemaa joka nukutusaineilla tulee, jos tulee. Pulttipyssy tai vesuri hoitaa homman kerralla siisti ja nopeasti.
lumimuna

emilia kirjoitti:Eilen vein kaksi kukkoa lopetettavaksi naapuriin, kun en pysty itse sitä tekemään. :smt010
kyllä tuli paha mieli ja tippa linssiin, koska kukot olivat terveitä ja eläneet onnellisina vapaana ja nyt sitten täytyy lopetta tilan ahtauden takia. Nyt oli aika mennä talvikanalaan. Voi ei se on kova paikka vaikka ne ovatkin "vaan" kukkoja :smt011
No tuopa se juuri pahin onkin, että kun eläin on nuori ja terve. Kun on parantumattomastisairas, niin silloin asia on tunteiden kannalta niin paljon helpompi käsittää, koska eläimen kannalta lopetus on parasvaihtoehto.

Pitäisi tajuta olla ottamatta eläimiä ollenkaan...
Jade

Viesti Kirjoittaja Jade »

Hei! :smt006
nyt on sellainen juttu, että jos omistaa siniviirukukkoja niin ei niitä silti voi tappaa vaikka niitä ei voisikaan pitää :smt009 ne pitää vain tuputtaa ihmisille ja jaella pitkin poikin, ei ole oikein tappaa lintuja pelkän sukupuolen takia :smt011 se on julmaa :smt022 minä olen 14v ja asun helsingissä käpylässä, olisiko olemassa ketään sillä seudulla joka voisi myydä minulle minulle naaras-kääpiöviirun tai GPkukko-kääpiöviirun tai molemmat (eli parin) enintään hintaan 50e???

T. Jade :smt024
lumimuna

Jade kirjoitti:Hei! :smt006
nyt on sellainen juttu, että jos omistaa siniviirukukkoja niin ei niitä silti voi tappaa vaikka niitä ei voisikaan pitää :smt009 ne pitää vain tuputtaa ihmisille ja jaella pitkin poikin, ei ole oikein tappaa lintuja pelkän sukupuolen takia :smt011 se on julmaa :smt022 minä olen 14v ja asun helsingissä käpylässä, olisiko olemassa ketään sillä seudulla joka voisi myydä minulle minulle naaras-kääpiöviirun tai GPkukko-kääpiöviirun tai molemmat (eli parin) enintään hintaan 50e???

T. Jade :smt024
Kyllähän minä parhaani mukaan jaella yritänkin, mutta kun ei ottajia ole. Mitään rahallista korvaustakaan en ole pojista vailla.
Vastaa Viestiin