Siniviiriäistipujen "vieroitus"?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
lumimuna

Siniviiriäistipujen "vieroitus"?

Viesti Kirjoittaja lumimuna »

Minkä ikäisenä siniviiriäistiput kehtaa jättää ilman äitiä?
No siis hautomakoneesta tulevathan ovat heti ilman äitiä ja pärjäävät, mutta mites sitten äitinsä hautomat? Mulla nyt molempia kotona :)
Kukko raukka ollut jo kuukauden yksin, kun kana ollut hautoma- ja tipujenhoitohommissa ja haluaisin jo pikku hiljaa laittaa kanan takaisin kukon seuraksi.
lumimuna

Re: Siniviiriäistipujen "vieroitus"?

Eipä tullut vastauksia, joten kommentoinpa itse :)
Emon otin lapsilta pois kun olivat kaksi viikkoa vanhoja. Muutama äiskän haku piipitys, mutta sitten keskittyivät verkon toisella puolella oleviin 1,5vk vanhempiin sisaruksiinsa.
Tänään, kun 4 tipua olivat 4vk vanhoja ja toiset 2,5viikkoisia, otin väliseinän pois, ja kaikki lapset pääsivät yhteen. :smt003
Jännitin, että miten menee nuorempien osalta, mutta turhaan. Kaikki katselivat toisiaan aluksi hölmistyneinä, mutta sitten oltiin jo yhtä suurya parvea ja yhdessä syötiin :smt038
Xaus

Viesti Kirjoittaja Xaus »

:smt017 Miksi noin aikaisin vieroitus? Vieroitetaanko viiriäiset aikaisemmin kuin kanatiput? Mulla virkkuja on tullut vain koneesta...
lumimuna

Ei mitään tietoa oikeasta vieroitusiästä, siksi täällä kyselinkin. Enkä vastausta saanut, joten toimin.
En oikestaan näe itse pahaa siinä, että näinkin aikaisin tiput emosta eroon joutuivat, koska koneella haudotut ovat joka tapauksessa alusta asti ilman emoa ja selviävät. Ovat isossa porukassa ja vanhempien sisarusten seurassa.
Syy oli yksinäinen kukko, joka kaipasi jo pahasti vaimoaan oltuaan erossa monta viikkoa.
Vastaa Viestiin