Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

[quote="vardenji"]^Voi kunmullakin paino vähenis, mut kun nousee. mulla ois paljon enemmän pudotettavaa mut tuo kilprauhanen se temppuaa niin ei sit millään lähe .Mutt pakko jotain on syödä
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Kaikki eläimet muuttaneet kesäpaikasta talvitiloihin. Paikkojen laittelu vielä kesken, mutta eiköhän se tästä. Nyt on jo ikävä mennyttä kesää :smt007 , toivottavasti tästä talvesta tulee siedettävä. ISO KIITOS lautapihtille ja Hilma.Jokiselle porukoineen, kun ovat uutterasti toimineet "lomittajina" aina, kun olen eläintenhoitoapua tarvinut :smt041. Kyllä ystävät ovat kultaa kalliimpia :smt049!
mervi.i.

Viesti Kirjoittaja mervi.i. »

Aivan ihanan lämmin ja aurinkoinen :flower: syyspäivä, 10 lämmintä , kanat ja kukot viipottaneet onnessaan pitkin pihoja. Voi elämä, kyllä on hienoa katseltavaa ja kuunneltavaa :smt055
saralele

Viesti Kirjoittaja saralele »

Kanalan sain kalkittua, paitsi yks seinänpätkä jäi kun maali loppui enkä jaksanu tehdä uutta.. No, ei se haittaa kun siihen eteen tuli munintapesät niin ei kovin paljo näy sieltä takaa.. Samalla laitoin uudet orret. Vähän tuli taas siistimmän näköistä!!
Korpela

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Kaikki kanat löytyi ja Hevikana on niin kun mitään ei olis tapahtunut.
Kaikki jees.
Huomenna telakalle takaisin <3 Muistakaahan käyttää Viikkaria kun ne tilas Suomesta :)
Ja kaikk kellä on tarvetta kananmunan kuljetuksiin rahtilaivalla, voi suositella pian valmistuvaa Aura kakkosta eli "Meri" laivaa =)
Tiput kasvaa hurjaa vauhtia ja kanoille tein perjantaina ja lauantaina katetun aitauksen pihalle. Pienihän se on siihen verrattuna että ennen ooli koko piha käytössä, mut on siinä joku 10 neliötä tilaa kuitenkin, sateensuojaa ja orsia/puita. Keväällä sit taas pihalle jos ei haukkoja enää näy.
Pikkukana

Viesti Kirjoittaja Pikkukana »

Minä kun noista metsän pedoista olen ollut huolissani, niin nythän meidän pihaan pärähti hirvikoira tutkapanta kaulassaan! Onneksi kanat olivat tarhassaan turvassa, ihan sattumalta huomasin koiran pihalla, kun satuin ikkunasta vilkaisemaan. Koira pyöri ihan kaikessa rauhassa meidän pihassa, haisteli meidän koiran hajuja ja merkkaili puskia. Omistajansa tulla lompsuttikin sitten tietä pitkin, mutta koira lähti toiseen suuntaan jolkottamaan. Pian tulikin mustamaija koiran suunnasta ja otti miehen kyytiin, liekö koira ollut jo kyydissä?! Nauratti, että on varmaan hirvimiehellä ollut juhlallinen tunne vesisateessa etsiä koiraansa ja katsoa gps-kartalta kun koira hengailee jonkun terassilla...
Kukka

Viesti Kirjoittaja Kukka »

Täällä kesän ekat tipuset on alkaneet kiekumaan ja kohta munimaan =D Pari syyspoikuetta, joista nuorimmat nyt kohta jo 1,5kk Kyllä aika rientää. Ankatkin munii, tai siis ankka =), uroshan ei tunnetusti mitään puöräytä :smt005 .

Nyt mää vaan rupesin funtsimaan, et koskas se loppuu se ulkonapito??? Siis lain mukaan? Meidän maatiaiset kun viipottaa pitkin pihoja autuaan onnellisena.

Entäs, millä ihmeellä te estätte sen, ettei toiset kanat jää toistensa kakkimaksi orsien alla????? Meillä on yksi valkoinen silkkiparka, joka on saanut osuman jos toisenkin. Ja siinähän ne näkyy. Se pitäisi kyllä pestä, muttei millään näillä keleillä raaskisi... Mitäs ootte mieltä?

Niin ja kesäkuun alussa, ei ollut kanasen kanaa. Hannulan tilan kanoista tämä homma lähti, ja nyt niitä on jo nelisenkymmentä + kaksi ankkaa =D

Omia kanan alla haudottuja pesueitakin kaksi onnistunutta, yhteensä 7 tirppaa. Ja pari käppänää hautoo paraikaa, tosin vain yhtä munaa per kana.
Korpela

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Mikiltä tulleet tyrnikset on nyt 5 vai 6 viikkoisia ja kukkotipu kutsuu jo kanatipuja syömään. VOi että se on ihana :smt049
Tuuriksen (Thoris) tipuissa on yks aivan sumun harmaa tipu jolla on ohuet untuvavanat jaloissa. Ne näyttää edelleen kaikki kanoilta. oisko ne nyt 2vk ja kaikilla siivet peppuun asti ja pienet pyrstön alut eikä helttaa kun sen verran että just näkee mihin kohtaan se joskus tulee.
Eilen oli pitkästä aikaa kaikki kanat ehtineet orrelle ennen pimeyttä. Tarvii selkeesti pidentää illan valoisaa aikaa. muuten osa kanoista joutuu jäämään alas yöksi .
MEnen kanalaan ottamaan tipukuvia :)
Ai niin, lapset toi eilen jätesäkillisen lehtiä kanatarhaan ja kanalaan. (ihanaa että ne haluaa auttaa kanojen kanssa. on paljon rankempaa tää töissä käynti kun mitä muistin)
pönttö

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Nyt on kyllä pakko hehkuttaa!
Me saatiin tänään kahdeksan kaurasäkkiätalven varalle. :smt040
On tosi kiva, kun voi antaa kanoille kauraa löysemmin rantein kuin ennen.Ei tarvitse murehtia, kun eka säkki on tyhjä, kun on vielä seitsemän muuta jäljellä :smt049
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

mä menetin Klaara Kalkkunan metsästyskoiralle ja Maria Antoinette sai siipeensä. Siipi verinen ja nokka. Ja paskamaisinta, et just viime lauantaina huomautin metsästäjille, et niiden koira on käynyt täällä ajamassa mun hevosia ja tänä aamuna haettiin yks ajokki jo pois mun pihalta. Nyt en ehtinyt tarpeeks ajoissa. Klaara oli mun lemppari...
kaisumaria
siebenbürger

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Vói kurjaa :smt056 . Mä taidan suojella vähän liikaakin noita tipuja, ne ei pääse
koskaan katetun tarhan ulkopuolelle, ainoastaan kesällä kävi jotkut niistä kasvihuoneessa.
Edellisessä paikassa menetettiin fasaaneita minkille ja hanhia maakotkalle, siksi täällä
lännessä pelataan varman päälle.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Klaara löyty :smt041
Onneks ei oo naapureita, ku menin tossa kalliolla huudelleen: Klaara Kalkkunaaaa, kodi-kodi-kodi-kodi :smt005
Se oli lennähtänyt toiseen suuntaan pakoon, toiset kalkkunat lensi mun möksän katolle, Maria Antoinette juoksi kanatarhan sivuun ja Klaara oli lentänyt metsään päin. Siellä se kuikuili kalliolla, et joko voi tulla takas kotiin.

Mä en ala metsästyskoirien takia pitämään mun elukoita sisällä 24/7. Se on varma. Sain metsästyksen johtajan nimen, koht etsin puhelinnumeron ja soitan. Asialle on tehtävä välittömästi jotain, mä en voi olla pihalla koko aiukaa passissa suojelemassa mun elukoita.
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Ihanaa että Klaara löyty :smt038
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Jee! :smt041
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

mik kirjoitti: Sain metsästyksen johtajan nimen, koht etsin puhelinnumeron ja soitan. Asialle on tehtävä välittömästi jotain, mä en voi olla pihalla koko aiukaa passissa suojelemassa mun elukoita.
Tulehan sitten kertomaan mitä asiaan tuumasi, täällä saa kanssa pelätä metsästyskoiria.
Vastaa Viestiin