Roturisteytykset?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
myskis

Roturisteytykset?

Viesti Kirjoittaja myskis »

Terve! :smt006
Ajattelin kysäistä kun en keskusteluista löytänyt vastausta, että onnistuuko kahden suht erikokoisen rodun ristetytys :smt017 ja näin päin että kukko on brahman ja jättikotsin ristetys ja kana kääpiö-koch.. silloin tällöin nähnyt että kukko astuu kyllä kanan mutta onkohan "osumatarkkuus" millainen jonkunlaisella kokoerolla?
Onko teillä kenties jälkeläisiä tälläisista yhdistelmista että kukko isoa rotua ja kana pientä?
Nuki

Re: Roturisteytykset?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Mulla on jättikotsikukko jolla on toisena tyttöystävänä hybridi. Ekalla polkaisulla kukko heitti lastit leidin selkään, mutta nykyään näyttää Hilkan höyhennys ihan siistiltä vaikka Viikinki sitä edelleen polkeekin. En sitten tiedä tekikö harjoitus mestarin osumistarkkuudessa... Itseasiassa en ole tarkemmin tarkkaillut heidän intiimejä hetkiään sen ekan kerran jälkeen, silloin katoin vaan huolissani ettei iso kukko litistä pienempää Hilkkaa, mut kukeli olikin niin leveä ettei se ees pysynyt Hilkan selässä vaan kana oli polkiessa kukon jalkojen välissä.
Hmm, mulla on myös käppänöitä ja yks mille ja niille on kaveriksi kaks käppänäkukkoa, olin varma ettei kukot kiinnostuis "väärän" kokoisista rouvista mutta näköjään erehdyin :shock:
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minä pelkään, että kana vahingioittuu.
Kalkkunkukko ainakin onnistui repäisemään kylkinahat kynsillä auki.

Minä laitoin oman jättikukon pois siksi, kun huoletti pikku kana parat.

Mutta muuten kyllä onnistuu. Kokemus opettaa sihtaamaan.
myskis

Viesti Kirjoittaja myskis »

Ok. Käppänä kana ei näytä olevan astumisesta moksiskaan, ettei se ainakaan alle litisty ellei sitten jää jalkojen väliin :smt002
Pitäisköhän ne varmuuden vuoks keväällä erottaa omiin ryhmiinsä? tosissaan ajattelin kanssa ettei tolla kokoerolla astuta..mutta näköjään kuitenkin
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa.....
Meillä jätti on polkenut alhon pikkukanoja, eikä ne vielä ainakaan ole rikki menneet, alhon munat ollaan itse syöty, joten ei tietoa siitä että ovatko hedelmöittyneitä munia.Tarkoitus on kuitenkin laittaa alhot omiin tiloihin vielä tämän syksyn aikana.
Ja kyllä se toisinpäinkin onnistuu, Äidilläni on isoja ruskeita hybridikanoja ja kääpiökotsi-kukot Tumppi ja Natsa osaa kyllä hommansa, aika hupaisan näköistä touhua kun kukot on niin pieniä :smt005
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Meillä orppikukko polki hybridit ontuviksi kun laitoin talvella samaan karsinaan.
Pihalla ovat kaikki vapaana sikin sokin mutta maatiaiset ja orpit hengaavat omiensa kanssa enkä ole nähnyt kukkojen polkevan "väärää" rotua, rasisteja nämä minun kanat :smt003 Illalla menevät sisälle omiin karsinoihinsa, päivällä maatiaiset käyvät orppien kopissa, orpit eivät mene maattareiden koppiin.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Suvianne, siis polkiko kalkku kanoja??? Meidän lapsuuskodin kalkkukukko tosin oli jotenkin rajoittunut tapaus, oon nyt vasta kuullut että ne on yleensä hulluja polkemaan. Keisari ei vaivautunut koskaan polkemaan edes omaa rouvaansa vaikka Klaara kuinka makasi lättynä.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ei se polkenut kanoja. Kosiskeli kyllä ja tyttökalkkunat alistuivat kukoille :smt005
Mutta kalkkuna sai kyljen auki, tosi pahasti yhdeltä naaraaltaan ja toinen loukkasi jalkansa. Siksi en pidä isoa kokoeroa edes kanoissa. Ihan varalta.
Ja en suosittelee kellekkään muullekkaan, joka ei sitä kirveenkäyttöä osaa. Eli vahinko voi sattua. Eihän se haittaa jos on taito laittaa teuraaksi. Muuten se minusta haittaa. Aina on riski loukkaantumiseen ja sairastumiseen. Mutta jos ei itse osaa edes lopettaa, niin kannattaako sitä riskiä kasvattaa?
kana10

Viesti Kirjoittaja kana10 »

Meillä plymouth rock kukko ja kääpiö-kochen kana samassa parvessa ja kyllä kaikista munista tiput poksahti :smt002
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mun sekarotunen maatiaista pienempi oli ton orppiukon lemppari, mut päätin viedä sekarotusen pois, kun se polkeminen näytti enimmäkseen raiskaukselta :smt009 Munat oli siis hedelmöittyneitä, muttei koskaan selvinnee muutamaa päivää kauempaa kuoriutumisen jälkeen. Se kana oli luullakseni moninkertaisen sukusiittonen.
Vastaa Viestiin