Tiput kanalaan ilman lisälämpöä?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Tiput kanalaan ilman lisälämpöä?
Meillä on kuusi viikkoa vanhat tiput vielä sisällä hoidossa odottamassa talvikanalan valmistumista. Höyhenet ovat jo kasvaneet kaikille eikä untuvaa enää ole näkyvissä. Ne ovat nyt huoneen lämmössä jo ilman lisälämpöä. Kysymys onkin että voinko siirtää ne kanalaan omaan osastoonsa ilman lisälämpöä? Samassa tilassa on kuusi muuta kanaa, kukko ja seinän takana vuohi joka kohta saa jälkikasvua. Eli tilan lämpö olisi sama mitä ulkona plus sen mitä eläimet itsessään lämmittävät paikkaa.
Re: Tiput kanalaan ilman lisälämpöä?
Ajattelisin, ettei tirppien suurin ongelma ole lämpö,jos höyhenet ja näm kelit, joita ssi vertaan tänne etelään, vaan ne jo siellä asuvat. Tosin olen aina pitänyt tirpit äippän kanssa ja siirtänyt koko remmin uuteen parveen noin 8-10 viikkoisina. Todennut sen huimalla 4 vuoden kokemuksella sopivaksi ajaksi
.
Jos olisi mahdollisuus, ehkä kestäisin mahdollista hajua vielä niin, että jos talvikanala valmistuu, kaikki sinne yht'aikaa
. Ja lämpö pois heti siitä "lastenhuoneesta" että tottuvat viileään.
Näin siis itse toimisin, joillain muulla voi olla satakertaa parempi idea
.

Jos olisi mahdollisuus, ehkä kestäisin mahdollista hajua vielä niin, että jos talvikanala valmistuu, kaikki sinne yht'aikaa

Näin siis itse toimisin, joillain muulla voi olla satakertaa parempi idea

Re: Tiput kanalaan ilman lisälämpöä?
Meillä on 8 viikkoiset edelleen ulkona äitinsä kanssa. Sieltä pimeästä kello kuusi, kuuluu pirteä piipitys, kun menen hakemaan aamulehteä. Oli tässä parina yönä vähän miinustakin. Kohta pääsevät talvikanalaan, mutta haluan pitää kanat ulkona mahdollisimman pitkään, että kasvattavat pörheät höyhenet talveksi. Ei sitten tarvitse lämmitellä niin kanalaa. Eikä meidän talvikanalasta pääse ulos ... vieläkään! Laiska minä. Ei ole tarha valmis, ei.