kukon käytös

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Cesam

kukon käytös

Viesti Kirjoittaja Cesam »

Meillä alkoi ensimmäinen kana munimaan tuossa alkuviikosta, nyt on tullut jokapäivä yksi muna. Pari kertaa olen nähnyt kun kyseinen kana käy ensin katsomassa pesää, ja rupeaa kauheasti potpottamaan. Tämän jälken kukko menee pesään sisälle ja petaa sen valmiiksi kanalle ja kujertelee kutsuen kanan sisään. Kana menee pesään munimaan, ja koko operaation ajan kukko istuu vieressä "vahdissa" kunnes kana on valmis ja lähtevät samaa matkaa pesästä pois :smt003

Todella suloista mutta käyttäytyvätkö kaikki kukot noin? (ekat kanat minulla niin ei ole kokemusta)

Tänään kananmunan kuori oli kuin hiekkapaperia vaikka ovat ennen olleet ihan sileitä... onko vihje jostakin puutostilasta vai ihan normaalia?
Norppaah

Re: kukon käytös

Viesti Kirjoittaja Norppaah »

Meilläkin kukko aina välillä meni kanan kanssa sinne koppiin, mutta ei se siellä kauaa ollut. Kukkohan oli vain sen yhden kanan kanssa ettei toinen kana kiinnostanut yhtään. Munan pinnasta en osaa oikein sanoa mitään. Meilläkin on kyllä välillä hieman röpelöinen se pinta ja välillä sileä.
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

No mitähän sitten tarkoittaa kun Berlusconi istua nökötti tänään hautovan kanan vieressä pesäkopissa? :smt017 Ollut siellä ties kuinka kauan ja tuli verhon takaa pois vasta kun raotin sitä.
kiekuja

Viesti Kirjoittaja kiekuja »

:smt040 :smt041 meilllä alko kukko polkeen olin ulkona ja kuulin hirveetä kotkotusta ja siellä se oli :smt003
Cesam

Viesti Kirjoittaja Cesam »

Johan sain selkeyttä meidän kukon käytökseen, ikkunasta katsoin kuinka kana yrittämällä yritti kukon saada munintakoppiin. Pyöri ympärillä ja kotkotti niin kovaan ääneen etten ole ennen kuullut. Kun kukko ei koppiin mennyt vaan jatkoi maan tutkimista, kana pyöräytti munan keskelle lattiaa kukon jalkoihin! :smt005
Vastaa Viestiin