Kanan kakat

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Kanan kakat

Viesti Kirjoittaja Maattari »

No tässä nämä kakkakuvat jotka mun mielestä tosi opettavaisia http://chat.allotment.org.uk/index.php?topic=17568.0
Mies piti mua ihan hulluna mutta kun noissa kuvissa on sellaisia joita on itse ihmetellyt jotka ovatkin sitten ihan normaaleja
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
kanamummo

Re: Kanan kakat

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Wau! En olis uskonu että nuo kaikki normaalikakat oli tosiaan normaaleja! Kyllä helepotti , kiitos linkistä!
mik

Re: Kanan kakat

Viesti Kirjoittaja mik »

Mä olin kans enstee huolissani sinappi-kakoista, mut sit selvis, et se johtuu tosta munitusrehusta. Eli liian paljon sitä suhteessa kauraan tms viljaan, niin tulee sinappipaskoja.
reetta

Re: Kanan kakat

Viesti Kirjoittaja reetta »

hei ihan mahtavat kakkasivut! kiitos jakamisesta! nyt vaan tiirailemaan kananp***a kaikki.
milkkis]

Re: Kanan kakat

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Juu nää oli hyvät sivut :smt001 Toisinaan kun tulee noita tollasia suorastaan vetisiä kakkoja niin alkaa heti ettiin syytä että mistä voi johtua....
vardenji

Re: Kanan kakat

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Nostan tän topikin kun etsin sitä kovin kanojen outojen kakkojen takia. Vähennän munitusta...
Carla

Re: Kanan kakat

Viesti Kirjoittaja Carla »

Kiitti Vardenji, kun nostit! :smt001
Mä en ollukaan tällasta osannu etsiä täältä! Taas oon hiukan viisaampi! Ja mä kun luulin, et jollain on ripuli, kun tuli sinappia.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4453
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kanan kakat

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mä nyt tipuin kärryiltä...siis noi sinapin väriset kakathan pitäisi olla ihan normaaleita, jos niitä esiintyy vain n. joka kahdeksannessa - kymmenennessä kakassa? (Heh! Kukapa niitä laskee, mutta näkeehän sen suurinpiirtein.) Johtuu siis ns. umpisuolikakoista. Vai sanottiinko tuon linkin jatkokeskusteluissa, että ne johtuisivat esim. liian voimaperäisestä ruokinnasta, kuten voisi arvella näistä muutamista kommenteista?
Iloisten Munatalo

Re: Kanan kakat

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

No niin nyt sitten kakkatutkimuksiin :smt005 Hyvä linkki :smt023
Pikkukana

Re: Kanan kakat

Viesti Kirjoittaja Pikkukana »

Olipa hyvä linkki! Pohdin vaan tuota sinappikakka-asiaa, että jos rehua on vapaasti tarjolla niin eihän sitä voi säädellä että paljonko sitä syövät? Rehun lisäksi annan kotiruoan tähteitä iltaisin ja kauranjyviä viskelen etsittäväksi vähintään kahdesti päivässä.
Salli

Re: Kanan kakat

Viesti Kirjoittaja Salli »

Jee, hieno linkki! sai selvyyden noihin sinappikakkoihin :smt002
Korpela

Re: Kanan kakat

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Multa kanssa ISO kiitos! menee kirjanmerkkeihin :)
Nuki

Re: Kanan kakat

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Nostanpa tätä nyt kun mulla on kalkkujen kanssa kakkaongelmaa. Ihan normaaleja tuotoksia näkyisivät sittenkin olevan, just tota sinappikakkaa kyllä aika paljon. Mietin kans tota munitusrehuasiaa, koska meillä varsinkin Kyllikki-butilla on kova ruokahalu ja se eniten vääntää löysää tavaraa. Oon kyllä viime aikoina muutenkin koittanut vähentää munitusrehua, korvannut sitä kauralla ja kotiruualla koska se on aika kallista ja Kylli vetää sitä ihan hervotonta tahtia.
Mut (ja etenkin mun isännän) yllätti kalkkukakan voimakas haju. Kyllähän mä tiesin että iso lintu vääntää aina isommat tortut -meillä oli kalkkuja kun olin pieni- mutta en muistanut että ne haisis noin pahalta. Syynä voi kyllä olla alimitoitetut ulkotarhat, ovat nyt väliaikaisissa kyhäyksissä päivät, kolme kalkkua n. 2 neliöllä. Kun oon kotosalla vahtimassa, koitan pitää niitä mahdollisimman paljon pihalla, mutta arkisin oon koulussa ja ressut joutuu olemaan pikkutarhassa. Kanalan pitäis tulla nyt maanantaina tai tiistaina, mut se on siirtynyt jo niin monta kertaa että alan olla epäilevä ja epätoivoinen... Joka tapauksessa mulle on keskiviikkona tulossa talkooporukkaa tekemään kunnollista ulkotarhaa (sillä oletuksella, että se kanala viimeinkin olis jo pihassa), jospa se kakkaongelma alkais siitä helpottaa. :smt001
Vastaa Viestiin